تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو سایت

تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو سایت

سوشیال سیگنال به این معنا است که افراد و کاربران در شبکه های اجتماعی کارهایی را در مورد سایت شما انجام می دهند . این کارها می تواند شامل لایک ها ، نظرات و.. باشد. گوگل با بهره گیری از همین سیگنال می تواند بفهمد که این سایت چه ارزشی را از نگاه کاربران دارد.

برای مثال اگر یکی از صفحه های اینترنتی دارای سوشیال سیگنال بالایی باشد این معنا را خواهد داشت که افراد و کاربران زیادی این صفحه را به اشتراک گذاشته اند و همین موضوع نیز در نهایت به سئو سایت کمک می کند .

سوشیال سیگنال

تاثیر سوشیال سیگنال بر سئو سایت چگونه است ؟

توسط مدیر قسمت ضد اسپم گوگل بیان شده است که سوشیال سیگنال می تواند روی سئو سایت تاثیر بسیار زیادی داشته باشد و اهمیت آن با گذشت زمان نیز بیش تر خواهد شد. سوشیال سیگنال باید به همراه سایر فاکتورهایی که در سئو تاثیر گذار است گنار هم قرار گیرند و درنهایت بر سئو تاثرات مثبتی بگذارند.

گوگا از بین موتورهای جست و جو توانسته است رضایت مردم را به خود جذب کند و همه مردم برای سرچ های خود به گوگل مراجعه می کنند. دلیل این امر نیز این است که سایت هایی که گوگل به کاربر نشان می دهد می تواند به بهترین شکل ممکن پاسخ وی را بدهد.

برای این که گوگل به نتیجه های مورد نظر برسد در ابتدا از لینک ها استفاده کرده است . زمانی که شبکه های اجتماعی باب شده اند گوکل سعی کرده است تا از این شبکه های اجتماعی برای این که علایق مردم را بشناسد استفاده کند.

برای مثال زمانی که شخصی سایتی را در شبکه اجتماعی خود قرار می دهد و در مورد آن اظهار نظر می کند گوگل این احتمال را می دهد که سایت مورد علاقه کاربر است.

حال زمانی که گوگل این موضوع را درک کند مسلما در نتیجه های مربوط به سرچ خود نیز آن ها را نشان می دهد که همین نیز باعث می شود تا کاربر رضایت بیش تری را از سرچ های خود درگوگل داشته باشد. به همین خاطر هم گوگل ویژگی سوشیال سیگنال را به مراتب تاثیرگذار در گوگل افزوده است.

به این ترتیب زمانی که لینکی از یک سایت در شبکه های اجتماعی قرار می گیرد و پست مورد نظر بین بقیه به اشتراک گذاشته می شود و این پست توسط سایر کاربران لایک می خورد و همین موضوع نیز باعث می شود تا سایت برای بقیه نیز جذاب باشد و در نتیجه های مربوط به جست و جوی گوگل نیز مسلما رتبه بهتری را خواهد داشت . توجه داشته باشید تلگرام تنها یک پیام رسان است و شبکه اجتماعی نیست پس مشمول این قاعده نمی شود.

برای این که در شبکه های اجتماعی سوشیال سیگنال دریافت کنیم باید چه کرد ؟

1-باید در شبکه های اجتماعی هرروز پست هایی را قرار دهید . هم چنین برای شناخته شدن سایتتان نیز لوگو و برند سایت خود را نیز در آن قرار دهید.

2-اگر در محتوای سایت خود عکس و فیلم هایی قرار دهید همین باعث می شود تا سایت شما به میزان بسیار زیادی کاربران را به خود جذب کند.

3-از هر سایتی کاربران انتقاداتی دارند و که برای بهتر شدن سایت می توانید از آن ها استفاده کنید پس بهتر است به این نقدها توجه کنید و آن ها را گوش دهید.

4-بسیاری از شبکه های اجتماعی این امتیار را برای کاربر دارند تا بتواند به صورت رایگان به تبلیغات در آن بپردازند. از جمله شبکه های اجتماعی که در این زمینه رایگان فعالیت می کنند می توان به فیسبوک ، اینستاگرام ، توییتر و … اشاره کرد. همین شبکه ها باعث می شود تا مردم بسیار راحت تر بتوانند با سایت شما آشنایی داشته باشند.

5-برای این که کاربران را به سایت خود جذب کنید می توانید از مسابقه ها استفاده کنید. با برگزاری این مسابقه ها می توانید از کاربران بخواهید تا سایر دوستان خود را هم در پست موردنظر تگ کنند تا از این طریق آن ها نیز بتوانند با صفحه شما آشنا شوند.

6-می توانید با سایت های دیگر و یا بقیه ی محتواها به رد و بدل کردن لینک ها بپردازید . این کار بدین صورت است که شما لینک و یا محتوای آن ها را در صفحه خود قرار می دهید و برعکس نیز بدین صورت است که آن ها در قبال آن محتوا  و لینک شما را در صفحه قرار می دهند.

7-تنها در یک شبکه اجتماعی فعالیت نداشته باشید . بهتر است تا در بیش تر شبکه های اجتماعی که کاربران زیادی دارند فعالیت کنید. و از این طریق محتواهای زیادی را با کاربران به اشتراک بگذارید.

اگر برای فعالیت در شبکه های اجتماعی افراد زیادی را ندارید که برای شما کار کنند می توانید اول کار خود را درشبکه ای بیش تر دنبال کنید که جامعه هدف شما در آن قرار دارد. برای مثال بهترین شبکه اجتماعی در ایران می تواند همین اینستاگرام باشد.

نتیجه گیری

شبکه های اجتماعی با گذشت زمان بسیار پیشرفته تر می شوند و برای کاربران هم بیش تر اهمیت خواهند داشت. پس اگر مطالب خود را در شبکه های اجتماعی قرار دهید مسلما از نظر سئو بسیار مهم خواهد بود. اگر به تازگی برای خود کسب و کاری را راه اندازی کرده اید از تاثیر شبکه های اجتماعی غافل نشوید و حتما برای کارتان در آن فعالیت داشته باشید.

سیگنال های اجتماعی باعث شده است تا بازدیدهایی که کاربران از سایت ها به عمل می آورند بیش تر شود و نرخ خروج آن نیز کم تر خواهد شد. اگر صفحه های یک وب سایت لایک بخورند همین نیز باعث ارتقای سایت می شود.

می توانید سوشیال سیگنال ها را به صورت رایگان دریافت کنید و یا آن ها را بخرید . برای استفاده از هرکدام از این روش ها باید دو کار را انجام دهید . اول این که در شبکه های اجتماعی زیادی که دارید اکانت بسازید این که اکانت برای شخص شما باشد و یا برای سایت زیاد مهم نیست. بعد از طریق همین اکانت پست های خود را برای شبکه های اجتماعی بفرستید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *