سرویس میزبانی وب

سرویس میزبانی وب

هر سرویسی که سایت شما را در اختیار کاربر قرار دهد را هاستینگ و یا میزبانی وب می گویند. در میزبانی وب هدف این است تا سایر کاربران وب سایت شما را در اینترنت مشاهده کنند . شما هم برای این که مطمئن شوید که سایت روی سروری فعالیت دارد که باعث می شود سایت شما در 24 ساعت از شبانه روز فعالیت داشته باشد. سروری که از آن یاد شد همان سرور میزبانی وب است.

برای این که بازدیدکنندگان زمانی که وار سایت می شوند به تمامی اطلاعات سایت دسترسی داشته باشند ، همه اطلاعات ، فایل ها و کدها روی یک هاست ذخیره سازی می شوند و درنهایت همه آن ها از همان جا در اختیار کاربر قرار خواهند گرفت.

میزبانی وب

معرفی سرویس میزبانی وب

سرویس های میزبانی مناسب سه نوع اند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

سرویس میزبانی وب اشتراکی

در این روش فضایی که مورد استفاده قرار می گیرد و سرور اصلی بین شما و دیگران به صورت اشتراکی است. همه آن چه در این سرویس از میزبانی وب وجود دارد به صورت اشتراکی است و هیچ کدام از افراد سهمی که از قبل تعیین شده باشد را ندارد.

این میزبانی وب بسیار ارزان است و استفاده از آن نیز بسیار راحت است. شخصی که این سرویس وب را ارائه می دهد خود نیز امنیت آن را تامین می کند.

از معایب این سرویس ها این است که منابع به صورت اشتراکی است و اگر همه افراد از یک سایت بیش تر استفاده کنند سرعت سایت های دیگری که روی همین سرور وجود دارند کاهش پیدا می کند.

سرویس میزبانی وب اشتراکی نسبت به سرویس میزبانی وب خصوصی هم امکانات کم تری دارد و هم انعطاف پذیری آن ها بیش تر است.

سرویس میزبانی وب اختصاصی VPS

در این روش یک سرور اصلی با بهره گیری از نرم افزار در شکل چند سرور اختصاصی به صورت جداگانه به سرویس دهی به کاربران می پردازد. منظور این خواهد بود که می توان به بهره گیری از یک کامیپوتر مجازا چند سرویس اختصاصی را به وجود آورد.

به صورت کلی می توان گفت این روش ترکیبی از میزبانی اشتراکی و میزبانی اختصاصی است که هر کاربر یک پهنای باند به خصوص خود را خواهد داشت و این پهنای باند نیز برگرفته از یک سرویس مشترک است. درست است که این پهنای باند از یک سرویس مشترک گرفته شده است اما برای هرفرد مقدار مشخص شده ای است.

این سرویس را به راحتی می توان ارتقا داد. هم چنین در برابر هاست هایی که تنها اختصاصی اند هزینه های پایین تری دارد. این سرویس برای میزبانی و تنظیمات نیز سرعت بسیار بالاتری دارد.

برای استفاده از این سرویس تا اندازه ای باید اطلاعات فنی را داشته باشید . هم چنین کسی که این سرویس را ارائه می دهد پشتیبانی کم تری روی وب خواهد داشت.

میزبانی وب اختصاصی

برای سایت های بسیار بزرگ که بازدیدهای فراوانی دارند می توان از این سرویس میزبانی وب استفاده کرد. اگر سایت شما دارای ترافیک زیادی است و فکر می کنید که نیاز بیش تری به رم و سی پی یو دارید می توانید سرویس میزبانی وب به صورت اختصاصی را استفاده کنید.

فضایی که این سرویس برای ذخیره سازی دارد بسیار زیاد است و پهنای باند بسیار بالایی دارد. این سرویس میزبانی انعطاف پذیر است و به صورت کلی بنابر نیازی که شما دارید می تواند تغییر کند. با استفاده از این سرویس میزبانی وب شما برای مدیریت سرور کاملا دسترسی خواهید داشت.

البته این سرویس معایبی را هم دارد و آن هم این است که هزینه های آن در مقابل سایر سرویس های ارائه شده بسیار بیش تر است . برای این که این هاستینگ را اداره کنید نیاز دارید تا دانش فنی شما بسیار زیاد باشد.

برای انتخاب یک میزبان وب مناسب باید چه نکاتی را رعایت کنیم؟

برای این که بتوانیم بهترین سرویس ارائه دهنده وب را انتخاب کنیم باید چند نکته را رعایت کنیم که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

1-پشتیبانی : ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که شرکتی که برای میزبانی انتخاب کرده اید از ایمیل ، تلفن و چت به خوبی می تواند حمایت کند.

2-موقعیت جغرافیایی : موقعیت جغرافیایی برای انتخاب یک سرور میزبان مناسب بسیار بااهمیت است. موقعیت جغرافیایی در سرعت سایت موثر است و در موتورهای جتسجو نیز به بهینه سازی سایت شما کمک کننده است.برای مثال اگر کسانی که از وب سایت شما استفاده می کنند همگی از کشور ایتالیا باشند استفاده از یک سرور در کشور هند برای میزبانی اصلا مناسب به نظر نمی رسد.

3-امکانات و خدمات: توجه داشته باشید و به همه امکاناتی که شرکت میزبانی وب در اختیار شما قرار می دهد توجه کنید. برای مثال توجه کنید فضا و پهنای باندی که در اختیار شما قرار می دهد به چه میزان است،  با استفاده از این میزبان می توانید چه مقدار اکانت ایمیل را به کاربران ارائه دهید، از چه زبان هایی برای برنامه نویسی می توانید استفاده کنید و…. .

4-امکانات رایگان : بهتر است برای این که یک سرویس میزبان خوب پیدا کنید ابتدا به دنبال این باشید که خدمات رایگان آن کدام است.و بهتر است از خدماتی مثل دامنه رایگان ، تبلیغات رایگان و… برخوردار باشد.

5-بخش مدیریت میزبان وب : در این قسمت بسیار اهمیت دارد تا مدیریت میزبان وب در سایت ها وجود داشته باشد . هم چنین اطمینان حاصل کنید که کار با این قسمت نیز بسیار راحت باشد ، cpanel یک نمونه بسیار مناسب است.

6-قیمت : توجه کنید بعضی از سرویس های میزبان وب قیمت پایینی دارند اما گول این قیمت پایین ان ها را نخورید ممکن است خدمات آن ها پایین تر باشد و یا سرعت سرور آن ها کم تر از بقیه سرورها باشد. پس دقت کنید که هر چیزی که نیاز دارید هزینه آن را نیز بپردازید.

7 –قرارداد: بین طرفین قرارداردی منعقد می شود توجه داشته باشید که همه قسمت های قرارداد را با دقت بخوانید تا بفهمید که درازای مبلغی که پرداخت می کنید به چه امکاناتی دسترسی خواهید داشت. هم چنین می فهمید که درچچه صورتی می توانید قراردارد مزبور را لغو کنید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *