ساعتی که تمام بدن را خنک می کند!!

ساعتی که تمام بدن را خنک می کند!!

ساعتی که تمام بدن را خنک می کند!!

پژوهشگران موفق به ساخت یک ساعت به نام Aircon Watch شده اند که با خنک کردن فقط بخشی از مچ دست می تواند کل بدن را خنک کند.

این نخستین بار نیست که پژو هشگران موفق به ساخت چنین تکنولوژی شده اند؛ چون در سال 2013میلادی بود که محققان موسسه تکنولوژی ماساچوست (MIT) مدل اولیه یک دستبند را ساختند که این دستبند می توانست با دادن پالس های حرارتی به یک تبدیل کننده حرارتی آلیاژ مسی که داخل آن وجود داشت، تمام بدن را چندین درجه سردتر یا گرم تر کند.

تولیدکنندگان Aircon Watch برای تولید این نوع ساعت ازتحقیقی که در دانشگاه استنفورد در سال 2012درمورد تنظیم دما در بدن انجام شده بود، استفاده کردند.

 

ساعت خنک کننده

ساعت خنک کننده

این مطالعه منتهی به تولید یک دستگاه معمولی به اسم ” the glove” شده بود که می توانست دمای حرارت بدن را با درست کردن یک خلاء که خون را به سطح روی دست می رساند پایین آورد، در ادامه از آب سرد برای پایین آوردن دمای خون پیش از بازگشت به قلب استفاده می کرد.

با توجه به این، علم ثابت می کند که چنین چیزی امکان پذیر است، ولی دست پیدا کردن به آن در آزمایشات آزمایشگاهی و ساخت یک محصول تجاری، دستوری کاملاً متفاوت می باشد. بنا براین گروه Aircon Watch بر این اعتقاد هستند که توانسته اند به این تکنولوژی دست پیدا کنند.

این دستگاه که در داخل بند یک ساعت جاسازی شده است پالس های سرما و گرما را ارائه می دهد و تواید کنندگان آن مدعی هستند که می تواند در فرکانسی که سیستم عصبی به بخشی از مغز ارسال می کند که مسئولیت تنظیم دمای بدن را بر عهده دارد، تداخل ایجاد کند.

ساعت خنک کننده

ساعت خنک کننده

این امر باعث ایجاد اختلال عصبی شده و به Aircon Watch این اجازه را به کاربر می دهد که تغییرات جزئی در دمای بدن را ایجاد کند.

این ساعت دارای یک باتری 400میلی آمپر و یک صفحه نمایش OLED می باشد. این ساعت با داشتن این باتری می تواند چهار ساعت حالت خنک کنندگی و هشت ساعت گرما ارائه نماید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *