معرفی تکنولوژی حسگر اثر انگشت ادغام شده با صفحه نمایش از سوی کوالکام

معرفی تکنولوژی حسگر اثر انگشت ادغام شده با صفحه نمایش از سوی کوالکام

معرفی تکنولوژی حسگر اثر انگشت ادغام شده با صفحه نمایش از سوی کوالکام

کمپانی کوالکام از تکنولوژی حسگر اثر انگشت جدید خود رونمایی کرد که به نظر می رسد نسبت به حسگرهایی که در حال حاضر وجود دارند ایمنی و دقت بیشتری دارد. این شرکت از پردازنده جدید خود نیز تحت عنوان اسنپدراگون855 رونمایی کرد و همزمان با آن تکنولوژی جدید حسگر اثر انگشت که به صورت یکپارچه به نمایشگر است معرفی کرد. کلیه سازندگانی که در عرصه تکنولوژی فعالیت دارند می توانند از این تکنولوژی جدید کوالکام استفاده کرده و درسال2019 استفاده تجاری از این محصول به صورت گسترده ای انجام خواهد شد و محصولات متعددی مجهز به این فناوری عرضه می شوند.

کوالکام درخصوص فناوری جدید خود از امواج اولتراسونیک استفاده کرده که می تواند نسبت به نمونه های موجود در بازار اثر انگشت را به خوبی تشخیص دهد. حسگرهایی که در حال حاضر در بازار وجود دارند و در گوشی هایی مانند OnePlus 6T و Huawei Mate 20 Pro از آن استفاده شده به کمک اسکنرهای نوری می توانند اثر انگشت را تشخیص دهند که احتمال بروز اشتباه در آن ها بسیار بالا است. حسگر اثر انگشت

فناوری جدید کوالکام

فناوری جدید کوالکام تحت عنوان Qualcomm 3D Sonic Sensor معرفی شده و براساس hدعای مطرح شده توسط کوالکام دارای مزایای متعددی است که موجب شده درمقایسه با اسکن نوری برتری داشته باشد و از ایمنی بالاتری نیز برخوردار شود. این کمپانی مدعی شده است که تکنولوژی اولتراسونیک این قابلیت را دارد که علیرغم وجود آلودگی بر روی انگشت اثر انگشت فرد را تشخیص دهد. این درحالی است که اسکنر نوری درصورت وجود آلودگی نمی تواند اثر انگشت را تشخیص داده و آلودگی باعث می شود در مسیر نور انسداد به وجود بیاید.

تکنولوژی جدید کوالکام هیچ مشکلی با ال ای دی هایی که در داخل صفحه نمایش قرار دارند نداشته و این موضوع باعث شده سرعت و دقت بیشتری داشته باشد و ایمنی آن درمقایسه با سایر حسگرهای اثر انگشت بالاتر باشد. این تکنولوژی را می توان به صورت بالقوه با ال سی دی استفاده کرد اما این مساله هیچ تاثیری بر روی دقت و ایمنی این حسگر ایجاد نخواهد کرد. البته کوالکام هیچ اطلاعاتی را درخصوص سرعت فناوری جدید خود مطرح نکرد و هیچ توضیحی در خصوص اینکه آیا می تواند دقت و سرعت حسگر مدرن خازنی را داشته باشد عنوان نکرده است. البته این فناوری جدید را می توان به عنوان یک تکنولوژی پایه درنظر گرفت و گفت حسگرهای اولتراسونیک درمقایسه با اسکنرهای نوری حال حاضر پیشرفت بیشتری داشته اند.

فناوری اولتراسونیک مثبت یا منفی؟

فناوری اولتراسونیک طی سال گذشته با نقدهای مثبت و منفی بسیاری مواجه شده بود اما عملکرد مثبت و ایمنی و دقت بالای این فناوری باعث خواهد شد تا نظر افراد بسیاری به آن ها جلب شود. کوالکام اعلام کرده که کلیه سازندگانی که علاقه مند به استفاده از این فناوری نوین در محصولات خود هستند می توانند این تکنولوژی را لایسنس کرده و در تولیدات جدید خود به کار بگیرند. این احتمال وجود دارد که در سال2019 حداقل یک گوشی هوشمند با استفاده از این فناوری تولید و روانه بازارهای جهانی گردد. البته باید منتظر ماند و دید کدام یک از کمپانی های سازنده پیش دستی کرده و محصولی مجهز به حسگر اثر انگشت ادغام شده با صفحه نمایش را تولید خواهد کرد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *