رونمایی از پردارنده­ ی جدید اینتل مجهز به هسته پردازشی زئون و FPGA

رونمایی از پردارنده­ ی جدید اینتل مجهز به هسته پردازشی زئون و FPGA

پردازنده ی جدید اینتل با هسته زئون و FPGA رسما معرفی شد

کمپانی اینتل مدتی قبل کمپانی الترا را که در عرصه ی FPGA را به عنوان زیر مجموعه خود خریداری نمود و بر روی این کمپانی سرمایه ­گذاری بسیاری انجام داد. در حال حاضر سرمایه گذاری انجام شده نتیجه داده و محصولی با کارایی عالی آماده تولید شده است.

کمپانی اینتل پردازنده ای جدید را معرفی نموده است که علیرغم داشتن تراشه­ ی سطح سرور اسکای ­لیک واحد جدیدی را نیز دارا می باشد. چندی پیش احتمالات و گمانه زنی های بسیاری در خصوص تصمیم اینتل در زمینه طراحی و تولید تراشه ای با واحد FPGA الترا که به شکل یکپارچه است مطرح شده بود که در حال حاضر اینتل این تصمیم را به حقیقت مبدل کرده و این پردازنده را تولید کرده است. پردازنده جدیدی که اینتل معرفی کرده به نام6138P Xeon Gold می باشد که دارای اف پی جی ای Aria 10 GX 1150 الترا در داخل خود می باشد.

طی نمایشگاه سوپرکامپیوتینگی که در سال2016 برگزار شده بود کمپانی اینتل از پردازنده زئون با تراشه ی برادول رونمایی کرده است که در داخل آن اف پی جی ای وجود دارد اما در خصوص آن هیچ اطلاعات دیگری مطرح نشده است و این پردازنده نیز در دید عموم قرار نگرفته است. اینتل در سال جاری نیز در نمایشگاه MWC مجددا تراشه ای مقیاس پذیر را به نمایش گذاشت که در داخل آن یک اف پی جی ای قرار دارد اما این بار نیز آن را در معرض دید قرار نداد و مانع از بازکردن جعبه آن نیز شد.

دو ماه پس از آن اینتل در نمایشگاه PC-Watch این تراشه را به صورت رسمی به نمایش گذاشت و تولید آن را به صورت انبوه شروع کرده است. چندی از مشتریانی که به صورت خاص انتخاب شده اند توانسته اند اولین نمونه های این پردازنده را دریافت کرده اند. طی مراسمی که برای معرفی و پرده برداری رسمی این پردازنده برگزار شده بود عنوان شده است که کمپانی فوجیستو تصمیم گرفته سیستمی را با مشارکت اینتل تولید نماید که بر اساس این پردازنده قابلیت کارایی دارد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *