اپل و سهم این کمپانی در کاهش احتمالی سرعت آیپدهای قدیمی

اپل و سهم این کمپانی در کاهش احتمالی سرعت آیپدهای قدیمی

اپل و سهم این کمپانی در کاهش احتمالی سرعت آیپدهای قدیمی

چند وقتی است که آیفون های اپل با کاهش سرعت و عملکرد مواجه شده اند که این مساله شکایت های بسیاری را متوجه کوپرتینونشین ها کرده است. این کاهش سرعت موجب شده تا کاربرانی که از نسخه های قدیمی این تبلت های هوشمند استفاده می کردند نیز نگران شوند که آیا عملکرد این آیپدها نیز کاهش پیدا خواهد کرد یا خیر؟

چندی پیش در خصوص کاهش سرعت آیفون های قدیمی اپل اخباری منتشر شد که حالا دارندگان آیپدهای قدیمی این کمپانی نیز سوال کرده اند که آیا آیپدهای آن ها نیز با این مشکل روبه رو خواهند شد یا این مشکل تنها به آیفون های قدیمی تر اختصاص دارد.

کمپانی اپل برای اینکه بتواند کاهش سرعت آیفون های قدیمی را توجیه کند آن را به عدم توانایی باتری عنوان کرده است و بیان کرده به دلیل اینکه باتری این دستگاه ها قدیمی شده و نمی تواند انرژی لازم را برای پردازش داشته باشد به همین دلیل سرعت عملکردی این مدل از گوشی های هوشمند کاهش پیدا کرده است.

البته باید خاطر نشان شویم برخی از کاربران این پاسخ را قبول نکرده اند و آن را غیر قابل قبول خوانده اند و همین مساله موجب شده تا از این کمپانی آمریکایی شکایات بسیاری مطرح شود. مدیریت انرژی یکی از پیچیده ترین مواردی است که در ساخت ابزارهای دیجیتالی باید به آن توجه داشت.

باید مابین قدرت پردازشی و مقدار انرژی ای که به وسیله دستگاه مصرف می شود تعادل مناسبی برقرار شود تا عمر باتری دستگاه مورد نظر به میزان بالایی افزایش پیدا کند که در حال حاضر این مساله به عنوان یکی از پیچیده ترین مواردی است که در تولید گوشی های هوشمند و ابزارهای الکترونیکی شناخته می شود.

زمانی که عمر باتری افزایش پیدا می کند دیگر نخواهد توانست به خوبی روز اول موجب رساندن جریان الکتریکی لازم به کلیه واحد های پردازنده شود و این مساله موجب کاهش سرعت و عملکرد دستگاه خواهد شد. افزایش عمر باتری موجب می شود تا آیفون های قدیمی به صورت ناخودآگاه خاموش شوند و این مساله موجب نارضایتی کاربران بسیاری گشته است. کمپانی اپل سعی کرده برای این مشکل راه حل مناسبی را پیدا کند و در طول یک سالی که پشت سر گذاشتیم به روزرسانی ios10.2.1 را ارائه کرده است تا بتواند این مشکل را برطرف کند.

کوپرتینویی ها توانستند روشی را ارائه دهند که می تواند کارایی هر لحظه گوشی های آیفون را مدیریت کرده و این کار موجب می شود تا دیگر این گوشی ها به صورت ناگهانی خاموش نشوند. البته در حال حاضر اپل از این روش در خصوص آیفون های6 و 6 پلاس و آیفون6 اس و نسخه پلاس آن به همراه آیفون اس ایی استفاده کرده است.

در خصوص آیفون7 نیز که عمر باتری آن افزایش پیدا کرده است اپل در مورد نسخه بتای این گوشی هوشمند به روزرسانی ios11.2 را اعمال کرده که البته این روش در مورد آیفون7 و نسخه پلاس آن هم به کار گرفته شده است و کاربرانی که از گوشی های آیفون8 و نسخه پلاس آن استفاده می کنند انتظار دارند این روش در خصوص باتری این گوشی های هوشمند نیز اعمال شود. البته احتمال اعمال این روش در خصوص افزایش عمر باتری این گوشی ها به همراه آیفون10 نیز بسیار زیاد است.

این نارضایتی ها و شکایات موجب شده تا کوپرتینویی ها در خصوص آن توضیحاتی را ارائه دهند و از کاربرانی که با این مشکل مواجه شده اند معذرت خواهی کنند. در توضیحاتی که ارائه شده نامی از آیپد به میان نیامده و همین مساله موجب شده تا بسیاری بر این باور باشند که خصوصیت مدیریتی که برای انرژی از سوی اپل ارائه شده در مورد آیپدهای قدیمی نیز به کار گرفته شود.

البته اپل در این خصوص نیز توضیحات تکمیلی را بیان کرده است و در آن اعلام کرده که این مساله تنها در خصوص آیفون های قدیمی تر اتفاق افتاده است و دیگر محصولات این کمپانی با مشکلی از این قبیل مواجه نشده اند. اپل در خصوص آیپدای خود از ظرفیت بالایی برای باتری ها استفاده کرده است و این مساله موجب می شود تا این مدل از تبلت ها در زمانی که بار پردازشی آن بسیار بالا است نیز بتواند نسبت به آیفون های این کمپانی بهتر عمل کرده و کارایی بهتری نیز نسبت به آن ها داشته باشد.

البته باتری آیپدها به دلایل دیگری نیز بهتر از آیفون ها دوام می آورند که یکی از مهمترین آن ها کارایی آیپدها نسبت به آیفون ها است و از آنجایی که این تبلت های اپل کمتر از آیفون ها شارژ می شوند به همین دلیل دارای عمر مفید بالاتری نیز هستند. همین عوامل موجب شده تا اپل در حال حاضر از مدیریت انرژی که کارایی آیفون ها را بسیار کاهش داده در خصوص آیپدهای خود استفاده نکند.

اپل اعلام کرده در آینده بروزرسانی هایی را اعمال خواهد کرد که به صورت تدریجی موجب می شوند عملکرد باتری تغییرات عمده ای پیدا کند و این مساله با افزایش عمر باتری بهتر دیده خواهد شد و کاربران می توانند به صورت واضح تری تاثیری که بالا رفتن عمر باتری بر نحوه عملکرد دستگاه آن ها دارد را ببینند.

ویژگی های ذکر شده احتمالا در بخش تنطیمات مربوط به باتری در سیستم عامل آی او اس قابلیت دیدن را دارد و کاربران با مراجعه به این بخش می توانند این ویژگی ها را مشاهده نمایند. اپل در حال حاضر تمام تلاش خود را به کار گرفته تا بتواند این مشکل را به نحو خوبی برطرف نماید و رضایت کاربران ناراضی را جلب نماید اما مدیریت انرژی تنها ایده ای است که تا کنون قابلیت اجرایی داشته است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *