تبدیل نینتندو سوئیچ به تبلت لینوکسی توسط هکرها

تبدیل نینتندو سوئیچ به تبلت لینوکسی توسط هکرها

اجرای سیستم عامل لینوکس بر روی نینتندو سوئیچ و تبدیل آن به یک تبلت

عده ای هکرها که به نام fail0verflow فعالیت دارند به تازگی موفق شده اند کنسول بازی نینتندو سوئیچ را به یک تبلت تبدیل نمایند که با استفاده از سیستم عامل لینوکس قابلیت کارایی پیدا می کند. برای اینکه کنسول های بازی مورد هک قرار بگیرند انگیزه های مختلفی را می توان نام برد. اما تا به حال دو دلیل عمده برای این کار به وسیله هکرها نام برده شده است که یکی از آن ها این است که هکر ها می توانند با هک کردن کنسول بازی برخی از بازی های کپی شده را بر روی آن ها نصب نمایند.

از آنجایی که این موضوع می تواند ضررهای بسیار زیادی را برای توسعه دهندگان بازی های ویدئویی داشته باشد به همین دلیل کمپانی های تولید کننده کنسول ها از تکنیک های جدید و مدرن استفاده کرده اند تا بتوانند دسترسی هکرها به بخش های داخلی کنسول های بازی را با دشواری های بسیاری روبه رو کنند. در این میان افرادی نیز هستند که تمایل دارند از سیستم عامل های مختلفی در طراحی سخت افزاری این کنسول ها استفاده نمایند. در حال حاضر که سیستم عامل لینوکس بر روی نینتندو سوئیچ قرار دارد موجب شده تا هکر ها بتوانند به موفقیت بزرگی دست پیدا کنند.

چند وقت پیش گروهی از هکرها که به نام fail0verflow شهرت دارند در صفحه توئیتر خود تصویری را منتشر نمودند که به عملکرد لینوکس بر روی کنسول بازی نینتندو سوئیچ اشاره می کرد. ویدئویی از وسی این هکرها منتشر شده که نشان دهنده پشتیبانی کامل از نمایشگر لمسی و اجرای صحیح مرورگر وب و همچنین اجرای برنامه های گرافیکی را به خوبی نشان می دهد. این هکرها عنوان کرده اند که حفره امنیتی که بر روی نینتندو سوئیچ قرار داشت موجب شده تا آن ها بتوانند سیستم عامل دیگری را بر روی این کنسول بازی نصب نمایند. البته ناگفته نماند تا به حال در خصوص جزئیات و چگونگی انجام این کار هیچ مطلبی منتشر نشده است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *