ربات های خانگی

ربات های خانگی

انسان از زمان گذشته تا امروزه به فکر ساخت ربات هایی پیشرفته بوده است تا بتواند ربات هایی را بسازد که به ساختار بدن انسان نزدیک تر باشند. در این راستا به کمک ویژگی های شگفت انگیزی که در بدن انسان وجود دارد توانستند در این حرفه پیشرفت کنند و به ربات های زیادی دست یابند.از جمله ربات هایی که انسان می تواند به عنوان دستیار شخصی خود به کار گیرد ربات های خانگی هستتند.

ربات های دستیار شخصی نوعی ربات خانگی محسوب می شوند و می توانند در انجام کارها به ما کمک کنند.این ربات ها زندگی را برای بشر امروزه اسان تر می کند و بدین وسیله برای اهداف مختلفی به کار گرفته می شود. بعضی از این ربات ها قادرند تا در کارهای خانه مانند نظافت به شما کمک کند و یا مناسبت ها را به شما بگوید . با استفاده از این ربات ها بسیاری از فشار های ناشی از کار خانه از روی دوش شما برداشته می شود این ربات های هوشمند به راحتی تنظیم می شوند و دستورالعمل ها را یاد گرفته و اغلب نیاز به نصب و برنامه و نرم افزار اولیه ندارند.

ربات خانگی

ربات خانگی امازون

طبق گزارش های بیان شده در امازون در حال گسترش ربات خانگی هوشمند است. پس از نام‌گذاری رومی پروژه به نام  وستا  که معنای لغوی ان الهه‌ی قلب‌ها است ، این ربات در آزمایشگاه Lab126 از مرکز سخت‌افزاری R&D آمازون که در گذشته ربات‌های کیندل ، فایرفون و اکورا ساخته، گسترش یافته است.

هنوز اطلاعات کافی در این باره که این ربات چه هدفی را دنبال می کند،در دسترس قرار نگرفته است.اما بلومبرگ حدس می زند این ربات ها نمونه ای از دستیار صوتی الکسا باشد و به دنبال کاربران است تا زمانی که کاربر نتوانست با دستیار صوتی اکو صحبت کند این دستیار صوتی جایگزین قبلی شود . بر طبق گزارش ها  ربات هایی که درابتدا ساخته شده اند از کامپیوتری ساخته شده بودندکه از نرم افزارها و دوربین هایی به صورت هدایت گر استفاده کرده است. امازون قصد داشته است تا اواخر سال جاری از این ربات ها در خانه شهروندان استفاده کند. در سال  نوعی دستیار صوتی هوشمند الکسا باشد کاربران را در خانه دنبال می‌‌کند تا هر کجا که آن‌ها نتوانستند با سخنگوی اکو مستقیما صحبت کنند جایگزین شود؛ طبق گزارش‌ها، ربات‌های اولیه ساخته شده توسط آمازون دارای کامپیوتری الهام‌گیرنده از نرم‌افزار و دوربین‌هایی هدایت‌کننده هستند و کمپانی قصد دارد تا پایان سال جاری این دستگاه‌ها را در منازل کارمندانش راه‌اندازی کند.  عموم مردم قادرند تا از همین ربات اولیه برای اولین بار در سال 2019 استفاده کنند.

البته حدس هایی درباره این ربات می توان زد به طور مثال این ربات پیشخدمت نیست که می تواند کارهای خانگی را انجام دهد.لازم به ذکر است تکنولوژی های مورد نیاز برای این دستگاه هنوزدر حوزه تجاری وجود ندارد.

از این ربات می توان به عنوان یک دستیار مجازی یاد کرد .این دستیار صوتی به صورت یک ربات متحرک که قطعه های مکانیکی ان به هم پیوسته اند قرار گرفته اند. در سال های نزدیک این ربات ها به نمایش گذاشته شده اند.ربات های هوشمند مسلما جز اساسی خانه های هوشمند است .این ربات ها امکان کنترل دستگاه های متصل به وای فای را به کاربر می دهد هم چنین این ربات ها می توانند تامیرها را تنظیم کرده ، صفحات وب را جستجو کند و بازی های زیادی را برای کودکان می تواند اجرا کند. البته این ربات ها این وعده را به کاربران می دهد که امکانات بیش تری را به کاربران ارائه کند.

مدیرعامل آی‌ربات ییان کرده است که ربات های خانگی در اینده اهمیت بیش تری خواهند داشت و با جمع اوری اطلاعات خانه های هوشمند را کامل تر خواهند کرد. رباتی که بتواند خانه شما را طراحی و درک کند دستوراتی مانند چراغ پذیرایی را خاموش کن را هم می تواند درک کند. البته بین این نکته ضرورت دارد که با وجود هزینه ها  و برنامه ریزی های زیادی که در این زمینه وجود دارند باز هم شاید این پروژه ها به سرانجام نرسد و اصلا رباتی وارد بازار نشود.

ربات هوشمند خانگی ایسوس

یکی از جالب ترین محصولات معرفی شده توسط شرکت ایسوس ربات هوشمند خانگی Zenbo  است.  ربات صمیمی و قدرتمند Zenbo  طراحی شده برای کمک و سرگرمی است و می تواند به عنوان یک همدم برای سایر اعضای خانواده تلقی شود. این ربات ویژگی های زیادی دارد که از جمله ویزگی های مهم ان می توان به مستقل حرکت کردن ان ها و درک کردن فرمان های صوتی اشاره کرد. ب

ربات Zenbo  ربایت برای همه اعضای خانواده است و حتی می تواند در مراقبت های مربوط به سلامتی نیز به افراد خانواده کمک کند. این ربات ها این امکان را برای فرد به همراه می اورد که اطلاعات مهم و مناسبت های مهمرا به صورت ساده به افراد یاداوری کند. هم چنین این ربات قادر است در صورت ایجاد موقعیت های اورزانسی ان را به سایر اعضای خانواده اطلاع دهد. بعد از این که این ربات ها افراد خانواده را از هر اتفاقی مطلع کردند افراد خانواده نیز می توانند این ربات ها را کنترل کرده و از طریق ان را نزدیک تر برده و تصاویری را از عزیران دریافت کند.

این ربات می تواند به صورت یک همدم عمل کرده و با استفاده از فعالیت هایی در فضاتی انلاین فضای ایجاد شده بین نسل ها را کاهش می دهد. این نمونه ها شامل تماس های تصویری ،بهره گیری از شبکه های اجتماعی ،منتشرکردن برنامه های تلویزیونی و خرید انلاین است که با استفاده از راهنمایی هایی می تواند انجام شود.

این ربات به افراد خاصی درخانواده تعلق ندارد بلکه حتی می تواند برای کودکان هم یک وسیه سرگرمی باشد و برای ان ها استان هایی را تعریف کند و یا موسیقی های کودکانه و متناسب با ان ها را پخش کند و حتی سایر فعالیت های سرگرم کننده را با کودکان انجام دهد. این ربات ها می توانند با بیان کردن داستان هایی برای بچه ها هم ان ها را در طول روز سرگرم کرده و هم باعث شده تا شب ها زودتر به خواب بروند.

از ویژگی های جذاب این ربات ها می توان به کتاب خانه داخلی ان با صداهای زیاد توجه کرد. در زمان استفاده کردن از این کتاب ها می توان تصاویری که با ان مرتبط است را هم نمایش داد. این ربات ها قابلیت های دیگری هم دارند که با استفاده از ان ها می توان زندگی را کامل تر کرده و در کارهای زیادی به انسان کمک کند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *