رقابت اپل موزیک و اسپاتیفای و برتری اپل موزیک در آمار استریم

رقابت اپل موزیک و اسپاتیفای و برتری اپل موزیک در آمار استریم

اپل موزیک و موفقیت در رقابت با اسپاتیفای در آمار استریم

آماری که به تازگی منتشر شده نشان دهنده آن است که اپل موزیک به دلیل دفعات بیشتر استریم آلبوم های مهمی که منتشر شده توانسته در مقایسه با اسپاتیفای عملکرد بهتری را از خود نشان دهد و در رقابت با آن موفق تر دیده شود.

آلبوم EP جدیدی که از ویکند به نام My Dear Melancholy منتشر شده پس از بیست و چهار ساعت که از انتشار آن گذشته بود به میزان بیست و شش میلیون بار به وسیله اپل موزیک استریم شده و در میان قطعات این آلبوم قطعه ای که در ابتدای آن قرار دارد به نام Call Out My Name به تنهایی توانسته شش میلیون بار استریم داشته باشد. بای این نکته را اشاره کنیم که خود این آمار زیاد شگفت انگیز به نظر نمی رسد اما این مساله نشان می دهد اپل موزیک موفق شده با کسب چنینی رقمی اسپاتیفای را که تنها نزدیک به3.5 میلیون بار استریم شده است را پشت سر قرار دهد و موفق تر از اپل موزیک عمل نماید. این در حالی است که بر اساس اعلام Republic Records آلبوم EP جدیدی که ویکند منتشر کرده به عنوان یکی از مهمترین آثاری می باشد که از سوی سرویس سوئدی ها در سال2018 منتشر شده است.

باید این نکته را نیز عنوان کنیم که اسپاتیفای کاربران خاص خود را ارد که آمار آن ها بیشتر از120 میلیون می باشد، دو موزیک ویدئوی جدید و اختصاصی در اسپاتیفای منتشر شده و مربوط به آلبوم ویکند می باشد و این هنرمند توانسته در شبکه های اینترنتی و اجتماعی لینک آلبوم خود را در اسپاتیفای در اختیار طرفدرانش قرار داده است. البته باید این نکته را نیز خاطر نشان کنیم که اپل قبل از این هم در طول سیزده ماه گذشته توانسته عملکرد بهتری را در دو اثر دیگر که اهمیت بالایی دارند در مقایسه با اسپاتیفای داشته باشد و نسبت به آن بهتر عمل نماید.

طی روزهای نخستی که آلبوم More Life از دریک منتشر شد اپل موزیک موفق شد28.6 میلیون بار استریم را برای خود ثبت کند و نسبت به اسپاتیفای عملکرد بهتری را داشته باشد. سرویس موسیقی اپل موفق شده در خصوص استریم قطعه دوست داشتنی Rockstar که از پست مالون می باشد عملکرد بهتری را در مقایسه با دیگر رقبای خود داشته باشد و استریم بالاتری را برای خود به ثبت برساند.

اینگونه به نظر می آید که سرویس موسیقی اپل علیرغم اینکه جامعه کاربری محدودتری نسبت به اسپاتیفای دارد در عرصه استریم اثرهای موسیقی مختلفی که در سبک های هیپ هاپ و R&B توانسته عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهد و قطعات موسیقی بسیاری به وسیله این سرویس موسیقی استریم شده اند. سرویس موسیقی اپل دارای مشترکان و کاربران بسیار کمی می باشد اما در عرصه پذیرش به وسیله کاربران و به ویژه در بزرگ ترین ژانر موسیقی حرف اول را می زند و به عنوان حکمران در این زمینه شناخته می شود.

اپل توانسته در عرصه استریم موسیقی با اسپاتیفای رقابت داشته باشد و بتواند از این سرویس موسیقی پیش بیفتد. اپل موزیک توانسته در مدت زمانی که آغاز به کار کرده کاربرانی را مختص به خود داشته باشد اما کاربران این سرویس موسیقی در برابر مشترکان و کاربران اسپاتیفای بسیار کم بوده و می توان گفت آمار قابل توجهی نمی باشد. اما همین کاربران محدود توانسته اند آمار اپل موزیک را در استریم موسیقی ارتقا داده و موجب صعود این سرویس موسیقی به جایگاه نخست شوند.

 

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *