سامسونگ و ثبت پتنت اسکن کف دست

سامسونگ و ثبت پتنت اسکن کف دست

سامسونگ و ثبت پتنت اسکن کف دست

کمپانی کره ای سامسونگ برای اینکه بتواند امنیت دستگاه های خود را افزایش دهد به دنبال راه حل های جدیدی می رود. در حال حاضر این کمپانی کره ای برای اینکه بتواند به کاربرانش ثابت کند که به فکر امنیت تمامی دستگاه های تولیدی خود است تمهیدات امنیتی جدیدی را به ثبت رسانده است.

کمپانی کره ای سامسونگ به تازگی موفق شده در موسسه جهانی مالکیت معنوی پتنتی را به ثبت برساند که با استفاده از کلیه اطلاعاتی که در کف دست هر کاربری وجود دارد یک امکان امنیتی جدید را در مورد دستگاه های خود که مورد استفاده هر کاربر قرار دارد بسازد

در خصوص این قابلیت جدید باید بگوئیم سامسونگ طوری آن را طراحی کرده است که نمی توان هیچ گونه شباهتی بین آن و حسگر اثر انگشت و یا تشخیص چهره که هم اکنون در دستگاه های سامسونگ وجود دارد پیدا کرد. این قابلیت بیش از هر چیزی به عنوان یک یادآوری کننده رمز عبور می باشد و موجب می شود کاربران از یک امنیت جدید در مورد دستگاه های خود برخوردار باشند.

اسکن

اسکن

در مورد پتنت جدیدی که سامسونگ به ثبت رسانده تصاویری منتشر شده است که نشان می دهد این قابلیت امنیتی جدید می تواند کف دست کاربر محصول را اسکن کرده و با تصویری که قبلا آن را تصویر برداری کرده و در حافظه خود ثبت کرده مطابقت می دهد. اما باید این نکته را در نظر بگیرید که این اسکن و مطابقت آن با مدلی که قبلا تهیه شده باعث نخواهد شد که قفل گوشی شما باز شود.

این اسکن کف دست باعث می شود هویتی که صاحب اصلی گوشی دارد تشخیص داده شده و در صورت درست بودن اطلاعات رمز عبوری که برای گوشی تعیین شده به شکل رمز نگاری شده دیده خواهد شد. اگر شما به عنوان کاربر محصولات سامسونگ در خواب باشید و کسی قصد ورود به دستگاه شما را داشته باشد می تواند کف دست شما را به وسیله دستگاه تان اسکن نماید و به مرحله بعدی برود و باید از تصویری که اسکن کرده رمزگشایی نماید.

فردی که صاحب اصلی گوشی و دستگاه مورد نظر است به سادگی و خیلی راحت می تواند رمز خود را به یاد بیاورد چرا که با تصویر ارائه شده به خوبی آشنایی دارد. انجام این کار برای افرادی که با تصویر آشنایی ندارند بسیار مشکل و یا حتی غیر قابل امکان خواهد بود.

اسکن

اسکن

در مورد استفاده از این روش باید بگوئیم یک راه حل مدرن و جدید برای به یاد آوردن رمز عبور می باشد. در مورد این پتنت تا به حال تصاویر بسیار زیادی منتشر شده است که در یکی از این تصاویر دیده شده این پتنت جدید سامسونگ امکان آن را دارد که با ساعت های هوشمند کاربران نیز سازگار شده و کار خود را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. سامسونگ با ثبت این پتنت نشان داده همچنان قصد دارد خود را به عنوان یک غول در دنیای فناوری های مدرن بشناساند و محصولاتی را عرضه نماید که موجب راحتی خیال کاربران از هر لحاظی باشند.

البته نا گفته نماند که این مساله هنوز در مرحله پتنت بودن قرار دارد و هیچ تضمینی برای اضافه شدن آن به گوشی های هوشمند سامسونگ وجود ندارد. سامسونگ کره ای به عنوان یک کمپانی قدرتمند شناخته می شود که برای بالا بردن سطح امنیتی دستگاه های خود چه در زمینه نرم افزاری و چه در زمینه سخت افزاری تا به حال سرمایه گذاری های بسیار زیادی را انجام داده است.

یکی از سرمایه گذاری های این شرکت که به تازگی بر روی محصولات تولیدی خود انجام داده تشخیص هویت کاربر به وسیله اسکن کردن صورت و عنبیه است که می توان نمونه های خوبی از آن را در گوشی های پرچمدار این کمپانی با نام گلکسی مشاهده نمود. در زمینه امنیتی دستگاه های دیجیتالی و هوشمند مدت زمان طولانی ای است که کمپانی ها برای تشخیص هویت افراد و همچنین در زمینه تمهیدات امنیتی محصولات خود به استفاده از حسگر اثر انگشت، الگو همچنینی رمز عبور اکتفا کرده اند.

در حال حاضر با پتنت جدیدی که این کمپانی کره ای به ثبت رسانده مشخص می شود اگر قرار باشد یک کمپانی برای توسعه دادن به این قبیل راه کارهای امنیتی تلاش نماید آن شرکت قطعا سامسونگ کره ای خواهد بود. این پتنت اگر در محصولات آینده سامسونگ استفاده شود در واقع دریچه ای از امنیت بالا را برای کاربران این کمپانی فراهم خواهد نمود. سامسونگ با ثبت این پتنت جدید نشان داده همچنان به دنبال راه کارهای ویژه است تا بتواند در دنیای دیجیتال و تکنولوژی یکه تازی خود را نشان داده و موجب شود تا کمپانی های دیگر از او الگوبرداری کرده و در واقع سامسونگ به عنوان یک ابر قدرت در تولید محصولات هوشمند شناخته می شود.

این پتنت برای کااربرانی که در گوشی های هوشمند خود اطلاعات باارزش و مهمی را دارند بسیار کمک کننده خواهد بود و باعث می شود تا با خیالی راحت از اطلاعات خود نگهداری نمایند. البته سامسونگ اعلام کرده باز هم باید افراد مراقب گوشی های خود باشند چراکه افرادی نیز هستند که می توانند با کمی هوش رمز عبور شما را به دست بیاورند پس باید در هنگام استفاده از رمز عبور خود دقت کافی را داشته باشید.

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *