معرفی ترفندهای جالب و پرکاربرد در اینستاگرام

معرفی ترفندهای جالب و پرکاربرد در اینستاگرام

جالب ترین و کاربردی ترین ترفندها برای مخاطبان اینستاگرام

به سختی می توان باور کرد که اهل گشت‌ و‌ گذار در دنیای مجازی باشید و یک حساب کاربری در اینستاگرام نداشته باشید، نکته جالب اینجاست که بر مبنای آمار به دست آمده ایران با رقمی معادل ۲۴ میلیون کاربر در رتبه هفتم استفاده کنندگان از اینستاگرام در تمام دنیا قرار دارد.

آمار بسیار بالای کاربران موجب شده تا این شبکه ‌اجتماعی زیر و بم ‌های بسیاری را برای ارتباط برقرار کردن کاربران با یکدیگر در نظر بگیرد که خیلی از کاربران اطلاعی از این ترفند‌ها ندارند. با این وجود توصیه می ‌‌کنیم اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در طول روز چندین مرتبه به اینستاگرام سر می ‌زنید با یاد گرفتن ترفند‌های پنهان اینستاگرام استفاده بیشتری از این شبکه ‌‌اجتماعی پرطرفدار ببرید.

نکته: جهت دسترسی پیدا کردن به کلیه ترفند‌هایی که در ادامه مطلب به آن‌ ها اشاره خواهیم کرد می بایست حتماً آخرین نسخه این برنامه را روی موبایل خود نصب کرده باشید. به این مورد هم اشاره کنیم که این ترفند‌ها برای نسخه ‌های اینستاگرام در موبایل های اندرویدی و آیفون‌ها قابل استفاده است.

۱. مطلع شدن از نوتیفیکیشن وقتی که شخص مورد علاقه شما پست تازه ای می ‌گذارد

تبحر در تنظیم نوتیفیکیشن‌ های اینستاگرام موجب می ‌شود به هیچ عنوان پست‌ های افراد مورد علاقه خود را از دست ندهید. باید بگوییم که اینستاگرام یک سری تنظیماتی را انجام داده است تا وقتی که شخص مورد نظر پست تازه ای گذاشت، با دریافت نوتیفیکیشن در جریان پست محتوای تازه این کاربر قرار بگیرید.

برای انجام این کار وارد صفحه کاربر مورد نظر شوید و بر روی سه ‌نقطه‌ ای که در قسمت بالا و سمت راست قرار دارد ضربه بزنید، سپس گزینه اعلان های پست را روشن کنید را که از منویی که ظاهر می ‌شود فعال نمایید.

اگر هم کسی را دنبال می ‌کنید که پست هایی که منتشر می ‌کند زیاد برای شما اهمیتی ندارد با انجام مرحله بالا می ‌توانید دریافت نوتیفیکیشن را از شخص مورد نظر غیرفعال نمایید.

البته باید بگوییم که نوتیفیکیشن‌ ها در برنامه اینستاگرام باید فعال باشد. برای این کار در گوشی های آیفون‌ به بخش Settings در برنامه اینستاگرام بروید و مورد Notifications را انتخاب نمایید. پس از آن با انتخاب اپلیکیشن Instagram وارد تنظیمات نوتیفیکیشن ‌های این برنامه شده و گزینه Allow Notifications را فعال نمایید.

استفاده کنندگان از موبایل های اندرویدی هم برای فعال نمودن دریافت نوتیفیکیشن ‌های اینستاگرام می بایست به منوی Settings بروند و پس از انتخاب Apps وارد لیست اپلیکیشن‌ ها شوند، در نتیجه اپلیکیشن Instagram را برای نمایش نوتیفکیشن‌ های این اپلیکیشن فعال نمایند.

۲. اضافه نودن فونت خاص به قسمت Bio در اینستاگرام

اگر علاقه مندید بخش Bio در حساب‌ کاربری شما با سایرین تفاوت داشته باشد کارهای زیر را انجام دهید.

برای انجام این کار باید از وب ‌سایت ‌هایی که برای این کار ایجاد شده ‌اند کمک بگیرید. انجام این کار در تلفن های همراه به صورت زیر است:

در اکسپلورر اینترنت موبایل خود وب ‌سایت lingojam.com را باز کنید و نوشته مورد نظر را در قسمت سمت چپ بنویسید. پس از آن این نوشته در قسمت راست با فونت‌ های خاص و جالب به نمایش در می آید. کافی است در این مرحله متن به نمایش در آمده در پنل سمت راست را کپی نمایید و پس از آن وارد برنامه اینستاگرام شوید و پروفایل خود را انتخاب نمایید. در این مرحله وارد گزینه Edit Profile شوید و بخش Bio را فعال سازی کنید. در آخر کافی است فونتی که از قبل کپی نموده اید را در این قسمت بریزید.

جهت اضافه نمودن فونت خاص به بخش Bio از طریق لپ ‌تاپ یا کامپیوتر می بایست به وب‌ سایت FontSpace مراجعه کنید، پس از آن فونت مورد علاقه خود را با توجه سلیقه خود انتخاب کرده و آن را از منوی Download به کامپیوتر خود بریزید.

بعد از دانلود و ذخیره کردن فایل، مرورگر وب‌ را در کامپیوتر خود باز کرده و به پیج شخصی خود در اینستاگرام بروید، پس از آن گزینه Edit Profile را انتخاب نموده و فونت ذخیره شده را در این قسمت پیست کنید. در نتیجه می ‌توانید متن دلخواه خود را با فونت جدید ویرایش کنید و در قسمت Bio استفاده نمایید.

۳. جستجوی کاربران اینستاگرام بدون حساب‌ کاربری

اینستاگرام این مجوز را به کسانی که حساب ‌کاربری در این شبکه ‌اجتماعی درست نکرده اند می ‌دهد تا بدون این که ثبت ‌نام کنند صفحه های شخصی افراد، شرکت ‌ها و برند‌های معروف را ببینند.

برای این کار دو روش وجود دارد:

وارد کردن اسم کاربری مورد نظر در آخر آدرس اینترنتی اینستاگرام

این شیوه خیلی راحت است و تنها کافی است تا حساب شخصی که به دنبال آن می باشید را در آخر آدرس اینترنتی اینستاگرام وارد نمایید. به عنوان مثال برای دیدن پست‌ هایی که در اینستاگرام برترین‌ ها منتشر می‌ کنیم لازم است تا اسم Bartarinhacom را به آخر آدرس اینستاگرام اضافه نمایید. این آدرس باید به صورت https://www.instagram.com/bartarinacom تایپ گردد.

دیدن حساب کاربری مورد نظر در اینستاگرام ب کمک گرفتن از گوگل

یک روش دیگر برای این که بدون ساختن حساب‌ کاربری، پیج های مورد نظر در اینستاگرام را ببینید وجود دارد و آن هم کمک گرفتن از گوگل است. با این وجود باید در موتور جستجوی گوگل عبارت Site:instagram.com (Name Of user) را تایپ نمایید.

توضیح: هدف از Name Of user، پیج کاربری است که به دنبال آن در اینستاگرام می گردید. این عمل کلیه نام ‌های کاربری که در وب ‌سایت اینستاگرام وجود دارد را با توجه به متنی که نوشته اید پیدا می کند و به آسانی می ‌‌توانید حساب کاربری مورد نظر را انتخاب کرده و پست‌ های این پیج را بدون ثبت ‌نام در اینستاگرام ببینید.

۴. دیدن همه ی پست‌ هایی که لایک کرده‌ ‌اید

اطلاع دارید که همه پست‌ هایی که در اینستاگرام آن ها را پسندیده اید را می ‌توانید در یک مکان ببینید؟

برای این کار تنها کافی است به پروفایل خود سری بزنید و گزینه Options را انتخاب کنید و بر روی گزینه Posts You’ve Liked را انتخاب نمایید.

در این قسمت قادر هستید لایکی را که پیش از این برای پست‌ ها گذاشته اید را بردارید، برای این کار تنها کافی است پست مورد نظر را انتخاب کرده و بر روی گزینه قلبی که زیر پست وجود دارد بار دیگر ضربه بزنید تا رنگ قرمز آن برداشته شود. نکته جالب اینجاست که کاربری که پست او را لایک کرده ‌اید از حذف این لایک مطلع نمی ‌شود.

۵. اضافه نمودن و مدیریت چندین حساب‌ کاربری با یک تلفن همراه

کاربران متعددی را سراغ داریم که توقع دارند چندین حساب ‌کاربری را در یک تلفن همراه در کنار هم داشته باشند ولی چگونگی انجام این کار را نمی دانند. برای انجام این کار می بایست کارهای زیر را انجام دهید:

۱. وارد حساب کاربری اصلی خود شوید و بر روی قسمت سه ‌نقطه که در بالا و سمت راست قرار دارد ضربه بزنید، پس از آن گزینه Options را انتخاب کنید.

۲. در این بخش به طرف انتها اسکرول کنید و گزینه Add Account را انتخاب کنید.

۳. پس از این کارها به راحتی حساب‌های کاربری دیگر اینستاگرام خود را وارد کنید.

برای دیدن پروفایل ‌های دیگر فقط کافی است انگشت خود را به مدت چند ثانیه بر روی عکس پروفایل خود در اینستاگرام نگه دارید. همین طور برای انتخاب این حساب ها می ‌توانید از قسمت Options اقدام کنید.

۶. زمان ‌بندی کردن انتشار پست‌ ها

این قابلیت برای شرکت های تجاری که فعالیت منظمی را در اینستاگرام دارند و کسانی که می ‌خواهند زمان منتشر شدن پست‌ ها را در روزهای آینده تنظیم نمایند کاربرد بسیاری دارد. از این راه استفاده کنندگان  با حساب ‌کاربری اینستاگرام خود با استفاده از نسخه‌ تحت‌ وب این برنامه توانایی زمان ‌بندی نمودن انتشار پست‌ های خود را به دست می آورند.

این را هم باید بگوییم که دسترسی به این قابلیت برای افرادی که حساب‌ تجاری در اینستاگرام دارند فعال می باشد. از سوی دیگر داشتن یک برنامه آنلاین برای منتشر کردن محتوا هم لازم است. برای این کار باید در قسمت تنظیمات اینستاگرام در گزینه Options گزینه Switch to business Profile را فعال کنید.

پس از آن با استفاده از برنامه های آنلاین قادر خواهید بود حساب کاربری اینستاگرامی که درست کرده ‌اید را انتخاب و زمان انتشار پست‌ ها را تنظیم کنید.

۷. ایجاد مجموعه‌ ای از پست‌های ذخیره‌ شده

با توجه به این که می ‌توانید همه ی پست‌ هایی که قبلاً لایک کرده ‌اید را در یک قسمت ببینید، این برنامه به شما این امکان را می ‌دهد تا برخی از پست‌ ها را در یک مجموعه‌ جداگانه برای خود ذخیره نمایید.

برای انجام این کار باید وارد حساب کاربری اینستاگرام خود شوید و گزینه Bookmark را انتخاب نمایید، این گزینه در قسمت زیر و سمت راست Edit Profile قرار دارد. پس از آن وارد گزینه Collections شوید و با انتخاب Create Collection  گروه ‌های متفاوتی را برای ذخیره پست‌ ها در این گروه‌ ها ایجاد نمایید.

به عنوان مثال اگر به گل و گیاه علاقه مند هستید می ‌توانید یک مجموعه اختصاصی برای ذخیره پست‌ های مهمی که در این برنامه در خصوص گل ‌و ‌گیاه به چشم شما می ‌خورد را ایجاد کنید. بعد از انتخاب نام برای این مجموعه گزینه Done را انتخاب کنید.

در نتیجه در زمان گشت ‌و ‌گذار در برنامه اگر چشم شما به پست جالبی افتاد، گزینه Bookmark را انتخاب نمایید. پس از آن وارد قسمت Bookmark شوید و تصاویر را به مجموعه ‌ای که از پیش ایجاد کردید، اضافه کنید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *