لامپ های هوشمند

لامپ های هوشمند

با پیشرفت تکنولوژی تغییرات خاص و زیبایی در زندگی ادمی ایجاد شده است که از جمله ان ها لامپ های جادویی شگفت انگیزی به نام لامپ های هوشمند است. نمونه های جدیدی از لامپ ها برای استفاده در سیستم های روشنایی لامپ های هوشمند هستند که کاربردهای جذابی به خصوص در خانه های هوشمند دارند.

لامپ های هوشمندی از جمله وسایل هوشمندی است که با استفاده از تکنولوژی توانسته اند تغییرات زیادی را در نمونه های قدیمی ایجاد کند.از جمله فواید ان استفاده بهینه از انرژی است ،که همواره در بحث طراحی و ساخت وسایل به آن توجه می‌شود،. علاوه بر این لامپ‌های هوشمند دارای این قابلیت هستند که به رنگ دلخواه شما در بیایند.

برای مثال اگر می خواهید در مهمانی های اخیرتان رنگ لامپ های خانه تان را تغییر دهید می توانید از سیستم های روشنایی هوشمند و به خصوص لامپ های هوشمند استفاده کنیم و با استفاده از ان ها خانه تان را به هر رنگی که دوست دارید دراورید.

از دیگر ویژگی های جذاب خانه های هوشمند می توان به کنترل و تنظیم کردن وسایل و سایر تجهیزات از راه دور اشاره کرد.

برای مثال شما زمانی مسافرت هستید و از خانه خود فاصله زیادی دارید تنها می توانید با فشردن یک دکمه در گوشی و یا تبلت خود لامپ ها را روشن و یا خاموش کنید.

لامپ های هوشمند

قابلیت های لامپ های هوشمند

کنترل از راه دور

بعضی از این لامپ های هوشمند قابلیت این را دارند که به اینترنت متصل شوند بدین ترتیب می توانند زمان بندی شوند .کاربران نیز با استفاده از این قابلیت می توانند از راه دور لامپ های هوشمند منزل خود را کنترل کنند.با این کنترل از راه دور کاربر می تواند لامپ ها را در ساعاتی خاص روشن و در ساعاتی خاص خاموش کنند.

اکثر شرکت‌های سازنده لامپ‌های هوشمند عرضه کننده هاب هایی هستند که این قابلیت را دارند تا لامپ ها را با هم سینک کند. هم چنین تنها با استفاده از یک اپلیکیشن خواهید توانست تا لامپ ها را کنترل کنید. همین تکنولوژی ها باعث می شود تا در سفر هم خانه شما خالی به نظر نرسد.

تغییر رنگ

یکی از قابلیت های جذاب این لامپ های هوشمند کاهش شدت نور است که باعث شگفتی افراد می شود. البته می توان گفت ویژگی تغییر رنگ از ان هم جذاب تر خواهد بود. بعضی از این لامپ های هوشمند می توانند بیش تر از 16 میلیون رنگ را ارائه دهند. این لامپ ها اپلیکیشن های خاصی دارند که نوار رنگی دارد که با استفاده از ان می توان رنگ مورد نظر را انتخاب کرده و نور لامپ را تغییر داد.

پخش موسیقی

این لامپ های هوشمند قابلیت این را دارند که موسیقی پخش کنند و هم چنین می توانند هم زمان هم رنگ را تغییر داده و هم موسیقی را پخش کنند . این حالت در مهمانی ها بسیار جذاب است. البته ناگفته نماند این لامپ ها ان قدرها صدای خوبی ندارد و در هنگام خرید ان باید دقت کنید تا لامپی را خریداری کنید که کیفیت صدای خوبی دارد.

کنترل شدت نور

یکی از قابلیت های ساده ای که هرکدام از این لامپ ها دارند امکان کنترل شدت نور است. با خرید لامپ‌های هوشمند و اتصال آن‌ها به برق می‌توانید شدت نور این لامپ‌ها را با استفاده از اپلیکیشن‌های مختص به آن تنظیم نمایید. میزان کنترل شدت نور نیز به نوع لامپی که می خرید بستگی دارد.

کمک به فرایند خواب

این لامپ ها نیز می توانند کاری کنند تا بتوانید راحت تر بخوابید. برخی از این لامپ‌ها می‌توانند رنگ‌هایی را ایجاد نمایند که سبب کمک به تنظیم میزان ملاتونین موجود در بدن شود.

این لامپ ها با استفاده از نورهای مختلفی که دارند قادرند مقدار ملاتونین بدن را کم کرده و زمانی که وقت خواب نزدیک باشد این رنگ ها تغییر کرده و مقدار ملاتونین در بدن زیاد می شود.

لامپ های هوشمند جدید فلیپس

شرکت فیلیپس به تازگی از لامپ های سقفی خود به نام White Ambiance Cher Suspension رونمایی کرده است. این چراغ های سقفی به اندازه 22 سال می تواند کار کند و به صورت ثابت از سقف اویزان خواهد شد.

این چراغ های سقفی جدید دارای یک ظاهر ساده است و همین سادگی باعث شده است تا بتوان از ان در هر دکوراسیون و سلیقه ای استفاده کرد.

اکثر افرادی که به وسایل خانگی هوشمند علاقه دارند به جای استفاده از لامپ های سنتی از لامپ های هوشمند استفاده می کنند. فیلیپس با طراحی صفحه‌ای و خاصی که برای این چراغ در نظر گرفته است، باعث شده تا کاربران ان را خریداری کند.  چراغ های هیو این قابلیت را داشت تا به هر رنگی در بیاید اما این چراغ سقفی می تواند تنها در طیف رنگ سفید می تواند تنظیم شود.

کمپانی فلیپس ادعا کرده است از این چراغ هوشمند می توان در اتاق خواب و یا اتاق نشیمن استفاده کرد. مسلما افرادی کسانی هستند که دوست ندارند غذای خود را زیر نور بنفش و یا قرمز بخورند برای همین هم طیف رنگی این چراغ ها سفید انتخاب شده است.

لامپ های هوشمند را چطور می توان کنترل کرد؟

این مدل از چراغ های هوشمند با استفاده از گوشی های هوشمند قابل کنترل است و می توان تنظیمات ان مانند رنگ و تایمر ان را تغییر داد. از آنجایی که صفحه‌ی این چراغ توسط تعداد زیادی لامپ LED روشن می‌شود، امکان دوباره تعمیر کردن آن وجود ندارد؛ ولی فیلیپس ادعا می‌کند که چراغ سقفی هوشمندش می‌تواند تا ۲۵ هزار ساعت (برابر ۲۲ سال) به‌طور پشت سرهم روشن باشد.

یکی از نمایندگان این شرکت دراین باره می گوید: عمر این چراغ به‌قدری زیاد است که قطعا پیش از سوختن؛ یا از آن خسته می‌شوید یا دلیل دیگری برای تعویضش پیدا می‌کنید.این چراغ سقفی با قیمت ۲۹۹.۹۹ دلار وارد بازار خواهد شد.

چراغ های هوشمند شیائومی

محصولات روشنایی هوشمند شیائومی با نام Yeelig ht عرضه خواهندشد.این لامپ های جدید خانگی دارای ریموت و اپلیکیشن برای موبایل است و هم چنین می تواند به وای فای هم وصل شود. با استفاده از همین ویژگی ها این لامپ ها می توانند به راحتی روشن و یا خاموش شوند و هم چنین می توان به راحتی میزان روشنایی را تنظیم کرد.

طول عمری که برای این لامپ های هوشمند در نظرگرفته شده 25 هزار ساعت است . این لامپ ها می توانند رنگ های زیادی را تولید کند و این رنگ ها به خاطر وجود ده ها LED  درون ان است. در وب سایت شیائومی این لامپ ها به مبلغ 35 دلار پیش فروش شده است. طول عمر این دستگاه 25 هزار ساعت برآورد شده، ضمن اینکه به خاطر بهره گیری از صدها LED مختلف درون آن، می توانید رنگ های متعددی را تولید کنید. نصب کردن این لامپ تنها پنج دقیقه زمان برده است و هم چنین در برابر گرد و غبار هم مقاومت می کند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *