بهره مندی گلکسی اس9 و نسخه پلاس آن از دو سنسور دوربین متنوع

بهره مندی گلکسی اس9 و نسخه پلاس آن از دو سنسور دوربین متنوع

سامسونگ و استفاده از دو سنسور دوربین مختلف در گلکسی اس9 و نسخه پلاس آن

کمپانی کره ای سامسونگ همچون دفعات در خصوص پرچم داران خود از دو سنسور متنوع استفاده نموده است. یکی از سنسورهای به کار رفته تولید شده سامسونگ می باشد اما سنسور دیگری محصولی است که سونی تولید نموده است. همچون گدشته کمپانی سامسونگ برای این که بتواندد سنسور دوربین مورد نیاز برای پرچم داران جدید خود را تامین کند به سراغ دو منبع مختلف رفته و از آن ها استفاده کرده است. با توجه به محلی که خریداران زندگی می کنند پرچم داران گلکسی اس9 و نسخه ی پلاس آن دارای سنسور IMX345 سونی می باشند و یا سنسور ایزوسل S5K2L3 Fast که به وسیله سامسونگ طراحی و تولید شده در آن ها مورد استفاده قرار گرفته است.

وب سایت TechInsights این دو سنسور را مورد بررسی قرار داده تا بتواند تفاوت هایی که بین آن دو وجود دارد را به خوبی شناسایی کند. هر دوی این سنسورها دارای آرایشی سه لایه می باشند که در آن ها دو سنسور CMOS وجود دارد که یکی از آن ها برای پیکسل ها در نظر گرفته شده است و دیگری در خصوص پردازش سیگنال های تصویری به کار گرفته می شود. بخش سوم این لایه ها نیز یک پردازنده ی DRAM می باشد که در مورد ثبت ویدئوهایی با نرخ960 فریم بر ثانیه به کار می رود اما تفاوتی که وجود دارد در خصوص چیدمان این سه لایه می باشد.

سنسوری که به وسیله سونی طراحی و تولید شده شباهت بسیار زیادی به IMX400 دارد که سال گذشته میلادی و در کنار گوشی هوشمند اکسپریا ایکس زد اس معرفی گردید. در این سنسور DRAM میان سنسور CMOS و واحد پردازش سیگنال های تصویری واقع شده است. در خصوص سنسوری که سامسونگ طراحی و تولید کرده است باید بگوییم شباهت بسیار زیادی به یک سنسور دولایه معمولی دارد که در آن CMOS به واحد پردازش سیگنال تصویری اتصال پیدا کرده است و پردازنده DRAM در قسمت زیرین این تراشه جای گرفته است. این پردازنده از نوع LPDDR4 می باشد که دارای ابعاد3.17 در5.33 میلی متری بوده و مساحت آن16.9 میلی متر مربع تعیین شده است.

نکته ای که بسیار جالب است این که سامسونگ در خصوص تولید سنسورهای دوربین سعی کرده خود را به سونی که در این زمینه سالیان زیادی است فعالیت دارد برساند. کمپانی سونی نخستین طراحی دو لایه را در سال2014 میلادی معرفی نمود و پس از آن کمپانی کره ای نیز در سال2016 میلادی اقدام به معرفی طراحی دو لایه خود کرد. در طی سال گذشته ی میلادی سونی موفق شد به طراحی سه لایه دست پیدا کند و این در حالی است که سامسونگ نیز در طول سال جاری سنسوری را عرضه کرده است که دارای طراحی سه لایه می باشد و این نشان می دهد که سامسونگ دنباله رو سونی بوده و سعی دارد با این کمپانی رقابت شدیدی داشته باشد.

وب سایت TechInsights در بررسی هایی که انجام داده جزئیات بیشتری را در نظر گرفته است؛ به عنوان مثال کمپانی سونی در مدت زمان دو ساله یعنی از سال2014 تا2016 از یک پیوند مسی در میان لایه های CMOS و واحد پردازش تصویری استفاده کرده است. این موضوع موجب می شود تا سنسورهایی به وجود بیایند که به نسبت سنسورهایی که در سال گذشته و همچنین سال جاری عرضه شده اند دارای تراکم بیشتری می باشند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *