الترابوک ها چیست و چه تکنولوژی جدیدی به همراه دارد؟

الترابوک ها چیست و چه تکنولوژی جدیدی به همراه دارد؟

با ارائه اولیه لب تاپ ها پیش بینی نمی شد که ان قدرها مورد توجه مردم قرار بگیرد .علاوه بر لب تاپ ها باید امروزه از الترابوک ها نیز زمانی که برای اولین بار لب تاپ ها وارد بازار شدند به نظر نمی رسید که امروزه اینقدر محبوبیت پیدا کنند.امروزه باید الترابوک ها را نیز باید به لیست خرید خود اضافه کنید.

هر کمپانی زمانی که محصول جدیدی را وارد بازار می کند از ان پس شاهد تولید همان محصول توسط دیگر کمپانی ها خواهیم بود.الترابوک ها نیز این چنین اند.زمان زیادی از عرضه الترابوک ها به بازار نگذشته است ،بهتر است با خصوصیات این لب تاپ نازک اشنا شوید. الترابوک ها برخلاف نت بوک ها دارای ویژگی های خاص تعریف شده ای نبودند دارای یک مجموعه از خصوصیات هستند که توسط اینتل تعریف شده است. و در صورتی که نتوانند این خصوصیات را برآورده کنند جز این دسته محسوب نمی شوند.

به صورت کلی لب تاپ ها نسل جدیدی از نوت بوک ها هستند که وزن و ضخامت کمی دارند. الترابوک ها از حدودو یک سال پیش توسط سازندگانی مانند سامسونگ ،وارد بازار شد که دردسرهایی هم با خود به همراه داشت.

الترابوک

ویژگی های الترابوک ها

لب تاپ های هستند که دارای ضخامت کم تر از 18 میلی متر است و صفخه نمایش ان 13 اینچی است.

کم ترین عمر باتری که برای ان در نظر گرفته شده است 5 ساعت است و قرار است تا 10 ساعت زمان اماده برای کار را افزایش دهد.

الترابوک ها سرعت بالایی در لود شدن دارند واین به دلیل فلش مموری جاسازی شده در چیپ اینتل ان هاست. الترابوک ها از فناوری  Intel Rapid Start  پشتیبانی می کند.

الترابوک ها مجهز به وای فای هستند.

قیمت پایه ای که برای الترابوک ها در نظرگرفته شده است 999 دلار است .بنابراین الترابوک ها لب تاپ های قدرتمندی هستند که ارزان تر،قدرتمندتر و باریک اند.

درست است که الترابوک ها مزایای زیادی دارند اما ان قدرها جدید نیستند تا انقلابی را در این زمینه ایجاد کنند. الترابوک ها درواقع همان لپ تاپ ها هستند اما نازک تر که نمایشگر و کیبورد هم دارند. در همه الترابوک ها قابلیت چند لمسی بودن و حتی شبکه3G  نیز وجود ندارد. تقریبا می توان گفت ویژگی های الترابوک ها مانند تبلت هاست اما می توان گفت الترابوک ها همان تبلت هایی اند که تلاش کرده اند تا بعضی از ویژگی های لب تاپپ ها را نیز داشته باشند.بعضی از این ویژگی ها عبارتند از صفحات نمایش بزرگتر ، بالا بودن سرعت سخت افزاری و بهتر وارد کردن متن به دلیل بهتر بودن رابط کاربری

الترابوک های برای چه افرادی مناسب است؟

الترابوک ها برای افراد مناسب است که به دنبال یک لب تاپ نازک ،سبک با قیمت مناسب که دارای سیستم عامل ویندوز است می گردد.تولیدکنندگان این محصولات سعی داردن قیمت ان ها را زیر 1000 دلار نگه دارند.

اگر در انتخاب این وسایل الکترونیکی این که راحت تر ان ها را حمل کنید برای شما از وجود و یا عدم وجود پوت ها مهم تر است و نیاز به لب تاپ هایی دارید که ویندوز داشته باشند حتما الترابوک می تواند بهترین وسیله برای شما باشد.

حال اگر از ان دسته افرادی هستید که نیاز به یک وسیله با کیبوردهای متفاوت و یا صفحه نمایش های منحصر به فرد هستید و نیاز به پورت های زیادی دارید می توانید الترابوک های سامسونگ ،ایسوس و یا لنوو را انتخاب کنید.البته اگر به دنبال این ویژگی ها هستید می توانید ان ها را در لب تاپ ها نیز بیابید اما لب تاپ هایی با این  ویژگی ها مسلما قطر بیش تر دارند پس سنگین تر خواهند بود.هم چنین این گونه لب تاپ ها زیاد از لحاظ طراحی جذاب نیستند اما با همان قیمت می توانید ان را خریداری کنید.

الترابوک جدید توشیبا

کمپانی توشیبا از الترابوک جدید خود به نام Portégé X30 رونمایی کرده است اکثیرافرادی که در تجارت و کسب و کار فعال اند می توانند از این الترابوک ها استفاده کنند.

التربوک جدید معرفی شده توسط توشیبا قیمتی برابر 1449 دلار دارد .در این الترابوک ها از پردازنده های  Core i5 یا Core i7 استفاده شده است .در کنار این پردازنده ها این الترابوک ها مجهز به 16 گیگابایت حافظه رم DDR4 و 512 گیگابایت فضای ذخیره سازی M2 SSD خواهند بود. همچنین در قسمت نمایشگر هم شاهد پنلی 13.3 اینچی با رزولوشن 1920 در 1080 پیکسل هستیم.

طراحی این الترابوک ها توسط توشیبا به خوبی عمل کرده است و قطر این محصول به اندازه 15.9 میلی متر و وزن ان حدود 1045 گرم است.هم چنین توشیبا ادعا کرده است که الترابوک ها قادرند تا 18 ساعت باتری را نگاه دارند.

این دسته از دستگاه ها بیش تر به کار افرادی که در تجارت دستی دارند خواهد امد. هم چنین در الترابوک ها ویژگی ها امنیتی چه از لحاظ سخت افزار و چه از لحاظ نرم افزاری قرار گرفته است .از میان این ویژگی ها می توان به قابلیت حسگر اثر انگشت ، ویژگی تشخیص چهره ،رمز گذاشتن برای درایوها با استفاده از بیت لاکر ،قابلیت اسمارت کارت ریدر و … اشاره کرد.

علاوه بر ویژگی ها یاده شده ویژگی دیگر ان آلیاژی است که در بدنه ان به کار رفته است که آلیاژ منیزیم است و با استفاده از همین الیاز توانسته است استاندارد نظامی Mil-SPEC-810G  را کسب کند. کمپانی توشیبا درگاه های ارتباطی زیادی نیر دارد برای مثال دو پورت USB-C و تنها یک پورت USB 3.0 دارد .خروجی تصویر این دستگاه نیز از نوع HDMI  است .

الترابوک جدید ایسوس

کمپانی ایسوس نیز به تازگی از یک الترابوک جدید به نام ZenBook 13  رونمایی کرده است که ویژگی های زیادی و خاصی دارد. الترابوک جدید ایسوس بسیار قطر کمی دارد . جدیدترین الترابوک ایسوس با استفاده از چیپ گرافیکی  MX150 جی فورس ساخته شده است . الترابوک جدید ایسوس  از جمله باریک ترین لپ تاب های دنیا است و از پردازنده گرافیکی مستقل ساخته شده است.  محصول جدید ایسوس تنها 1.33 کیلوگرم وزن دارد و قطر ان نیز برابر 1.27 سانیت متر است. ایسوس برای این الترابوک ها از دو درگاه USB 3.0  و یک درگاه USB-C است.

صفحه نمایش این دستگاه 13 اینچی است و  دارای رزولوشن تمام اچ دی است . این دستگاه دارای هشت گیگی بایت رم است  و پردازنده ای Core i5-8250U  را شامل می شود. ایسوس اعلام کرده است که این دستگاه مس تواند تا 14 ساعت باتری ار در خود نگه دارد . البته توقع نداشته باشید که با انجام بازی های سنگین باز هم این باتری همان قدر دوام خواهند اورد.

چیپ گرافیکی استفاده شده در این دستگاه از سایر نمونه های دیگر که در رایانه های رومیزی قرار دارد ضعیف تر است .البته توجه کنید این دستگاه می تواند بازی های معمولی را به اجرا در اورد.

الترابوک جدید ایسوس به قیمت 999 دلار به فروش خواهد رسید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *