رمز عبور عامل ورود به دنیایی جدید

رمز عبور عامل ورود به دنیایی جدید

رمز عبور عامل ورود به دنیایی جدید

در  حال حاضر یکی از مهمترین مسائلی که کمپانی های بزرگ را در گیر خود کرده است حفظ امنیت سایبری آن ها می باشد. به همین دلیل راهکارهای بسیاری ارائه شده تا بتوانند امنیت سایبری خود را به شکل بهتری حفظ نمایند. در این مقاله می در این خصوص به گپ و گفت خواهیم پرداخت. بسیاری از کمپانی ها تمایل دارند هویت مشتریان خود را احراز کرده و شناسه کارمندان را به شکل کاملا نامحسوس و غیر قابل دیدن داشته باشند و برای آن تنها به اندازه یک ثانیه زمان مورد نیاز باشد و این مساله به صورت یک هدف درآمده است.

رمز عبور

رمز عبور

کمپانی ها برای اینکه بتوانند به هدف خود دست پیدا کنند و هویت مشتریان و کارمندان خود را به شکل دقیقی مورد بررسی قرار دهند از تکنولوژی های مدرنی که در حال حاضر وجود دارد مانند اسکن بیومتریک چهره و یا اثر انگشت افراد و حتی سیستم هایی که بر روی رفتار افراد نظارت کامل را دارند بهره مند گشته اند. اگر بخواهیم در این باره مثالی بیاوریم باید بگوئیم این سیستم ها باعث می شود که به طور دقیقی مشخص شود شما کدام برنامه ها را بیشتر مورد استفاده قرار داده اید.

زمانی که هکرها در کار خود تبحر بیشتری پیدا می کنند دیگر استفاده از روش های سنتی برای حفظ رمزهای عبور دیگر به هیچ وجه امن به شمار نمی رود. با توجه به اینکه رمز عبور یک مساله بسیار مهم به شمار می رود اما کمپانی های مختلف در جستجوی ارائه یک تجربه مشترکهستند تا بتوانند در اختیار کارمندان خود قرار دهند تا آن ها بیش از حد در گیرو دار رمزهای عبور نباشند.

رمز عبور

رمز عبور

کمپانی مستر کارت به کارمندان خود لپ تاپ هایی را ارائه کرده است که قرائت گر اثر انگشت در طراحی آن استفاده شده است و دارای یک تکنولوژی تست می باشند که می تواند قیافه کارمندان را پیش از آنکه بخواهند وارد محل کار خود بشوند اسکن نموده و هویت آن ها را شناسایی کند. این کمپانی بزرگ توانست قابلیت های بسیاری را مورد بررسی قرار دهد و در ماه مارس فناوری NuData را ابداع کرد که می تواند مشتریان خود را با توجه به مدل در دست گرفتن گوشی موبایل خود و سایر رفتارهای بیومتریک آن ها شناسایی کرده و هویت آن را تشخیص دهد. مبحث رمز عبور یک مبحث فوق العاده گسترده است که باعث می شود به اهمیت این تکنولوژی عصر جدید بیش از پیش پی برده و از آن در محل های بسیاری استفاده نماییم تا بتوانیم امنیت سایبری بالایی را داشته باشیم.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *