ساعت های هوشمند

ساعت های هوشمند

ساعت هوشمند نمونه ای از ساعت های مچی اند که می توانند هم زمان را نشان دهند و هم پردازش ها و قابلیت های دیگری را به همراه داشته باشند. از جمله قابلیت های ساعت های هوشمند می توان به پخش رادیو، داشتن قابلیت جی پی اس ، تلفن همراه، دوربین،ترمومتر، پخش موزیک و صوت، صفحه لمسی، بازی‌های رایانه‌ای و حتی داشتن سیستم عامل اشاره کرد. بعضی از ساعت‌های هوشمند مانند کامپیوترها این ویژگی را دارند تا با بقیه وسایل الکترونیکی هم با استفاده از وای فای و یا بلوتوث ارتباط برقرار کنند.

انواع تکنولوژی درساعت های هوشمند

ساعت هوشمند Mobvoi

Mobvoi درنمایشگاه CES 2019 از دوساعت هوشمند رونمایی کرد.نام این ساعت ها به ترتیب TicWatch S2 و TicWatch E2 بوده است که مبتنی بر سیستم عامل Wear OS است.این شرکت بیان داشته است که این ساعت های هوشمند می توانند فعالیت های بدنی کاربر را تشخیص دهد و با استفاده از این شرایط بتواند بهترین عملکرد را از خود نشان دهد. برای مثال، زمانی که کاربر می خواهد برای دوچرخه سواری شروع کند این ساعت هوشمند به صورت کاملا خودکار شروع به بررسی امارهای مربوط به فعالیت ها مثل تعداد پدال خواهد کرد. به بیانی دیگر دوچرخه سوار نیازی نیست که قبل از دوچرخه سواری ساعت خود را روی حالت خاصی تنظیم کند .

ساعت های معرفی شده مدل جدیدی از دستبندهای TicWatch E و TicWatch S است.این دست بندها نیز در سال 2015 رونمایی شده اند. هردوی ساعت های معرفی شده دارای بدنه های مقاوم اند که باعث می شود در مقابل فعالیت های زیاد هم بتوانند مقاومت کنند و دچار مشکلی نشوند.

ویژگی های ساعت های Mobvoi

این ساعت ها این قابلیت را دارند تا به میزان پنج اتمسفر فشار را تحمل کنند و این قابلیت خود باعث می شود تا کاربر بتواند از ان ها در هنگام شنا نیز بهره برد. E2 و S2 تا حدودی ویژگی های فنی مانند هم دارند برای مثال اینکه هردوی این ساعت ها دارای تراشه‌ی منسوخ‌شده‌ی اسنپدراگون Wear 2100 کوالکام و نمایشگر ۱.۳۹ اینچ AMOLED و باتری با ظرفیت ۴۱۵ میلی‌آمپرساعت هستند. بیش ترین تفاوتی که این دو ساعت با هم دارند این است که ساعت TicWatch S2  نسبت به نمونه دیگر از مقاومت بیش تری برخوردارند. این ساعت می خواهند گواهی های مربوط به مقاومت را از ارتش ایالات متحده امریکا دریافت کنند و به زودی هم شاهد ان ها خواهیم بود.

این ساعت ها می توانند نحوه شناکردن فرد را هم شناسایی کنند این ویژگی هم از جمله قابلیت های جذاب ان هاست. به مرور زمان و در نمونه های جدید این ساعت ها ویژگی های جدید هم افزوده شده است. این ساعت ها این قابلیت را هم دارند تا در صورت این که دست خود را بالا ببرید وارد گوگل شوند البته این تنها ژست مربوط به این ساعت ها نیست و ژست های دیگری هم داراست.

امید است تا در اینده قابلیت تشخیص سقوط از ارتفاع نیز به این قابلیت ها افزوده شود. در سایر ساعت های هوشمند حسگرهایی مانند شتاب سنج ، سنجش ضربان قلب و ژیروسکوپ  دارند که این ساعت ها نیز از این قابلیت ها بهره مندند. البته تا به حال در مورد زمان عرضه این محصول و قیمت ان ها صحبتی به میان نیامده است.

ساعت هوشمند

ساعت هوشمند ویتینگز

شرکت ویتینگز از دوساعت هوشمند خود در نمایشگاه امسال رونمایی کرده است یکی از این ساعت ها ی هوشمند نام Move ECG دارد. این ساعت قابلیت پایش ضربان قلب را دارد. از این ساعت را می توان اولین ساعت هوشمند هیبریدی نامید که دارای ویژگی پایش الکتروکاردیوگرام است . شاید در ابتدا که به این ساعت نگاه می کنید فکر کنید که این ساعت مانند همان ساعت های سنتی است اما این ساعت جدید ویژگی هایی مانند گام شمار و یا بررسی و اندازه گیری ضربان قلب دارد که باعث تمایز ان از سایر ساعت های سنتی می شود.

ویژگی های ساعت هوشمند ویتینگز

این ساعت ها این قابلیت را دارد که کاربرران ان می توانند با استفاده از ان ضربان قلب خود را بررسی و پایش کنند . بدون دستگاه های مخصوص این کار تشخیص ان مشکل و سخت است . این ساعت ها نیز مانند بقیه ساعت های هوشمند این ویژگی را دارد که به پایش ضربان قلب بپردازد و هم میزان کالری سوخته شده توسط فرد را در زمان انجام حرکات ورزشی را اندازه بگیرد. این ساعت ها هم چنین قابلیت گام شمار را دارد و می تواند سرعت پیاده روی و دویدن هر شخص را اندازه بگیرد. به صورت کلی این ساعت هوشمند می تواند در حین ورزش تمامی پیشرفت ها و داده ها را ثبت کند.

کسانی که از این ساعت ها بهره می برند می توانند با استفاده از واچ فیس ها بفهمند چه مقدار در سلامتی خود پیشرفت کرده اند و از این طریق متوجه شوند که ایا به هدف خود نزدیک شده اند یا خیر. این ساعت ها این قابلیت را دارند تا زمان هایی که شما در نیمه های شب از خواب می پرید را ثبت کند و با استفاده از این مشخص می کنند که چند ساعت را مرتبا خوابیده اید و چند ساعت دیگر را از خواب پریده بوده اید.

از نظر شارژ این دستگاه هم مشکلی نداشته باشید زیرا باتری ان ها این قابلیت را دارد که تا یک سال به صورت مداوم کار کند. این ساعت ها در رنگ بندی های مختلفی وارد بازار شده اند. قیمت این ساعت ها احتمالا برابر129.95 خواهد بود.

ساعت هوشمند Moving Withings

درابتدا گفتیم که این شرکت دوساعت هوشمند را در نمایشگاه امسال رونمایی کرده است یکی دیگر از این ساعت ها Moving Withings  نام دارد. این ساعت به مراتب قابلیت های کمتری نسبت به ساعت قبلی خود دارد،به همین دلیل مسلما قیمت ان نیز کمتر خواهد بود.این ساعت قابلیت های مربوط به تناسب اندام و سلامتی را نیز به صورت محدود تری در اختیار افراد می گذارد.از ویژگی های دیگر این ساعت این است که ضداب است و تا عمق 50 متری می تواند این ویژگی را تضمین کند. هم چنین از ویژگی GPS‌ برخوردار است که افراد می توانند از این قابلیت در حین پیاده روی و دویدن استفاده کنند.

این ساعت برخلاف مورد قبلی مجهز به قابلیت پایش قلب نیست.عمر باتری این محصول 18 ماه تخمین زده شده است.این محصول به قیمت 69.95 دلار به فروش خواهد رسید،همانطور که مشخص است تقریبا نصف قیمت ساعت اول است.

محصول جدید ویتینگز

این شرکت علاوه بر معرفی دو ساعتی که بررسی شد محصول دیگری به نام Withings BPM Core را نیز معرفی کرده است .که می تواند فشارخون و ضربان قلب فرد را اندازه بگیرد. با کمک  گوشی پزشکی که بدان مجهز شده است، امکان مونیتور سلامتی قلب را فراهم می‌کند. این محصول تا حدودی شبیه به دستگاه های فشارخون است که در کلینیک های پزشکی استفاده می شود.از این دستگاه می توان در سفر و برای مصارف خانگی استفاده کرد زیرا حمل ان راحت است.این محصول برای افرادی که نیاز به مراقبت های سلامت قلب دارند مناسب خواهد بود که به قیمت 249.95 دلار به فروش خواهد رسید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *