توصیف دلیل حذف جک هدفون از اکسپریا XZ2 توسط سونی

توصیف دلیل حذف جک هدفون از اکسپریا XZ2 توسط سونی

بیان علل حذف جک3.5 میلی متری هدفون از سوی کمپانی ژاپنی

کمپانی سونی که در زمینه تولید محصولات دیجیتالی اقدامات بسیار گسترده ای را انجام داده و توانسته محصولات زیبا و کارآمدی را وارد بازار کند در طراحی گوشی اکسپریا ایکس زد2 به گونه ای دیگر عمل نموده و جک هدفون3.5 میلی متری را از آن حذف کرده است. این کمپانی در مورد دلیل این کار خود خلق طراحی زیبا و یکپارچه را برای این مدل از گوشی های خود دانسته است.

در کنگره جهانی موبایلی که در سال جاری در شهر بارسلونا برگزار شد کمپانی های بسیاری نتوانستند شگفتی آفرین باشند اما کمپانی سونی در این نمایشگاه برای اولین بار پس از سال های بسیار زیاد محصولی را معرفی نمود که از زبان طراحی متمایزی در مورد آن استفاده شده بود. این زبان طراحی به نام Ambient Flow  شناخته شده است که جایگزینی برای زبان طراحی پیشین OmniBalance می باشد. با تمام این موارد احتمال دارد که تغییرات ایجاد شده در زبان طراحی ای که در مورد گوشی های جدید این کمپانی ژاپنی به کار رفته برای هر فردی راضی کننده نباشد.

در خصوص گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد2 باید بگوئیم که ترکیبی از شیشه و فلز در آن به کار رفته و صفحه نمایش آن از نسبت تصویر18 به9 برخوردار می باشد که در کنار حاشیه های باریکی برخوردار می باشد که پیش از این در دیگر محصولات این کمپانی وجود نداشته است. در عیم حال گوشی هوشمند جدید که سونی تولید کرده دارای ضخامت11.1 میلی متری می باشد که موجب شده به عنوان یکی از ضخیم ترین پرچم داران این کمپانی معرفی شود که در طول سال های گذشته عرضه شده است.

در طراحی این گوشی هوشمند تغییرات بسیاری انجام شده که یکی از مهمترین آن ها حذف جک3.5 میلی متری می باشد که موجب شده این گوشی هوشمند نتواند موجب جلب رضایت کاربران گردد. حذف جک3.5 میلی متری هدفون به عنوان یکی از استراتژی های عجیبی شناخته می شود که در حال حاضر کمپانی های بسیاری از آن در طراحی محصولات خود استفاده می کنند. کمپانی سونی هم در حال حاضر یکی از کمپانی هایی است که از این روش استفاده می کند و هنوز هم نتوانسته دلایل قانع کننده ای را برای اتخاذ چنین تصمیم ارائه دهد.

سونی هم اکنون در خصوص طراحی گوشی های هوشمند اکسپریا ایکس زد2 و ایکس زد2 کامپکت از این استراتژی استفاده کرده است و در حال حاضر نیز عنوان می کند که حذف این جک صدا قسمتی از فرایند گذار ما به سمت زبان طراحی نوین می باشد که به نام Ambient Flow‌ شناخته می شود. یکی از مسولان این کمپانی اعلام کرده اند که تیم طراحی سونی برای آنکه بتوانند طراحی زیبا و یکپارچه ای را خلق نمایند ناچار شدند تا جک3.5 میلی متری صدا را حذف نمایند تا بتوانند به هدف خود دست پیدا کنند. البته ناگفته نماند این کمپانی از ترند حاکم بر بازار در زمینه تمایل به استفاده از هدفون های بی سیم در مقایسه با هدفون های سیم دار اطلاع کافی دارد ولی با این وجود توانسته در طراحی گوشی جدید خود به گونه ای دیگر عمل نماید.

بدون تردید ایجاد طراحی زیبا و یکپارچه دلیل قانع کننده برای از میان بردن یک پورت کاربردی نمی باشد و باید به دنبال دلایل قانع کننده تری بود. زیرا در حال حاضر گوشی های زیبایی مانند گلکسی اس9 و گلکسی اس9 پلاس و یا حتی گوشی وان پلاس5 تی در بازار موجود هستند که این پورت صدا همچون گذشته در آن ها حفظ شده و توانسته اند به طراحی یکپارچه ای را داشته باشند. البته به جز این مورد باید بگوئیم در حال حاضر معلوم نیست که حذف جک3.5 میلی متری صدا چگونه توانسته موجب افزایش ضخامت دستگاه شود.

باید عنوان کنیم که بهره گیری از دانگل Y- شکل که برای گوش دادن همزمان به موسقی و شارژ دستگاه می تواند موجب غیر فعال شدن قابلیت شارژ سریع آن بشود. با تمام این ها باید منتظر ماند و دید که کمپانی سونی چه دلیل قانع کننده ای را برای عرضه پرچم دار جدید خود بدون حذف جک3.5 میلی متری هدفون عنوان خواهد کرد و این گوشی هوشمند چگونه می تواند موجب جلب رضایت کاربران گردد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *