فناوری های عظیمی که موجب تحول جهان در سال2018 میلادی خواهد شد

فناوری های عظیمی که موجب تحول جهان در سال2018 میلادی خواهد شد

فناوری های عظیمی که موجب تحول جهان در سال2018 میلادی خواهد شد

چندی است زمزمه هایی از جریانات فناوری عظیمی که در سال2018 میلادی رخ داده و موجب می شود تا جهان ب یک تحول بزرگ روبه رو شود به گوش می رسد. مجله فوربز عقیده دارد این جریانات شگفتی های عظیمی را در جهان به وجود خواهند آورد و فناوری هایی که مربوط به اینترنت اشیا و تمام موارد مربوط به هوش مصنوعی است می تواند نقش موثری در تغییر جهان داشته باشد.

در حال حاضر فناوری های بزرگی وجود دارد که دوام زیادی نداشته و پس از مدتی به طور کامل محو می شوند و دیگر اثری از آن ها باقی نمی ماند. در مقابل این فناوری های دیگری نیز هستند که باید توجه بسیار زیادی نسبت به آن ها داشت چراکه موجب می شوند تا جهان با تحولات غیر قابل باوری روبه رو شود.

در این مقاله چند مورد از تحولات بزرگی را که قرار است در سال2018 میلادی روی دهد و موجب دگرگونی دنیا شود را گرد آورده ایم تا بر اساس آن بتوانید با این تحولات آشنا شده و استفاده بهتری از آن ها داشته باشید.

فناوری

فناوری

داده ای کردن بیش از حد زندگی افراد

در حال حاضر کارها و فعالیت های بسیار زیادی است که موجب می شود ما به سراغ استفاده از برنامه های دیجیتالی همچون استفاده از اپلیکیشن هایی که موجب رساندن پیام ها می شوند و یا اپ هایی که استفاده می کنید تا یک ق5هوه ساده را سفارش بدهید و کلیه کارهایی که با استفاده از فناوری های دیجیتالی انجام می شود همه و همه موجب باقی ماندن اثری از ما خواهند شد. این عوامل موجب می شود تا امور ما به یک سری داده تبدیل شوند و جهان را با یک انفجار بزرگ داده ای مواجه می کنند.

اگر بخواهیم دقیق تر توضیح دهیم باید فیسبوک را مثال بزنیم که در طول یک دقیقه نهصد هزار کاربر به حساب کاربری خود وارد می شوند و یا بیشتر از چهارصد و پنجاه توئیتی که انجام می شود و یا باید از یکصد و پنجاه و شش میلیون ایمیلی که فرستاده می شود نام برد. این ارقام بسیار بالا نشان می دهند که هر دو سال یک بار داده هایی که در سراسر جهان تولید می شود دو برابر شده و ارقام به طور قابل توجهی افزایش پیدا می کنند.

استفاده از اینترنت اشیا و نحوه هوشمند تر کردن کلیه دستگاه ها

نمای داده ها بیشتر تحت تاثیر اینترنت اشیا که در کلیه گوشی های هوشمند و وسایل هوشمند دیگر وساعت های هوشمندی که قابلیت اتصال را دارند رشد بسیار زیادی را در پی دارد. علت این مساله این است که کلیه دستگاه های هوشمندی که در اطراف ما وجود دارد به شکلی مستمر و بدون اینکه هیچ انسانی در آن نقش داشته باشد داده ها را جمع کرده و کلیه این دستگاه های هوشمند را به یکدیگر متصل کرده و داده ها را به اشتراک می گذارند.

اگر در این زمینه بخواهیم مثالی را عنوان کنیم باید از مچ بندهای هوشمند سلامتی نام ببریم که کلیه اطلاعات و داده هایی را که به شما مربوط است را جمع آوری کرده و تمام آن ها را با گوشی هوشمندی که در اختیار دارید همگام می کند. در حال حاضر می توان هر وسیله ای را به صورت هوشمند وارد جهان کرد. این امکان وجود دارد که تا سال2020 میلادی حدود یک چهارم از خودروهایی که در جهان وجود دارند به اینترنت وصل شده و قابلیت های جدیدی را پیدا کنند.

فناوری

فناوری

در خانه ها نیز محصولات هوشمند بسیاری همچون تلویزیون ها وجود دارد و یا می توان از محصولاتی که کمتر دیده می شوند مانند زیراندازهای مخصوص یوگا نام برد که قادر هستند کلیه فعالیت های ورزشی افراد را ردیابی کرده و کلیه داده ها را دریافت می کنند به همراه کلی از وسایل دیگر که می توان از آن ها با نام اینترنت اشیا نام برد. کلیه این موارد به همراه بسیاری از موارد دیگر می توانند طبق احتمالاتی که وجود دارد تا سال2020 میلادی به عنوان اسنترنت اشیا در جهان شناخته شوند که تاثیر بسیار زیادی بر روی زندگی افراد خواهند داشت.

بروز دگرگونی در فناوری با رشد نمایی قدرت های رایانشی

اگر قدرت رایانشی در کار نبود هیچکدام از مواردی که در بالا اشاره کردیم به وقوع نمی پیوستند. اینترنت اشیا و داده سازی ها هیچکدام بدون جهش های بزرگی که در قدرت رایانشی به وجود آمده قابلیت پدیدار شدن را پیدا نمی کردند. از سال1975 میلادی تا سال2015 میلادی قدرت رایانشی توانسته هر دو سال یک بار به میزان دو برابر شود و در حال حاضر این قدرت هر دو سال و نیم یک بار افزایش زیادی را برای خود به ارمغان می آورد.

توسعه و گسترش بینظیر هوش مصنوعی

در حال حاضر و در عصر جدید کامپیوترها بسیار توسعه پیدا کرده اند و به مانند یک انسان می توانند موارد بسیار زیادی را یاد بگیرند. برای اینکه هوش مصنوعی نیز بتواند رشد چشمگیری را داشته باشد باید داده ها و قدرت رایانشی نیز افزایش پیدا کنند و تا به حال نیز هوش مصنوعی ها بر اساس همین مساله توانسته اند توسعه پیدا کرده و رشد قابل توجهی را داشته باشند.

انفجار عظیمی که در سال های اخیر برای داده ها اتفاق افتاد موجب شد تا هوش مصنوعی بتواند بسیار سریع تر رشد کرده و توسعه پیدا کند. اگر بخواهیم دقیق تر بگوئیم باید عنوان کنیم سیستمی که مبتنی بر هوش مصنوعی است زمانی می تواند سریع تر رشد نماید که داده های بیشتری را دریافت کند. در این صورت هوش مصنوعی قادر خواهد بود عملکرد سریع تری را نیز برای انجام فعالیت های مختلف داشته باشد.

فناوری

فناوری

خودکار سازی به صورت غیر قابل توقف

به میزانی که هوش ماشین ها ارتقا پیدا می کند به همان میزان هم توانایی ها و قابلیت های آن ها بالا می رود و این بدان معنا است که تصمیمات، فرایندها و سیستم های بسیار زیادی می توانند خودکار سازی شده و الگوریتم ها و یا ربات هایی که تولید می شوندانجام آن ها را در اختیار خواهند داشت. پس از این بخش بسیار وسیعی از مشاغل و کارهای صنعتی به صورت خودکار درخواهد آمد. در حال حاضر ماشین های هوشمند بسیاری هستند که به انجام کارهایی که نیاز به سرعت، امنیت و دقت  دارند و با قیمت ارزان تری انجام می شوند مشغول می باشند و دیگر نیاز نیست انسان ها وارد چنین کارهایی شوند.

تولیدکنندگان و برخورداری از چاپ سه بعدی

زمانی که چاپگرهای سه بعدی وارد بازار شدند بیش از هر کسی تولیدکنندگان از اختراع این فناوری جدید ابراز خوشحالی کردند. چاپ سه بعدی امکان تولیدات بهتر و با کیفیت تری را که با سرعت بالاتری تولید می شوند را در اختیار تولیدکنندگان قرار می دهد و آن ها می توانند محصولات مختلفی را تولید نمایند. در چاپ سه بعدی اشکالی که دارای طرح بسیار سخت و پیچیده ای هستند بسیار راحت تر و سریعتر از روش های سنتی تولید می شوند و برای تولید آن ها مواد بسیار کمی هم مورد استفاده قرار می گیرد.

تعامل با فناوری به روش های مختلف و متنوع

در سال های اخیر تعامل با فناوری به شکل بسیار گسترده ای تغییر پیدا کرده است؛ البته ناگفته نماند در حال حاضر هم این تعاملات به شکلی تغییرات قابل توجهی را داشته است. گوشی های هوشمند و تبلت هایی که در اختیار افراد قرار دارد موجب شده تا افراد بخش عظیمی از کارهای خود را در زمان هایی که در حال حرکت هستند و به وسیله فشردن و یا لمس یک صفحه انجام دهند.

در سال2016 میلادی آمار بالایی منتشر شد که نشان می داد نفوذ اینترنت موبایل بسیار بالاتر از دست یابی به اینترنتی است که به وسیله رایانه های سنتی در اختیار افراد قرار می گرفت. کمپانی گوگل نیز عنوان کرده که در حال حاضر افراد در مورد تلفن های هوشمند خود بیشتر وارد جستجو می شوند و میزان آن نسبت به کامپیوترهای خانگی بسیار افزایش داشته است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *