معرفی لپ تاپ مخصوص بازی ایلین ور m15 دل

معرفی لپ تاپ مخصوص بازی ایلین ور m15 دل

رونمایی از لپ تاپ مخصوص بازی ایلین ور m15 دل

در این روزها لپ‌ تاپ‌ های مخصوص بازی به مانند گذشته، دارای وزن زیاد و پر حجم نیستند و کمپانی های معروفی مانند ایسوس، گیگابایت و ریزر به تازگی لپ تاپ های جدیدی را با وزن و حجم پایین، رونمایی و به بازار فروش عرضه کرده ‌اند؛ محصولات مخصوص بازی کمپانی های ذکر شده، در کل وزنی پایین تر از پنج پوند (۲.۳ کیلوگرم) دارند.

بر همین اساس، یک روز قبل شاهد رونمایی از تازه ترین نسخه از سری لپ‌ تاپ‌های ایلین‌ ور (لپ‌ تاپ‌ های پرچمدار مخصوص بازی تولید شده در کمپانی Dell)  بودیم که با توجه به استفاده از قطعات قدرتمند، وزن و اندازه خیلی خوبی هم دارد. لپ ‌تاپ‌ های چند سال گذشته این کمپانی، جزو سنگین ‌وزن ترین ‌ها بوده ‌اند و این مسئله همیشه موجب ناراحتی کاربران شده است.

با وجود این، Alienware m15 تازه ترین جاه ‌طلبی ایلین ‌ور برای بازار لپ‌ تاپ ‌های مخصوص بازی به حساب می آید و به درستی، سنت‌ شکنی این کمپانی را به‌ رخ دیگر رقبا می ‌کشد. ایلین ‌ور ام ۱۵ اولین لپ ‌تاپ کمپانی ایلین ‌ور می باشد که وزن خیلی کمی (نسبت به تولیدات قبلی) دارد و در گروه لپ ‌تاپ ‌های نازک قرار می ‌گیرد.

ایلین ‌ور m15 به اندازه۱۴ درصد باریک تر از Alienware 13 شده است و در عین حال از صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی بهره مند شده است؛ هر چند باریک تر شدن این لپ ‌تاپ، به ‌معنی بی کیفیت تر شدن آن نسبت به نمونه های ‌قبل نیست. بر اساس ادعای تولید کننده، ایلین ‌ور ام ۱۵ نسبت به ایلین ‌ور۱۳، دست کم عملکردی ۵۰ درصد بهتر در زمان اجرای بازی‌ ها دارد.

این لپ‌ تاپ جدید فقط ۴.۸ پوند معادل (۲.۱۸ کیلوگرم) وزن دارد؛ یعنی بیست درصد سبک ‌وزن ‌تر از ایلین ‌ور۱۳ (که دارای ۵.۸ پوند معادل ۲.۶۳ کیلوگرم وزن بود). لپ ‌تاپ۱۵اینچی کنونی ایلین ‌ور که چند وقتی می باشد که به بازار عرضه شده، دارای وزنی برابر ۷.۶۹ پوند (۳.۴۹ کیلوگرم) است.

ایلین ‌ور ام۱۵ لپ‌ تاپی که دارای کلیه قطعات قدرتمندی است که گیمرها به آن احتیاج دارند، این نوت‌ بوک ویژه بازی به روز، قرار است در دو نسخه جداگانه، یکی با پردازنده ‌ی نسل هشتمی چهار هسته ‌ای Core i5-8300H اینتل و یکی دیگر با پردازنده ‌ی شش هسته ‌ای i7-8750H رونمایی شود؛ اغلب رقیبان قدرتمند این لپ‌ تاپ، به پردازنده ‌ی دوم مجهز شده اند. با وجود این، نمونه ‌های دیگر این لپ ‌تاپ قرار است از یکی از دو کارت گرافیک GTX 1060 انویدیا (اُور کلاک‌ شده) یا 1070 Max-Q بهره ‌مند باشند.

نسخه اولیه ایلین ‌ور m15 به صفحه نمایش۶۰ هرتزی با کیفیت 1080p و روشنایی ۳۰۰ نیت تولید شده است و چنانچه طرفداران دوست داشته باشند، می ‌تواند با پرداخت مبلغ بیشتر، نمونه های بهتر این لپ‌ تاپ را با صفحه نمایش ۱۴۴هرتزی و کیفیت 1080p (با روشنایی ۳۰۰ نیت) یا صفحه نمایش۶۰ هرتزی و کیفیت 4K (با روشنایی ۴۰۰ نیت) خریداری نمایند.

به این قطعات، ۱۶ گیگابایت حافظه دیگر را هم اضافه نمایید تا ایلین ‌ور ام ۱۵ به یکی از برترین انتخاب‌ ها برای طرفداران دنیای بازی ‌های ویدیویی مبدل گردد. همین طور این لپ ‌تاپ از حافظه‌ ی داخلی دوگانه تا حداکثریک ترابایت SSD و یک ترابایت درایو هیبریدی پشتیبانی می‌ کند.

کمپانی دل ادعا کرده است که باتری ۶۰ وات ‌ساعتیِ لپ ‌تاپ تازه تولید ایلین ‌ور ام ۱۵ قادر است با یک‌ مرتبه شارژ، تا ۷.۱ ساعت به صورت مستمر ویدیو پخش نماید؛ این مدت ‌زمان برای نمونه قوی ‌تر m15 که به باتری ۹۰ وات‌ ساعتی مجهز شده است، به ۱۰.۶ساعت می‌ رسد. ‌علاوه بر این دو نمونه به‌ ترتیب قادرند در وضعیت آماده‌ به‌ کار، تا ۱۳.۴و ۱۷ساعت روشن بمانند. اندازه این لپ‌ تاپ جدید، ۲۰.۳در ۲۷۴.۳در ۳۶۳.۲میلی ‌متر عنوان شده است.

قیمت این نمونه از لپ ‌تاپِ خیلی بالا است، بدنه آن از جنس پریمیوم، آلیاژ منیزیم و مس است و از جدیدترین تکنولوژی گرماییِ Cryo-Tech 2.0 استفاده می کند. M15 اولین نوت‌ بوک زیر ۱۷اینچ ایلین ‌ور می باشد که از قسمت مجزای عددیِ کیبورد هم به ‌صورت کامل بهره‌ مند است.

قیمت نمونه اولیه لپ‌ تاپ ایلین ‌ور ام ۱۵، ۱۲۹۹دلار تعیین شده است، این لپ تاپ در دو رنگ‌ بندی نقره ‌ای و قرمز تولید شده و فروش رسمی آن از بیست و پنجم اکتبر سال جاری (۳ آبان ۱۳۹۷) شروع خواهد شد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *