توسعه گوشی هوشمند Light که مجهز به لنز9 گانه است

توسعه گوشی هوشمند Light که مجهز به لنز9 گانه است

کمپانی لایت گوشی هوشمندی را با لنز 9گانه معرفی خواهد کرد

کمپانی لایت که در زمینه  تولید محصولات دیجیتال فعالیت دارد و دوربین16 گانه L16 را طراحی و تولید کرده به تازگی گزارشی را منتشر کرده است که نشان می دهد این کمپانی در حال حاضر بر روی توسعه گوشی هوشمندی فعالیت دارد که مجهز به لنز9 گانه است.

در حدود سه سال پیش بود که یکی از استارتاپ های فعال در عرصه دیجیتال به نام لایت اعلام نمود تصمیم گرفته دوربینی را طراحی کند که دارای لنز16 گانه است و آن را در صورتی به بازار عرضه خواهد کرد که کیفیت تصویر آن به اندازه دوربین های DSLR است. استارت آپ لایت موفق شد دوربین کامپکت را که مجهز به 16 لنز بود در حالی معرفی کند که قدرتی شبیه به DSLR دارد. در سال 2017 میلادی استارت آپ لایت توانست در زمینه طراحی دوربین16 گانه ای که وعده داده بود کار را اتمام برساند و پس از این مرحله دوربین16 گانه 52 مگاپیکسلی وارد مرحله تولید شد.

به تازگی اخباری منتشر شده است که نشان می دهد کمپانی لایت تصمیم دارد تکنولوژی دوربین های چند لنزی را در خصوص تلفن های هوشمند گسترش دهد و محصولاتی با چند لنز طراحی کند. لنزهای16 گانه ای که در خصوص دوربین L16 ghdj  استفاده شده دارای فاصله های کانونی مختلفی می باشند و در هنگام ثبت تصویر تمام لنزهای به کار رفته امکان تصویربرداری همزمان از سوژه انتخاب شده را دارند.

در انتها داده هایی از تمام لنزها دریافت شده به یکدیگر ادغام خواهند شد و تصویری که در انتها به وجود می آید52 مگاپیکسلی خواهد بود. با توجه به گزارش جدیدی که از سوی واشنگتن پست منتشر شده کمپانی لایت در حال حاضر در زمینه توسعه این تکنولوژی در خصوص اولین نمونه تلفن های هوشمند است و تمایل دارد از فناوری لنزهای چندگانه در خصوص دوربین تلفن های هوشمند نیز استفاده کند و محصولی مجهز به لنزچندگانه را وارد بازار نماید.

در مورد نخستین گوشی هوشمندی که دارای لنز چندگانه است نمونه های اولیه متنوعی تهیه شده که به طور معمول در حدود 5 تا9 لنز در دوربین قاب پشتی آن ها استفاده شده است. کمپانی لایت تصمیم دارد تلفن هوشمندی را معرفی کند که دارای لنز چندگانه بوده و قدرت تصویربرداری آن دارای کیفیت 64 مگاپیکسلی است. با توجه به نمونه های اولیه ای که از این محصول تهیه شده علیرغم استفاده از تعداد لنز بیشتر گوشی ضخامت زیادی نداشته و تنها کمی بزرگتر از آیفون10 به نظر می رسد. با توجه به آخرین اطلاعاتی که از سوی کمپانی لایت اعلام شده گوشی هوشمندی که از لنز چندگانه در خصوص دوربین آن استفاده شده در روزهای پایانی سال جاری میلادی رونمایی خواهد شد.

البته ناگفته نماند هیچ اطلاعاتی در خصوص مشخصات دقیق این گوشی هوشمند مجهز به لنز چندگانه از سوی کمپانی لایت عنوان نشده است. هنوز مشخص نیست که کمپانی لایت تصمیم دارد در خصوص طراحی و تولید گوشی هوشمند مجهز به لنز چندگانه تنهایی عمل کند و یا با یکی از کمپانی های تولید کننده گوشی های هوشمند مشارکت خواهد نمود.

مسلما قیمتی که برای این محصول در نظر گرفته خواهد شد ارزان نخواهد بود. دوربین L16 لایت با قیمت 1950 دلار وارد بازار شد و حالا این احتمال وجود دارد که کمپانی لایت در خصوص گوشی هوشمند مجهز به لنز چندگانه قیمت بالایی را در نظر بگیرد. البته این احتمال نیز وجود دارد که کاهش تعداد لنزهای به کار رفته در دستگاهی در کاهش قیمت آن نیز تاثیر داشته باشد اما باز هم قیمت محصول جدید لایت با توجه به تعداد لنزی که در آن استفاده می شود بالا خواهد بود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *