رونمایی سیگما از لنز پرایم105 میلی متری با دیافراگم1.4/F

رونمایی سیگما از لنز پرایم105 میلی متری با دیافراگم1.4/F

سیگما و رونمایی از لنز پرایم105 میلی متری با دیافراگم F/1.4

کمپانی سیگما به عنوان یکی از کمپانی های مطرح فعال در عرصه تولید قطعات و لوازم دوربین های دیجیتالی به تازگی از یک لنز پرایم جدید که از خانواده Art می باشد رونمایی کرده که دارای فاصله کانونی105 میلی متری و دیافراگم F/1.4 می باشد. کمپانی سیگما نام لنز جدید خود را Bokeh Master نامیده است. کمپانی ژاپنی سیگما در سال1961 میلادی پایه گذاری شده است و در زمینه ساخت و تولید لنزهای با کیفیت شهرت بسیار زیادی دارد. این کمپانی لنزهای مختلفی را برای دوربین های گوناگونی همچون کانن، نیکون پاناسونیک و سونی و چندین دوربین دیگر تولید کرده است که همگی به عنوان دوربین هایی فوق العاده می توانند در زمینه ثبت تصاویر کارایی بسیار زیاد و خوبی داشته باشند.

طی روهای اخیر تصاویری از این لنز جدید فاش شد که تنها یک روز پس از آن کمپانی سیگما به صورت رسمی لنز پرایم105 میلی متری خود را که به تازگی طراحی و تولید نموده و دارای دیافراگم F/1.4 می باشد و در خانواده لنزهای Art قرار دارد را معرفی کرد. این لنز جدید به عنوان ششمین و بلندترین لنز پرایم شناخته یم شود که در این خانواده قرار دارد و کمپانی تولید کننده آن را به نام Bokeh Master یا استاد بوکه معرفی کرده است.

سیگما در خصوص این لنز عنوان کرده است که تمامی لنزهای این کمپانی به گونه ای طراحی شده است که بتواند کمترین اعوجاج اپتیکی را به همراه داشته باشد و موجب تولید وضوح و هماهنگی بالایی در رنگ ها باشد. در زمینه طراحی این لنز دقت بسیار زیادی به کار گرفته شده است تا بتواند کلیه نقاط عکس چه آن هایی که در فوکوس قرار دارند و چه قسمت های خارج از فوکوس را به صورت برابری در مقابل دیده های بیننده نشان دهد. با این وجود می توان گفت این لنز به معنای واقعی کلمه استاد بوکه می باشد. لنز پرایم جدید سیگما دارای17 المان اپتیکی در12 گروه می باشد که از نظر سیگما این تعداد المان در خصوص یک لنز پرایم کمی غیر معمول به نظر می رسد.

المان های به کار رفته در این لنز موجب می شوند تا لنز نقطه کانونی فوق العاده شارپ و زنده ای را نشان دهد و در قسمت های بیرون از فوکوس صحنه موجب ایجاد بوکه جذابی می شود که با رنگ های بسیار خوبی به وجود می آید. لنز105 میلی متری که سیگما تولید کرده در زمینه عکاسی پرتره بسیار خوب می باشد و و قابلیت ایجاد پدیده ی Sagittal Coma Flare را پائین می آورد و موجب می شود تا عکاسی ستارگان آسمان در شب نیز به صورت کاربردی باشد.

برای اینکه مقدار نوری که به وسیله لنز دریافت می شود افزایش پیدا کند سیگما نخستین المان را به اندازه بسیار بزرگی تولید کرده است. لنز پریم105 میلی متری که دارای دیافراگم F/1.4 می باشد و به وسیله سیگما تولید شده است قطر دهانه105 میلی متری را دارا می باشد. دهانه ای که برای این لنز در نظر گرفته شده اندازه بزرگی دارد و دارای یک هود لنز با ابعاد بزرگ نیز می باشد. هودی که برای این لنز در نظر گرفته شده است به جای اینکه از پلاستیک استاندارد ای بی اس تولید شود از پلاستیک تقویت شده با فیبر کربن تولید شده است. در خصوص این پلاستیک باید بگوئیم همان ماده ای می باشد که دارای استحکام بالایی بوده و وزن کمی نیز دارد و از آن برای ساخت هواپیما و دیگر مصارف صنعتی به کار برده می شود.

یکی دیگر از قابلیت ها و مشخصاتی که در مورد این لنز می توان ذکر کرد مقاومت آن در برابر نفوذ آب و خاک بوده و حلقه فوکوس دستی داشته و پوشش آب گریز و روغن گریز را نیز دارد. اتوفوکوس در نظر گرفته شده برای این لنز دارای سرعت و دقت بسیار زیادی است و یکی دیگر از ویژگی های آن سوکت جداشدنی سه پایه لنز Arca می باشد. البته این لنز قابلیت های دیگری نیز دارد که در هنگام استفاده در دوربین در مواقع عکاسی می توان با قابلیت های آن بیشتر آشنا شده و تصاویر بسیار خوب و باکیفیتی را ثبت نمود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *