سامسونگ و رونمایی از پردازنده اکسینوس9610

سامسونگ و رونمایی از پردازنده اکسینوس9610

رونمایی از پردازنده اکسینوس9610 سامسونگ و عرضه آن به صورت انبوه

کمپانی سامسونگ که در زمینه تولید محصولات خانگی و گوشی های هوشمند فعالیت های بسیار زیادی دارد در خصوص تولید پردازنده نیز توانسته اقدامات خوبی را انجام داده و در خصوص بسیاری از محصولاتش از تراشه های اختصاصی خود استفاده نماید. به تازگی این کمپانی کره ای توانسته تراشه اکسینوس9610 را تولید نماید که بر اساس فرایند ساخت10 نانومتری تولید شده و مخصوص گوشی های هوشمند میان رده می باشد که دارای هشت هسته پردازشی و واحد پردازش عصبی است.

کمپانی سامسونگ الکترونیک طی روزهای اخیر توانسته از جدیدترین پردازنده خود که از خانواده اکسینوس7 می باشد رونمایی به عمل بیاورد و آن را به نام اکسینوس9610 معرفی کرده است که به زودی وارد بازارهای جهانی خواهد شد. تراشه نام برده شده بر اساس فرایند ساخت10 نانومتری FinFET سامسونگ گسترش یافته است و موجب می شود تا کاربران بتوانند از قابلیت هایی که در گوشی های گران قیمت و بالا رده وجود دارد در خصوص گوشی های میان رده خود استفاده نمایند.

این پردازنده با واحد پردازش تصویر توسعه یافته ای که بر اساس یادگیری عمیق و پشتیبانی از فیلم برداری صحنه آهسته کار می کند عرضه خواهد شد و کمپانی های دیگر نیز می توانند از آن استفاده نمایند. باید عنوان کنیم که هم اکنون از لیتوگرافی10 نانومتری در خصوص طراحی و تولید پردازنده های پرچم دار همچون اسنپدراگون845 کوالکام و یا اکسینوس9810 استفاده گردیده است.

تراشه هشت هسته ای که به تازگی به وسیله سامسونگ طراحی شده دارای چهار هسته می باشد که از نوع Cortex A73 است و فرکانس هسته های پردازشی این تراشه بر روی2.3 گیگاهرتز تنظیم گشته است. در خصوص این تراشه جدید از چهار هسته پردازشی کم مصرف نیز استفاده شده که از نوع Cortex A53 می باشد و بر روی فرکانس1.6 گیگا هرتز تنظیم شده و قابلیت اجرایی پیدا می کند. از دیگر قابلیت هایی که در خصوص پردازنده اکسینوس9610 می توان نام برد تجهیز آن به واحد پردازشگر گرافیکی Mali-G72 می باشد که مخصوص رندر محتوای گرافیکی بوده و می تواند کارایی بیشتری را نشان دهد. یکی دیگر از برترین ویژگی های این پردازنده وجود واحد پردازش عصبی می باشد و همین مساله موجب شده تا این تراشه عملکرد بسیار خوبی را ارائه دهد.

یادگیری عمیقی که در خصوص این تراشه جدید به کار رفته موجب می شود تا تشخیص چهره به بهترین حالت انجام شود به گونه ای که حتی اگر فرد صورت خود را با مو و یا کلاه پوشانده باشد باز هم تشخیص چهره انجام خواهد شد. علاوه براین واحد پردازش عصبی موجب می شود تا عکسبرداری با افکت بوکه و ثبت تصاویر در نور کم نیز ممکن باشد و کاربرا بتواند در این شرایط نیز تصاویر خوب و باکیفیتی را ثبت نماید.

با در نظر گرفتن پشتیبانی جدیدترین پردازنده سامسونگ از فرمت های مختلف کدگذاری پردازنده میان رده جدید این کمپانی می تواند ویدئوهایی را که دارای رزولوشن فور کی هستند و نرخ فریم آن ها120 فریم بر ثانیه است را نیز کدگذاری نماید. علاوه براین تراشه جدید سامسونگ دارای میکرو کنترلر کم مصرف Cortex-M4F نیز می باشد که می تواند حسگرهایس را که در دستگاه میزبان به کار رفته است را بدون اینکه پردازنده اصلی آن ها فعال شود تحت کنترل خود قرار دهد.

سامسونگ در خصوص پردازنده9610 اکسینوس از مودمی استفاده کرده است قادر به پشتیبانی از Cat.12 می باشد و می تواند حامل های ارتباطی را به اندازه سه برابر در یک جا جمع نماید. مودم به کار رفته در این تراشه قادر به ارائه سرعت دریافتی ای بالاتر از600 مگابیت بر ثانیه می باشد و Cat.13 می تواند دست یابی به سرعت بارگذاری بیشتر از150 مگابیت بر ثانیه را برای کاربر فراهم خواهد کرد. سامسونگ اعلام کرده که پردازنده جدید این کمپانی در شش ماهه دوم سال جاری میلادی وارد مرحله تولید انبوه خواهد شد. به همین دلیل انتظار می رود که نخستین محصولات هوشمندی که در سال2019 میلادی وارد بازار می شوند به این پردازنده میان رده جدید سامسونگ مجهز بوده و در اختیار کابران قرار بگیرند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *