برخی از امکانات گوشی ها در لپ تاپ وجود ندارد

برخی از امکانات گوشی ها در لپ تاپ وجود ندارد

کدام قابلیت تلفن های همراه هوشمند در لپ تاپ وجود ندارد؟

تعداد زیادی از کاربران بر این اعتقادند که بعضی از قابلیت ها تلفن های همراه هوشمند بهتر است که به لپ ‌تاپ ها هم راه پیدا کنند. در حال حاضر به نظر می‌ آید که تلفن های همراه هوشمند بهترین و جذاب‌ ترین نوآوری‌ ها را دریافت می ‌کنند اما در طول چند سال اخیر طراحی و قابلیت های اصلی لپ‌ تاپ ها تحول چشم گیری نداشته است. در ادامه به شش ویژگی خلاقانه تلفن های همراه هوشمند خواهیم پرداخت که امیدواریم خیلی زود در لپ‌ تاپ ‌ها هم به کار گرفته شوند.

صفحه نمایش اولد

نمایشگرهای اولد که می توانند نمایش زیباتر رنگ‌ ها و کنتراست قابل قبول تری داشته باشند، قادرند ظاهر محتوا، اپلیکیشن ‌ها و خیلی از موارد دیگر را به نحو بهتری به نمایش بگذارند و در کنار این موارد، از نظر مصرف انرژی هم بهینه‌ تر عمل می‌ کنند. مهم ‌ترین علت این بهینه بودن مصرف انرژی به هویت این نمایشگرها بر می ‌گردد که در زمان نمایش رنگ سیاه، پیکسل‌ های یاد شده به طور کامل خاموش می ‌شوند و از نظر نمایش تعدادی از رنگ ‌ها و روشنایی ‌ها، در مقایسه با صفحه نمایش های LCD با مصرف انرژی پایین تر می ‌توانند عملکرد قابل قبول تری را به ارمغان بیاورند. بهینه بودن مصرف انرژی، باعث عمر بیشتر باتری می ‌شود.

با توجه به تمام این ویژگی ها، نمایشگرهای اولد به اندازه ای که باید و شاید به لپ‌ تاپ ها ورود پیدا نکرده ‌اند و هنوز هم بیشتر آن‌ ها از صفحه نمایش های LCD استفاده می کنند. یکی از علت های این استقبال نکردن کمپانی های سازنده، به هزینه ‌ی این نمایشگرها ارتباط دارد. با وجود این، با تلاش بیشتر و بالا بردن تولید، می ‌توان هزینه‌ های مربوط به تولید نمایشگرها را پایین آورد، اما هم چنان کمپانی های تولید کننده لپ ‌تاپ ها میل زیادی به اتخاذ چنین راهکارهایی ندارند.

سیستم تشخیص چهره برای آنلاک کردن لپ ‌تاپ‌های مک

تعدادی از لپ ‌تاپ‌های مبتنی بر ویندوز ۱۰، از مشخصه‌ ای به عنوان Windows Hello استفاده می کنند که به فرد استفاده کننده اجازه می ‌دهند با استفاده از سیستم تشخیص چهره، لپ تاپ خود را آنلاک کنند. با توجه به این که اپل در رابطه با این فناوری پیشرفت ‌های قالب قبولی به دست آورده، اما تکنولوژی تشخیص چهره هنوز به لپ‌ تاپ ‌های اپل ورود پیدا نکرده است.

تعدادی از لپ ‌تاپ ‌ها، نظیر مک‌ بوک ایر جدید، از حسگر تشخیص اثر انگشت استفاده می کنند که جایگزین تقریباً خوبی برای سیستم تشخیص چهره است. اما هیچ برنامه ای قادر نیست جای یک سیستم تشخیص چهره پیشرفته را پر کند.

شارژ بدون ‌سیم

گرچه شارژ بی‌ سیم تلفن های همراه هوشمند به اندازه ای که انتظارش را داشتیم مورد استقبال طرفداران قرار نگرفته است، اما شارژ بی ‌سیم برای لپ‌ تاپ ها تا اندازه ای معقول به نظر می آید، به این دلیل که حمل ‌و نقل لپ ‌تاپ‌ ها دشوارتر از موبایل های هوشمند است. چنانچه به طور مثال لپ‌ تاپ ذکر شده در اغلب اوقات بر روی میز قرار دارد، با بهره‌ مندی از شارژ بی‌ سیم می ‌تواند در هر صورت به پد شارژ وصل باشد. همین طور بر خلاف موبایل ها که معمولاً برای استفاده، می بایست آن ‌ها را از پد شارژ برداریم، لپ ‌تاپ ‌ها زمانی که بر روی یک پد شارژ قرار می گیرند ، به ‌راحتی قابل استفاده می باشند.

همان گونه که اشاره کردیم، شارژ بی ‌سیم تلفن های همراه هوشمند هم هنوز مورد استقبال زیادی قرار نگرفته و به همین دلیل، کمپانی های تولید کنننده لپ‌ تاپ ‌ها هم میل زیادی برای ارائه ‌ی این فناوری برای لپ ‌تاپ ‌های خود ندارند. در سال۲۰۱۷، کمپانیDell یک لپ‌ تاپ مجهز به این مشخصه را عرضه کرد اما این لپ ‌تاپ هم به طور گسترده عرضه نشد و مورد استقبال علاقه مندان هم قرار نگرفت.

تلفن های همراه هوشمندشبیه شاسی سایلنت آیفون اما برای قطع کردن دوربین و میکروفون لپ‌ تاپ

تعداد زیادی از کاربران از دوربین لپ‌ تاپ ترس دارند و با استفاده از استیکرها و هر وسیله ای که بتوان جلوی آن را گرفت، جلوی آن را می‌ گیرند. حتی تعدادی از لپ ‌تاپ ‌ها کاورهای اسلاید مانندی را در کنار دوربین خود دارند که قادرند جلوی این قسمت از لپ‌ تاپ را بگیرند. ولی چنین راهکارهایی واقعاً ساده و ابتدایی می باشند.

از نظر ترس برای گوش دادن به صحبت های کاربر از طریق میکروفون لپ‌ تاپ، تنها کمپانی های محدودی راه ‌حل ‌های تقریباً خوبی را ارائه نموده اند. به طور مثال، راهکار اپل برای این موضوع در تازه ترین لپ‌ تاپ ‌های مک ‌بوک پرو و مک‌ بوک ایر این می باشد که در زمان بسته شدن لپ‌ تاپ، میکروفون هم به طور فیزیکی قطع می ‌شود. گر چه این کار یک قدم رو به ‌جلو به حساب می آید، اما در زمان استفاده از لپ‌ تاپ اپل هم چنان این ترس از گوش دادن به صحبت ‌های کاربر وجود دارد.

به همین دلیل، امیدوار هستیم چیزی مشابه دکمه سایلنت موجود در آیفون ‌ها، به لپ‌ تاپ‌ ها هم ورود پیدا کند؛ دکمه کوچکی که در بدنه جاسازی شده باشد و با استفاده از آن، دوربین و میکروفون لپ‌ تاپ به طور فیزیکی قطع گردد. با انجام چنین کاری، خیال کاربر به طور کامل راحت می ‌شود که دوربین و میکروفون قطع می باشند و هیچ کس نمی ‌تواند به آن ها دسترسی داشته باشد. و در هنگامی که به این موارد نیاز پیدا می ‌کنید، تنها کافی است مجدداً از این دکمه استفاده نمایید تا این دو مورد فعال شوند.

مقاومت در برابر مایعات

ریختن مایعات بر روی لپ ‌تاپ موضوع عجیبی نمی باشد و تعداد زیادی از کاربران دست کم یک مرتبه با این اتفاق مواجه شده ‌اند. اکنون که هر روزه به تعداد موبایل های ضد آب افزوده می ‌شود، بهتر است لپ ‌تاپ ‌ها هم در مسیر مشابهی فعالیت کنند تا دیگر کاربران نگران ریختن مایعات بر روی لپ ‌تاپ ‌های خود نباشند.

هر چند ارائه ‌ی این ویژگی زیاد هم راحت نیست. اول از هر چیز لپ‌ تاپ ‌ها به غیر از استفاده از پورت ‌های مختلف، قسمت ‌هایی از لبه ‌ها و پایین را تقریباً باز می ‌گذارند تا هوای تازه به قسمت داخلی ورود پیدا کند و گرمای تولید شده هم خارج شود. در اغلب موارد هم، مایعات ریخته شده بر روی لپ‌ تاپ ‌ها به واسطه همین قسمت ها به داخل نفوذ پیدا می ‌کنند.

در کنار این، می بایست به وجود کیبوردهای فیزیکی هم اشاره نماییم که تلفن های همراه هوشمند فاقد این مورد هستند. در فضایی که در پیرامون هر یک از این کلیدها وجود دارد، مایعات خیلی سریع قادرند به درون لپ ‌تاپ نفوذ پیدا کنند.

حاشیه ‌های بسیار کم

از میان لپ‌ تاپ‌ هایی که صفحه نمایش آن ها از حاشیه‌ ی خیلی محدودی بهره می‌ برند، می ‌توانیم به لپ ‌تاپ XPS از کمپانی Dell و لپ ‌تاپ MateBook X Pro از کمپانی هواوی اشاره نماییم. گرچه کم شدن حاشیه ‌ها در میان تلفن های همراه هوشمند دیگر یک پدیده فرا‌گیر به حساب می آید، اما هم چنان این مشخصه به تعداد زیادی از لپ ‌تاپ ‌ها راه پیدا نکرده است. همانند موبایل های هوشمند، لپ‌ تاپ ‌های مجهز به حاشیه‌ های محدود می ‌توانند صفحه نمایش های بزرگ ‌تری را در ابعاد کلی کوچک‌ تر ارائه کنند و این مشخصه، ظاهر زیباتری را برای لپ‌ تاپ ‌ها به ارمغان خواهد آورد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *