تصمیم گیری های جدید اپل برای ارتقای کیفی iOS

تصمیم گیری های جدید اپل برای ارتقای کیفی iOS

اپل و افزایش کیفیت سیستم عامل iOS

بسیاری از کاربرانی که از محصولات اپل استفاده نموده اند تا کنون شکایات بسیاری در خصوص مشکلاتی که سیستم عامل این کمپانی داشته عنوان کرده اند. کمپانی اپل با در نظر گرفتن نیاز کاربران تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند مشکلاتی که در این زمینه وجود دارد را از بین ببرد.

بلومبرگ به تازگی گزارشاتی را مطرح کرده است که نشان می دهد کووپرتینونشین ها تصمیم گرفته اند روندی آهسته را در پیش گرفته و با این روند امکانات و قابلیت های جدیدی را به سیستم عامل iOS بیفزایند. در اصل هدف از این تصمیم گیری کاهش میزان عیب و باگ است که در خصوص نسخه های جدید این سیستم عامل وجود داشته و به این ترتیب نسخه های به روزتر و بی نقص تری از این سیستم عامل در اختیار کاربران قرار داده می شود.

کاربران بسیاری که از آیپدها و آیفون های اپل استفاده می کردند به تازگی وجود مشکلات بسیاری را در سیستم عامل آی او اس آن ها مشاهده کردند و مدعی هستند که در طول سال های گذشته برخی از نسخه های این سیستم عامل که وارد بازار شده است داریا کیفیت بسیار پائینی می باشد و همین مساله موجب نارضایتی اغلب کاربران محصولات اپل می باشد. باگ های موجود دارای مواردی همچون نقص های آزاردهنده و مشکلات بسیار جدید و عجیب هستند که برای کاربر مشکلات بسیاری را نیز به همراه دارد. البته ناگفته نماند در طی سال های گذشته کارشناسان و وب سایت های بسیاری در خصوص کاهش چشمگیر کیفیت نرم افزارهای اپل نظریات خود را عنوان کرده اند.

البته این نکته را نیز باید در نظر گرفت که وجود باگ ها و نقوص نرم افزاری گاهی حالت طبیعی دارد و هرگز نمی توان ادعا کرد که نرم افزاری بدون عیب و نقص وجود دارد. نقص های امنیتی و ارائه وصله های امنیتی از جمله مواردی به شمار یم روند که همیشه احتمال رخ دادن آن ها وجود دارد و گاهی نیز خود وصله امنیتی می تواند نقصی را داشته باشد که جای هیچ گونه تعجبی ندارد و کاملا عادی به نظر می رسد.

البته این نکته را نیز باید عنوان کرد که کمپانی اپل پس از مرگ استیو جابز تحولات بسیاری داشته است. در حال حاضر محصولات این کمپانی در مقایسه با زمانی که استیو جابز بر روی صحنه محصولی را تشریح می کرد به پیچیدگی های بسیار زیادی دست پیدا کرده اند. اپلی که در حال حاضر وجود دارد بیشترین تمرکز خود را بر روی تولید و فروش محصولات خود گذاشته است. زمانی که این حجم از محصولات تولید شود و تعداد کاربران نیز بالا برود مشکلات امنیتی بسیاری نیز به وجود خواهد آمد و همین مساله موجب می شود تا کاربران بسیاری در خصوص استفاده از این محصولات با مشکلات عمده ای روبه رو گردند.

در خصوص مشکلاتی که برای سیستم عامل اختصاصی اپل وجود دارد احتمالا می توان دو عامل را نام برد که نخستین آن ها به روزرسانی هر ساله این سیستم عامل به وسیله کوپرتینویی ها می باشد چرا که هر ساله این کمپانی در ماه ژوئن ویژگی های جدیدی را به سیستم عامل آی او اس خود می افزاید و به این ترتیب موجب شگفتی توسعه دهندگان این سیستم عامل می شود. مورد دیگری که عامل بروز مشکل برای این سیستم عامل می باشد اجباری است که در خصوص ارائه نسخه جدیدی از این سیستم عامل وجود دارد که هنگام عرضه آیفون جدید به بازار به همراه آن عرضه می شود.

زمانی که آیفون جدیدی طراحی می شود توسعه دهندگان نرم افزاری اجبارا باید iOS جدیدی را طراحی نماید تا در آیفون جدید به کار گرفته شود و همراه آن وارد بازارهای جهانی گردد. این چرخه های متوالی موجب شده تا اپل و توسعه دهندگانی که با این سیستم عامل فعالیت دارند تحت فشار باشند. البته اپل در خصوص رفع باگ ها تنها سیستم عامل اختصاصی اپل نیست که توسعه و بهبود پیدا می کند بلکه اپلیکیشن های دیگری همچون Stocks نیز اصلاح و به روز می شوند. سیری بهتر و کارآمدتر از قبل ادغام می شود تا کاربران به راحتی بتوانند در قسمت جستجوی آیفون کار کنندد. برای کاربرانی که قصد بازی واقعیت افزوده را دارند امکانی فراهم می شود تا همزمان دو فرد بتوانند این بازی ها را انجام دهند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *