سریع ترین اینترنت دنیا

سریع ترین اینترنت دنیا

سریع ترین اینترنت دنیا

 

اینترنت فیبر نوری به دلیل سرعت بالایی که در انتقال اطلاعات دارد می توان به عنوان جزو بهترین سرویس های و سریع ترین اینترنت توسط شرکت های ارائه کننده ی خدمات اینترنت به حساب آورد. در ادامه بیشتر با مفهوم این نوع اینترنت آشنا خواهید شد و تفاوت آن را با اینترنت هایی همچون ADSL متوجه خواهید شد.

فیبر نوری یک رشته ی باریک از یک ماده ی شفاف مانند پلاستیک یا شیشه است که سرعت انتقال بسیار بالایی نسبت به کابل های معمولی و مسی دارد و می تواند اطلاعات را تا سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه و حتی بیشتر هم انتقال دهد و تاخیر کابل های معمولی را هم ندارد.سریع ترین اینترنت

 

امروزه بسیاری از کشورهای پیشرفته ی جهان از اینترنت فیبر نوری برای انتقال اطلاعات خود استفاده می کنند. همانطور که گفتیم اطلاعاتی که از طریق فیبر نوری می توان منتقل به 10 گیگابیت بر ثانیه می رسد و امروزه (سریع ترین اینترنت) فیبر نوری توانسته از مرز گیگابیت عبور کند و میزان اطلاعاتی که می توان منتقل کند حتی به ترابایت هم برسد.

این سرعت باعث شده بسیاری از کشورها به سمت استفاده از اینترنت فیبر نوری روی آورند.

اما قبل از فیبر نوری از چه نوع اینترنت هایی استفاده می شد؟

 

  • اینترنت دیجیتال مشترک

اینترنت دیجیتال مشترک یا DSL از جمله فناوری هایی است از طریق سیم های تلفن های محلی به انتقال اطلاعات می پردازند. با وجود پیشرفت تکنولوژی هنوز در بیشتر خانه های ایرانی از سیم های تلفن برای اتصال به اپراتورهای اینترنت استفاده می شود.

اما این روش به دلیل سرعت پایین اتصال به اینترنت و سرعت دانلود پایین که بطور میانگین 2 مگابیت بر ثانیه است در حال منسوخ شدن است.

 

  • اینترنت کابلی

این نوع اینترنت از فناوری تلویزیون های کابلی استفاده می کند. در اینترنت کابلی داده ها از طریق کابل های رشته ای یا هم محور انتقال پیدا می کنند و سرعت دانلود آن 20 تا 100 مگابیت بر ثانیه است.

برای استفاده از اینترنت کابلی باید در منزل یا محل کار مودم کابلی داشته باشید و همچنین در نهایت باید سر دیگر کابل مودم به پریز تلفن متصل شود تا بتوانید به اپراتور خود متصل شوید.

شما با استفاده از کابل هم محور می تواند به تلویزیون و با پهنای بالایی نیز دسترسی باشید.

 

  • اینترنت وای فای

امروزه دیگر از صدای جیر جیر اینترنت دایلاپ خبری نیست و هر جا که تلفن همراه هوشمند یا لپ تاپ خود باز کنید می توانید براحتی بدون اینکه مودم به لپ تاپ یا کامپیوترتان متصل شود براحتی به اینترنت متصل شوید.

اینترنت وای فای می تواند ارتباطی با قدرتی بیشتر از بلوتوث ایجاد کند. اینترنت وای فای مبتنی بر شبکه ی بی سیم است و شما با استفاده از این تکنولوژی می تواند در هر جا که سیگنال اینترنت وای فای وجود داشته باشد با داشتن رمز اینترنت به راحتی به اینترنت متصل شوید و همین اتصال آسان و بدون دردسر باعث شده است که محبوبیت آن در میان افراد افزایش پیدا کند و به سرعت گسترش پیدا کند.

 

  • اینترنت وایرلس

اینترنت وای فای و وایرلس هر دو یک وظیفه دارند و آن هم به اشتراک گذاری سرویس ارائه دهندگان اینترنت در میان مشتریان است. در واقع هم وای فای و هم وایرلس قابلیت اتصال بی سیم برای دستگاه های مختلف از جمله لپ تاپ و گوشی های هوشمند ایجاد می کند .

اما اگر بخواهیم وای فای و وایرلس را بهتر توصیف کنیم باید بگوییم که در واقع این دو تفاوت زیادی ندارند اما دستگاه های وای فای لزوما نیاز به منبع برق شهری ندارند زیرا برخی از دستگاه های وای فای دارای منبع تغذیه هستند و می توان بدون وجود برق هم از آنها استفاده کرد اما دستگاه های وایرلس نیاز به برق شهری دارند تا بتوان از آنها استفاده کرد.

وایرلس از تکنولوژی هایی استفاده می کند که در آن به جای استفاده از سیم از امواج رادیویی، امواج مایکرویو و مادون قرمز استفاده می شود. و نکته ی جالب تر اینکه اینترنت وایرلس نسبت به اینترنت وای فای فضای بیشتری را پوشش می دهد.

 

  • اینترنت فیبر نوری

اینترنت نوری همان طور که از اسم آن مشخص است با کابل های فیبر نوری ارائه می شود. در کابل های فیبر نوری از نور برای انتقال داده استفاده می شود. این کابل ها بدلیل اینکه از نور برای انتقال داده استفاده می کنند محدودیتی در پهنای باند ندارند و می توان با استفاده از کابل ها داده ها را بدون اینکه از کیفیت آنها کاسته شود دریافت کرد.

به دلیل سرعت بالای اینترنت فیبر نوری ستون اینترنت جهانی روی این اینترنت طراحی شده است و شما بدون اینکه متوجه باشید زمانی از سرویس های بین المللی استفاده می کنید از مزایای اینترنت بهره مند می شوید.فیبرنوری سریع ترین اینترنت شناخته شده است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *