بهبود شرایط دسترسی توسعه دهندگان در12 iOS به دوربین TrueDepth توسط اپل

بهبود شرایط دسترسی توسعه دهندگان در12 iOS به دوربین TrueDepth توسط اپل

ایجاد شرایط استفاده آسان توسعه دهندگان از دوربین TrueDepth  در آی او اس12 توسط اپل

کمپانی اپل به عنوان یک کمپانی قدرتمند در عرصه فناوری های دیجیتال با ارائه ی12 iOS تصمیم گرفته اجازه دسترسی بیشتر تولید کنندگان و توسعه دهندگان را به دوربین TrueDepth را فراهم نماید تا به این طریق برنامه هایی با کیفیت بالاتری را ارائه دهند.

برنامه های شخص ثالث بسیاری وجود دارد که بیشتر کارکرد آن ها با تصاویر و ویدئو می باشد. با وجود طراحی آی او اس12 این برنامه های کاربردی امکان این را پیدا می کنند که از حالت پرتره بیشترین استفاده را ببرند و به دوربین TrueDepth دسترسی بیشتری داشته باشند. این قابلیت در طول جلسه های آموزشی که برای توسعه دهندگان برگزار شده بود و در طی مراسم WWDC2018  مطرح گردیده و نشان داده شد. این قابلیت بر اساس ویژگی تازه ای تحت عنوان پرتره مات بهبود یافته است و موجب می شود توسعه دهندگان به سادگی بتوانند داده های سنجش عمق را به دست بیاورند.

در نسخه قدیمی تر آی او اس توسعه دهندگان تنها این امکان را داشتند که به داده های خام سنجش عمق دست پیدا کنند و فقط برنامه های نرم افزاری بودند که این امکان را داشتند به وسیله داده های موجود عکس های پرتره را ثبت نموده و می توانستند سوژه ی تصویر از پس زمینه را جدا کنند.

در حال حاضر با طراحی آی او اس12 کوپرتینونشین ها توانسته اند روش دیگری را نیز در دسترس قرار دهند. پس از این توسعه دهندگان این امکان را پیدا می کنند تا هم به داده های خام سنجش عمق دسترسی داشته باشند و هم از روش پرتره مات استفاده نمایند. پرتره مات موجب می شود ماسکی که دارای جزئیات زیادی است در کناره های تصاویر ایجاد شود تا در این بخش ها شناسایی به صورت بهتری و با دقت بالاتری انجام شود. کوپرتینونشین ها دمویی را نیز به نمایش گذاشتند که نشان می داد با استفاده از این قابلیت می توان لبه های تارهای مو را نیز از یکدیگر جدا نمود.

این قابلیت جدید نسبت به روشی که پیش تر به کار گرفته می شد از دقت بالاتری برخوردار است و علاوه برآن وضوح تصاویر نیز بالاتر از قبل خواهد بود. با استفاده از پرترهه مات توسعه دهندگان این امکان را به دست مس آورند که در کار خود از انعطاف پذیری بالایی استفاده کنند و به وسیله پرنامه های نرم افزاری خود تصاویر پرتره زیبایی را پردازش و ثبت نمایند. پس از این کاربران می توانند سوژه های روشن تری را در پس زمینه های که به صورت اشباع شده است داشته و یا پس زمینه تصویر موجود را کاملا تغییر داده و پس زمینه تصویر دیگری را جایگزین آن کنند.

البته باید این نکته را نیز عنوان کنیم که این قابلیت تنها موجب ثبت تصاویر نبوده و آی او اس می تواند موارد بیشتری را ارائه دهد که بسیار کاربردی می باشند. علاقه مندان به این قابلیت باید منتظر بمانند تا محصولات جدید وارد بازار شود تا بتوانند در زمینه عکاسی با گوشی های هوشمند خود بهترین تصاویر را در اختیار داشته باشند. ثبت تصاویر پرتره با منظره دلخواه می تواند جذابیت خاصی را برای کاربران این دسته از محصولات فراهم نماید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *