تجهیز گوگل کروم به توانایی نوشتار از طریق گفتار

تجهیز گوگل کروم به توانایی نوشتار از طریق گفتار

تجهیز گوگل کروم به توانایی نوشتار از طریق گفتار

کمپانی گوگل برای اینکه بتواند نوشتاری از طریق کفتار را داشته باشد تصمیم گرفته در مورد سیستم عامل کروم تغییرات عمده ای را به وجود بیاورد. در این قابلیت کروم می تواند گفتار کاربران را به نوشتار تبدیل کند و این یک تحول عظیم در مورد این سیستم عامل می باشد.

به تازگی کمپانی گوگل موفق شده از نرم افزار دیدی به نام Google Docs رونمایی کند که برای کاربران این قابلیت را فراهم کرده که بتوانند گفتار خود را به صورت نوشتاری در بیاورند. اگر تمایل داشته باشید که از این قابلیت کروم استفاده کنید باید این نکته را به خاطر داشته باشید که برنامه گوگل داک همواره در مورد دستگاه شما باید اجرا شود تا این قابلیت به وجود بیاید. تا کنون درخواست های زیادی برای تغییر کدها اعلام شده است و گوگل اعلام کرده به زودی این امکان فراهم خواهد شد که سیستم عامل کروم برای اجرای این قابلیت دیگر نیازی به اجرای مستمر گوگل داک نخواهد داشت و به این ترتیب کاربران می توانند با رضایت بیشتری از این برنامه و قابلیت ویژه استفاده نمایند و کروم گفتار آن ها را به شکل نوشتار دربیاورد.

در چند وقت اخیر کروم با درخواست های بسیاری مواجه شد که خواسته بودند تغییراتی در مورد کد ها انجام شود. برخی از این تغییرات به این صورت بودند:

ـ اجرای گفتار به نوشتار در مورد سیستم عامل کروم که یکی از مهمترین این درخواست ها بود.

ـ توانایی به کار انداختن قابلیت گفتار به نوشتار با استفاده از دکمه هایCtrl+ Alt + S که یک قابلیت ویژه به شمار می رفت.

ـ ایجاد قابلیتی جدید که این امکان را برای کاربر فراهم کند تا با فشار دادن ه میان بر بتواند یک فرآیند دیکته را به شکلی جدید شروع کند.

ـ زمانی که قابلیت گفتاری شروع می شود آیکون صدا نیز امکان فعال شدن را پیدا کند.

ـ زمانی که کاربر سکوت می کند سیستم عامل دریابد که گفتار به پایان رسیده و دیگر به نوشتار خود ادامه ندهد.

کروم

کروم

با انجام این تغییرات کاربران می توانند به راحتی از دکمه هایی که در بالا به آن اشاره کردیم استفاده کرده و قابلیت گفتار به نوشتار را در مورد سیستم عامل کروم فعال نمائید. البته به خاطر داشته باشید که اگر بخواهید این فرایند آغاز شود برای بار اول باید به قسمت تنظیمات بروید و برای اینکه بتوانید به این میان بر دسترسی راحت تری داشته باشید آن را به صورت دستی تنظیم نمائید.

زمانی که آیکون صدا را به صورت فعال مشاهده کردید باید گفتار خود را آغاز نمائید و زمانی که گفتار شما به اتمام برسد نرم افزار با توجه به سکوت شما در می یابد که فرایند نوشتاری تکمیل شده و دیگر به نوشتار ادامه نخواهد داد.

از آنجایی که این درخواست به صورت فوق خصوصی می باشد به همین دلیل هیچ اسکرین شاتی از چگونگی کارکرد این قابلیت بر روی سیستم عامل کروم وجود ندارد و برای اینکه بتوانیم با این روند بیشتر آشنا شویم باید کمی صبر و تحمل داشته باشیم تا بتوانیم اطلاعات بیشتری را به دست بیاوریم.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *