ساخت پردازنده قابل استفاده در هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به وسیله کوالکام

ساخت پردازنده قابل استفاده در هدست های واقعیت افزوده و واقعیت مجازی به وسیله کوالکام

تولید پردازنده مناسب برای هدست واقعیت افزوده و واقعیت مجازی توسط کوالکام

طی روزهای اخیر گزارشی منتشر شده است که نشان می دهد کمپاانی کوالکام پردازنده­ ی XR1 را که مخصوص به کارگیری در هدست­ های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده طراحی کرده است در هفته آینده رونمایی خواهد کرد. احتمالات بسیاری مبنی بر معرفی پردازنده جدید کوالکام در مراسم Augmented World Expo که هفته آینده در کالیفرنیا برگزار خواهد شد مطرح شده است. این پردازنده برای به کارگیری در هدست های واقعیت مجازی که به صورت مستقل عمل می­کنند طراحی شده است و به نام XR1 معرفی می شود.

کوالکام در خصوص این پردازنده از هسته­ های پردازشی CPU به همراه سامانه پردازش گرافیکی و ماژول امنیتی و ماژولی ویژه استفاده کرده است که هوش مصنوعی نیز برای آن در نظر گرفته شده است. منابعی که به کوالکام نزدیک هستند ادعا کرده اند که این پردازنده ی جدید قابلیت پشتیبانی از کنترل صوتی را داشته و می تواند با حرکت سر نیز تعامل برقرار کند.

کمپانی کوالکام پیش از این در ابتدای سال جاری میلادی زمانی که قصد معرفی هدست طراحی مرجع VR را داشت که بر اساس پردازنده ی اسنپدراگون845 کارایی داشته عبارت XR را نیز عنوان کرد. پردازنده­ ی جدید کوالکام در واقع نسخه ­ی بهبود یافته و سفارشی شده پردازنده ­ی اسنپدراگون845 می باشد که در خصوص آن تجربه­ ی واققعیت مجازی و واقعیت افزوده به صورت اصلاح شده و توسعه یافته در اولیت قرار گرفته اند. در خصوص این پردازنده باید بگوئیم مهندسان این کمپانی در زمینه کم شدن مصرف انرژی نیز اقداماتی را انجام داده اند. این گونه عنوان شده که کوالکام در مراسمی که هفته­ ی آینده برگزار می شود به همراه پردازنده­ی XR1 از جدیدترین هدست طراحی مرجع نیز پرده برداری خواهد کرد.

منابعی که ارتباط نزدیکی با این کمپانی دارند ادعا کرده اند که کمپانی کوالکام هم اکنون با شرکت هایی همچون اچ تی سی و کمپانی های سازنده هدست مشارکت دارد تا بتواند از محصول جدید و پردازنده ی مدرن خود در درون محصولات این کمپانی ها استفاده نماید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *