سیستم عامل ios و تغییرات ان

سیستم عامل ios و تغییرات ان

سیستم عامل مورد بررسی ما در این مطلب ios  است که برای اولین بار روی گوشی های ایفون به بازار عرضه شد.این سیستم عامل تنها مخصوص شرکت اپل است و ان ها اجازه استفاده از این سیستم عامل را روی گوشی ها و سخت افزار های دیگر نمی دهد.

قبل از ورود سیستم عامل ios  به عرصه خیلی از گوشی های هوشمند دارای صفحه نمایش لمسی نبودند یا به عبارتی دیگر صفحه نمایش های لمسی خیلی باب نبودند. ایفون برای اولین بار گوشی های لمسی را وارد بازار کرد که قابلیت زوم با دوانگشت را و قابلت های ساده دیگری از این قبیل را داشت.این ها از قابلیت های سادهی سیستم عامل اولیه ساخته شده توسط اپل بود.

زمانی که اولین ایفون معرفی شد در مقایسه با دیگر سیتم عامل ها امکانات زیادی نداشت وحتی از ان ها عقب تر بود.اپل در ابتدای کار رقابتی با سایرین در زمینه سخت افزار نداشت و به جای ان سعی در ایجاد تجربه های بهتری برای کاربر مانند سرعت،سازگاری اپلیکیشن ها داشت علاوه بران ویژگی های بیش تری را برای رقابت به دیگر کشورها برای کاربران ارائه می داد.به صورت کلی می توان گفت هدف انان از یان کار ایجاد یک هماهنگی بین بخش سخت افزاری و نرم افزاری بود.

این سیستم عامل محبوبیت زیادی را بین کاربران پیدا کرده است این محبوبیت به خاطر ویژگی های منحصر به فرد این سیستم عامل است از جمله ان قابلیت های چند لمسی ان  و استفاده از حرکات دست و انگشتان است.

اندروید یا ios ؟

هر یک از سیستم عامل های مربوط به گوشی های هوشمند ویژگی های خاص خودشان را دارند،با استفاده از این ویژگی های منحصر به فرد توانسته اند توجه بعضی کاربران را به خود جلب کرده و ان ها را انتخاب کنند.نکته مهم این است که هر یک از این سیستم عامل ها تنها روی گجت های مخصوص خود اجرا می شوند .

همین سیستم عامل ios  یاد شده تنها روی محصولات اپل قابلیت اجرا است اما سیستم عامل اندروید قابلیت این را دارد که روی تمامی گجت ها با هرقدرت پردازشی اجرا شود . هرگاه سخن از سیستم عامل ios  به میان می اید همه ذهن ها به سمت محصولات اپل ،ایپدهای اپل و به تازگی هم ساعت های هوشمند ان می رود.

نمی توان گفت کدام یک از این سیستم عامل ها مناسب اند زیرا هرکدام از ان ها ویژگی های خاص خود و مزیت هایی دارند برای مثال ios به صوت بهینه می تواند از تمامی منابع استفاده کند و سیستم عامل اندروید یک سیستم عامل متن باز است که دارای دامنه وسیعی است. برای انتخاب یک سیستم عامل مناسب بررسی ویژگی های ان ضروری است اما متاسفانه بسیاری از افراد تنها به دنبال برند هستند و تنها به خاطر برند اپل و ایفون ان ها را خریداری می کنند و به کارایی ان توجهی ندارند.

ios

البته برای برتری دادن هر سیستم عامل به دیگری بعضی ها معتقدند ios بهتر از اندروید است دلایل این حرف برای ان ها این است که اولین اپلیکیشن ها در ابتدا برای ios می ایند و هم چنین هر زمان که بخواهید می توانید ان را بروز رسانی کنید.

در سیستم عامل ios دیگر نباید نگران اپلیکیشن های ناخواسته باشیداما در اندروید گاها می بینیم که اپلیکیشن هایی از سوی شرکت سازنده در گوشی وجود دارد.دوربین های معرفی شده توسط ایفون بی نظیر اندو توسط ان ها می توانید عکس های بسیار زیبایی بگیرید.

همه ما با پیشرفت تکنولوژی در زمینه خانه های هوشمند اگاهیم این خانه ها را می توان با سیستم عامل ios در ایفون ها کاملا کنترل کرد.در صورت بروز مشکل در ایفون ها بهترین پشتیبانی برای کاربران در نظر گرفته شده است .

نسخه جدید سیستم عامل ios

شرکت اپل بروز رسانی جدیدی را از سیستم عامل ios منتشر کرده است و در این بروز رسانی بسیاری از مشکلات در نسخه قبلی ان را رفع کرد.در این بروز رسانی جدید اپشن های جدیدی اضافه نشده است و بیش تر سعی شده است که مشکلات نسخه قبلی ان رفع شود تا بدین ترتیب بتواند دوباره توجه کاربران را به خود جلب کند.

اپل در نسخه جدید معرفی شده به نام iOS 12.1.3  مشکلاتی مانند اتصالات صوتی و هم چنین اشکالات پخش صدا در ایپد ،اختلالاتی که در نمایش تصاویر Message وجود داشت هم چنین مشکلات در اتصالCarPlay را برطرف کرده است. به صورت کلی می توان گفت نسخه جدید معرفی شده توسط ios یک نسخه بهبود یافته از نسخه قبلی خواهد بود.

کاربران برای اینکه این نسخه جدید را دریافت کرده و جایگزین نسخه قبلی خود کنند تا مشکلات قبلی رفع شود باید به بخش Settings رفته و بعد از ان در قسمت Software Update ان را دریافت کنید.

نقص امنیتی که به تازگی رسانه ای شده است مربوط به بخش فیس تایم است ،اپل به تازگی نسخه ۱۲.۱.۴ را منتشر کرده است که این مشکل را توانسته رفع کند.

باگ فیس تایم به کاربران این اجازه را داد که با یک گوشی تماس بگیرند و قبل از این که فرد مقابل تماس را پاسخ دهد ،از طریق میکروفن دستگاه بتوانند صدای او را بشنوند این خود یک مشکل امنیتی بزرگ برای اپل بود و در این اپدیت یان مشکل رفع شده و دیگر جای نگرانی برای ان وجود ندارد.

هفته گذشته این مشکل در همه جا منتشر شد اپل به محض انتشار این خبر ویژگی تماس گروهی Face Time را از کارانداخت تا به واسطه ان ضرری به کاربران وارد نشود.البته باید درنظر داشته باشید این مشکل مربوط به هفته پیش نبوده و قبلا به اطلاع این شرکت رسیده بوده است اما پیگری نشده و برای رفع ان هیچ عملی صورت نگرفته است.

هنوز مشخص نیست این نقص امنیتی از چه زمانی روی گوشی های اپل وجود داشته است اما ویژگی  تماس گروهی در نسخه ۱۲.۱ در اختیار کاربران قرارگرفته است این نسخه سه ماه پیش منتشر شده است.

اپل در نظر داشته است این اپدیت جدید را خیلی زودتر وارد بازار کند اما به تازگی منتشر شده است .این شرکت در نظر دارد روند برخورد به گزارشات مربوط به باگ ها که توسط کاربران صورت می گیرد را در اینده بهبود بخشد تا مشکلات این چنینی پیش نیاید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *