قیمت گذاری اینترنت در ایران منصفانه می شود

قیمت گذاری اینترنت در ایران منصفانه می شود

قیمت گذاری اینترنت در ایران منصفانه می شود

فرم ارائه اینترنت به مصرف کنندگان در ایران در آینده نزدیک به صورت منصفانه در خواهد آمد.

آقای محمد جواد آذری جهرمی ، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور چندی پیش قول این را داده بود که در صد روز اول شروع کاری دولت دوازدهم قیمت اینترنت را به صورت منصفانه تغییردهد . اگر این وعده ای که آقای جهرمی داده است عملی شود حداکثر تا اوایل آذرماه باید شاهد فروش منصفانه اینترنت نامحدود به جای اینترنت حجمی قیمت بالا باشیم.

اینترنت

اینترنت

این سیاست به این جهت به کار گرفته شد که کاربران بیشتر راغب به استفاده از سایت های ایرانی شوند تا گردش اطلاعات را در این سایت ها بالا ببرند ، همچنین با این کار می توانند بر حسب فرمولی مشخص شده تقریباً نصف هزینه استفاده از اینترنت بین المللی را بپردازند.

بعد از اعتراض های شدیدی که کاربران ایرانی از قیمت و کیفیت اینترنت در ایران داشتند ، اواخر دولت یازدهم بود که از سوی وزیر ارتباطات کشور مطرح شد ، مدل ارائه اینترنت در کشور به زودی تغییر پیدا خواهد کرد و سرویس های جدید قطعاً نامحدود خواهد بود. (البته برای دانلود حد بالا و حد پایین حجم در نظر گرفته شده است). بعد از ارائه این طرح کاربران شروع به انتقادات شدیدی کردند که همین باعث شد تا مسئولان این انتقادها را بشنوند و طرح فعلاً نا تمام باقی مانده است.

شبهات موجود در این برنامه به اندازه ای زیاد بود که مدیران مربوطه از جمله معاونت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به دفعات در رابطه با این موضوع توضیح دادند. این طرح قرار بود با نام نامحدود ارائه گردد. در این طرح تفاوتی بین مصرف اینترنت سایت های داخلی و سایت های خارجی مقرر گردیده بود و استفاده کنندگان با پرداخت تعرفه هایی منصفانه می توانستند از حجم بالایی از دانلود استفاده کنند. در این طرح اشتباهی که صورت گرفت این بود که حد مصرفی که برای کاربران در نظر گرفته بودند به هیچ عنوان با معنی اینترنت نا محدود جور در نمی آمد و از لحاظ قیمت هم اصلاً راضی کننده به نظر نمی آمد.

اینترنت

اینترنت

در انتها با اعتراضات زیادی که کاربران در فضای مجازی اعلام داشتند ، محمود واعظی وزیر ارتباطات دولت قبلی اعلام داشت که به دلیل عدم استقبال مردم از از طرح پیشنهاد شده در مورد تعرفه های تلفن ثابت ، در حال حاضر اجرای این طرح متوقف خواهد شد و در آینده نزدیک سعی می کنیم طرحی را مطرح کنیم که در آن منافع کاربران هم در نظر گرفته شده باشد. آقای جهرمی هم که وزیر ارتباطات دولت دوازدهم می باشد بعد از تحویل گرفتن این پست این قول را داد که به زودی طرح جدید را روی میز بیاورد.

به نقل از وزیر ارتباطات: طبق آمار جهانی از تعرفه اینترنت ثابت ، ایران در رتبه نود دنیا قرار دارد ، این آمار به این معنی می باشد که نرخ اینترنت در کشور ما بسیار بالا می باشد و جزو پرهزینه ترین ها در دنیا می باشد. جوان ترین وزیر کابینه دولت دوازدهم این قول را داد که به زودی تحولات خوبی را در این زمینه شاهد باشیم ، به نحوی که طرح جدید باب میل ایرانی ها باشد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *