برترین ویژگی های رابط کاربری Oxygen OS

برترین ویژگی های رابط کاربری Oxygen OS

تعداد زیادی از کمپانی های تولید کننده موبایل ‌های اندرویدی، رابط کاربری اختصاصی خود را ارتقاء می ‌دهند اما در بین این کمپانی ها، رابط کاربری Oxygen OS که در تلفن ‌های همراه وان ‌پلاس مورد استفاده قرار می ‌گیرد، هواداران پروپا قرص بسیاری دارد. این رابط کاربری نه ‌تنها تا اندازه زیادی مانند اندروید خالص می باشد، بلکه در مقایسه با اندروید واقعی از قابلیت های مفید بیشتری بهره می ‌برد. قصد داریم در ادامه این مطلب به پنج قابلیت برتر رابط کاربری Oxygen OS مروری داشته باشیم.

بررسی خصوصیت رابط  کاربری App locker

App locker به شما کمک می ‌کند که اپلیکیشن‌ های اصلی را از دید افراد کنجکاو دور نگه دارید. این به این معنی است که برای استفاده از هر یک از اپلیکیشن‌ های یاد شده، می بایست از پسوورد یا حسگر اثر انگشت استفاده نمایید و این ویژگی را می‌  توان برای همه اپلیکیشن‌ های موجود در تلفن همراه فعال کرد.

این قابلیت رابط کاربری OxygenOS خیلی مفید می باشد. به طور مثال می ‌توانید آن را برای برنامه های مالی فعال نمایید تا هیچ فردی اطلاعات مربوط به آن را نبیند و این برنامه برای اپلیکیشن‌ های پیام ‌رسان و گالری تصاویر هم مفید می باشد. برای استفاده از این ویژگی، به بخش  Setting و پس از آن Security & lock screen و در آخرApp locker مراجعه کنید و پسوورد مورد نظر را وارد کنید.

پس از این کار، بر روی گزینه Add apps ضرب بزنید و برنامه ‌های مورد نظر خود را انتخاب نمایید. همین طور این ویژگی می‌ تواند محتویات نوتیفیکیشن ‌های مربوط به برنامه های انتخاب شده را پنهان کند.رابط کاربری

ژست ‌های حرکتی

رابط کاربری OxygenOS از سبک ‌های حرکتی متنوعی پشتیبانی می ‌کند که در زمان روشن یا خاموش بودن صفحه نمایش می ‌توان از آن‌ ها استفاده نمود. شیوه ‌های حرکتی مربوط به صفحه نمایش روشن، جایگزین شاسی ‌های هوم، برگشت و مالتی‌ تسکینگ شده‌ اند و نمای رابط کاربری را معمولی ‌تر کرده است.

در زمان فعال بودن این برنامه، سوایپ به بالا از وسط قسمت پایینی، مخاطب را به هوم اسکرین هدایت می ‌کند، برای بازگشت به محیط پیشین می ‌توان از طرف راست قسمت پایینی به طرف بالا سوایپ کرد و برای دیدن بخش مولتی ‌تسکینگ، می بایست از وسط بخش پایینی به طرف بالا سوایپ نمایید و انگشت خود را نگه دارید. ممکن است چنین ژست‌ هایی اول کار مقداری پیچیده به نظر بیایند، اما خیلی زود می ‌توان آن‌ ها را یاد گرفت.

شرکت وان ‌پلاس پس از رونمایی وان ‌پلاس ۶T، از سبک های حرکتی تازه رابط کاربری OxygenOS پرده ‌برداری کرد. یکی از این سبک های حرکتی، حرکت میان دو اپلیکیشنی است که آخرین بار از آن ها استفاده کرده اید. برای انجام این کار، می بایست در ابتدا به طرف بالا سوایپ کنید و پس از آن انگشت خود را به طرف راست حرکت دهید.

یکی دیگر از قابلیت هایی که همراه با وان‌ پلاس ۶T رونمایی شده، فعال ‌سازی گوگل اسیستنت به واسطه نگه داشتن دکمه پاور به مدت نیم ثانیه است. این یعنی چنانچه قصد دارید منوی پاور را نگاه کنید، باید دکمه ‌ی یاد شده را کمی طولانی ‌تر از اندازه معمول بفشارید.برای ابزارهایی مثل چراغ ‌قوه، دوربین یا اپلیکیشن ‌هایی که قصد دارید خیلی سریع اجرا شوند، این المان خیلی مفید است. هر چند این ژست‌ های حرکتی به این موارد محدود نمی شوند. به طور مثال در زمان پخش موسیقی برای پخش آهنگ قبلی یا بعدی قادرید کاراکترهای < یا > را با انگشت خود بر روی صفحه نمایش رسم کنید.

ژست‌ های حرکتی مربوط به صفحه نمایش خاموش خیلی معمولی تر هستند اما تا اندازه زیادی مثمر ثمر واقع می ‌شوند. این سبک ها به کاربر این اجازه را می‌ دهند که در زمان خاموش بودن صفحه نمایش، حروف O، V، S، M یا W را با انگشت خود بر روی صفحه نمایش ترسیم کنند و با انجام این کار، برنامه های مورد نظر اجرا خواهند شد.

Shelf

Shelf به عنوان یک ابزار بهره ‌وری استفاده می شود که در کنار هوم اسکرین قرار گرفته. در این قسمت می ‌توانید مواردی نظیر شرایط کنونی آب ‌و هوا را مشاهده نمایید، یادداشت بنویسید و خیلی زود به مخاطبین و اپلیکیشن ‌های مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید. همین طور دارای یک بخش داشبورد است که اطلاعاتی مثل فضای آزاد حافظه داخلی، شارژ کنونی باتری و مقدار حجم باقی ‌مانده از بسته اینترنت موبایل را نمایش می ‌دهد.

این قسمت از رابط کاربری OxygenOS تا اندازه ای قابل شخصی‌ سازی می باشد. ویجت‌ های مربوط به برنامه ‌های نصب شده را می ‌توانید در این قسمت قرار دهید و ویجت‌ هایی را که دیگر به آن‌ ها احتیاجی ندارید را می ‌توانید حذف کنید. هر چند در رابطه کاربری با نمایش مخاطبین کنترلی بر این برنامه ندارید چون در قسمت Shelf پنج تا ده نفری که آخرین بار با آن ها تماس گرفته ‌اید را به نمایش در می ‌آورد.بنابراین، Shelf یک مشخصه ‌ی خیلی جالب به حساب می آید. برای دسترسی پیدا کردن  به بعضی از اطلاعات یا انجام شماری از کارها، به جای این که به قسمت های گوناگونی مراجعه نمایید، در قسمت هوم اسکرین با سوایپ به طرف راست روانه ‌ی قسمتShelf خواهید شد و در آن می ‌توانید فعالیت های مورد نظر خود را انجام دهید. در صورتی هم که اهل استفاده از این المان نیستید، می‌ توانید آن را غیر فعال نمایید.

حالت گیمینگ و Smart Boost

یکی دیگر از ویژگی های رابط کاربری OxygenOS ویژگی گیمینگ آن می باشد که در زمان انجام بازی ‌ها، عوامل حواس‌ پرتی را پاک می ‌کند تا استفاده کنندگان با تمرکز بالاتری مشغول انجام بازی مورد نظر خود شوند. این مشخصه علاوه بر آلارم ‌ها و تماس ‌ها، جلوی نوتیفیکیشن ‌های دیگر را هم می ‌گیرد و شاسی های خازنی را غیر فعال می‌ کند تا دست کاربر به طور تصادفی به آن ‌ها نخورد. در تلفن ‌های همراه وان ‌پلاس جدیدتر، می ‌توانید کاری را انجام دهید که در زمان انجام بازی، تنظیم خودکار روشنایی صفحه نمایش غیرفعال شود.

برای فعال‌ سازی این المان، به قسمت Setting و پس از آنAdvanced/Utilities و در آخر بهGaming mode مراجعه کنید. در این بخش، گزینه ‌های زیادی مثلLock buttons برای غیر فعال نمودن شاسی ها و Block notifications برای بلاک نمودن نوتیفیکیشن‌ ها را می‌ توانید ببینید. پس از این کار، بازی‌ های مورد نظر خود را که قصد دارید از این قابلیت استفاده کنند، مشخص نمایید. در ضمن این مشخصه را برای برنامه ‌هایی نظیر یوتیوب هم می‌ توان فعال نمود تا بدون مزاحمت بتوانید فیلم هایی طولانی را نگاه کنید.

در تلفن همراه وان ‌پلاس ۶T ویژگی تازه ای به نام Smart Boost قرار گرفته که در حال حاضر تنها با تعداد محدودی از بازی ‌ها و اپلیکیشن‌ ها سازگاری دارد. وان‌ پلاس عنوان می کند این مشخصه، کارکرد بازی ‌های مورد نظر را از پنج تا بیست درصد ارتقاء می ‌بخشد و به‌ زودی از بازی ‌ها و اپلیکیشن‌ های بیشتری پشتیبانی خواهد نمود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *