اولین پست های شروع فعالیت اینستاگرام چگونه است؟

اولین پست های شروع فعالیت اینستاگرام چگونه است؟

پست های روز اول شروع فعالیت اینستاگرام

این روزها اینستاگرام به عنوان یکی از پر طرفدارترین شبکه ‌های اجتماعی در بین کاربران به حساب می آید و افراد بسیاری را می شناسیم که روز آن‌ ها بدون استفاده از این شبکه اجتماعی شب نمی ‌شود. ولی این شبکه‌ اجتماعی که رقمی فراتر از ۵۰۰ میلیون کاربر فعال دارد روزهای آرام و کم کاربری را هم گذرانده است.

این ایام به زمانی بر می ‌گردد که کوین سیسترام و مایک کرایگر، به عنوان دو بنیانگذار مهم اینستاگرام این شبکه اجتماعی را راه ‌اندازی نمودند. در آن هنگام اینستاگرام هنوز مورد استفاده عموم کاربران قرار نداشت و به همین علت بنیانگذاران آن شروع به منتشر نمودن پست‌ های آزمایشی کردند.

این پست‌ ها در نوع خود جذاب به نظر می آمد و دیدن آن ‌ها خالی از لطف نبود. به همین خاطر در ادامه با هم نگاهی به پست‌ های روزهای نخست شروع فعالیت اینستاگرام خواهیم داشت.

ساعت ۱:۲۶ بعد از ظهر

روز جمعه، ۲۵ تیرماه سال ‍۱۳۸۹در ساعت ۱:۲۶ دقیقه بعد از ظهر، مایک کرایگر با نام کاربری (mikeyk@)، نخستین پست اینستاگرام را انتشار داد. این تصویر نمایی از یک بندر زیبا را به تصویر می ‌کشید و به نظر می آمد فیلترهای گوناگونی بر روی آن انجام شده باشد. با توجه به این که در آن هنگام هنوز اینستاگرام به قابلیت تگ لوکیشن یا مکان جغرافیایی مجهز نشده بود کسی قادر نبود مکان دقیق این عکس را حدس بزند. از سوی دیگر کرایگر برای این عکس توضیحات و مشخصات خاصی را هم ننوشته بود.

ساعت ۳:۰۰ دقیقه بعد از ظهر

در این هنگام بود که کرایگر دومین پست اینستاگرام را انتشار داد. این عکس کوین سیسترام را به تصویر کشیده بود که پشت میز خود نشسته بود و سخت مشغول کار بود. یک مرتبه دیگر به نظر می آمد که فیلترهای گوناگونی بر روی این عکس گذاشته شده بود. از سوی دیگر این عکس تا اندازه ای تار دیده می شد.

در این عکس کوین سیسترام با نام کاربری kevin@ نخستین نظر اینستاگرام را هم زیر پست نوشت که «کار در روز جمعه»، چند لحظه پس از آن هم کرایگر این متن را اضافه نمود «کوین سخت در حال کار». این کامنت موجب شد تا بنیانگذاران اینستاگرام این موضوع را متوجه شوند که یک متن کوتاه برای هر تصویر می ‌تواند توضیحات بسیاری را در رابطه با آن لحظه بازگو کند.

ساعت ۳:۵۸ بعد از ظهر

کوین سیسترام حساب کاربری خود را همراه با گذاشتن یک عکس در اینستاگرام راه ‌اندازی نمود، قسمت پایین این عکس نوشته شده بود «پین ‌های منحصر به فرد». در این عکس نمادهایی که ظاهری مانند ایموجی داشتند دیده می شد. از آن لحظه تا به حال معلوم نشده است منظور کوین از این عکس چه چیزی بوده است.

ساعت ۴:۱۱ بعد از ظهر

کرایگر به عنوان پیشگام و نخستین فردی که در اینستاگرام پستی را منتشر نموده بود عکسی از سفره غذا را انتشار داد. این عکس هم با فیلترهای گوناگونی تنظیم شده بود و یک غذای آسیایی را در کنار نوشیدنی‌ های خوشمزه در این عکس به تصویر کشیده بود.

ساعت ۴:۴۲ بعد از ظهر

سیسترام هم به عنوان این که جوابی برای پست غذای کرایگر داشته باشد عکسی را از وعده غذایی خودش انتشار داد. در این عکس چنگال و یک‌ کاسه دارای غذا به دیده می شود. ترکیب رنگ در این تصویر خیلی زیاد بود و کیفیت آن را نمی‌ شود با تصاویری که امروزه کاربران در اینستاگرام قرار می‌ دهند مقایسه نمود.

ساعت ۵:۰۵ بعد از ظهر

در این هنگام این طور که معلوم است کرایگر به خاطر این که خستگی کار را از تن خود بیرون کند برای دیدن فیلم Inception با کارگردانی کریستوفر نولان به سینما رفته بود. تصویری که کرایگر در این هنگام انتشار داد خیلی بی کیفیت بود و وضوح خوبی نداشت ولی کرایگر در قسمت پایین این عکس نام فیلم Inception را نوشت، در نهایت می ‌توان حدس زد که کرایگر برای دیدن این فیلم به سینما رفته باشد.

ساعت ۵:۲۴ بعد از ظهر

سیسترام که دیگر خیلی به پست گذاشتن در اینستاگرام علاقه مند شده بود عکسی از یک سگ را در صفحه کاربری خودش انتشار داد.

ساعت ۵:۲۹ بعد از ظهر

در این هنگام نخستین تصویری که سیسترام از سگ خودش گذاشته بود چند دقیقه بعد با تصویر دیگری که نوشته Taco در آن بود به چشم می ‌خورد ادامه پیدا کرد. این طور که مشخص بود سیسترام در یک جایی حاضر شده بود که این مکان نظر او را جلب کرده بود. سیسترام احتمالاً فیلتر والنسیا را برای این تصویر اعمال کرد بود.

ساعت ۵:۳۳ بعد از ظهر

سیسترام که دیگر به خوبی دستش به انداختن عکس و منتشر کردن آن ‌ها در اینستاگرام گرم شده بود روز خود را با عکسی از یکی از دوستان خود که در حال خوردن نوشیدنی خیلی خوشمزه ‌ای بود به پایان رساند.

منتشر نمودن این عکس نشان از اتمام روز نخست اینستاگرام داشت و همین تعداد کم عکس معمولی موجب شد تا این شبکه اجتماعی به مرور مسیر خود را به بین میلیون ‌ها استفاده کننده باز کند. نکته جالب توجه این است که در روز نخست اینستاگرام شاهد تصاویری از خوراکی ‌ها و سگ بودیم. همان طور که گفته شد نخستین تصویری که کرایگر انتشار داد هم یک عکس هنری از بندر بود.

از آن زمان تا به حال عکس ‌هایی از سگ‌ ها، عکس های هنری و همین طور خوراکی ‌ها بالاترین دسته ‌بندی تصاویر منتشر شده در اینستاگرام را ایجاد کرده است و استفاده کنندگان علاقه بسیاری به اشتراک گذاشتن عکس های خود در این زمینه دارند.

بی تردید شما هم تجربه ‌های خیلی خوب و جالبی از کار با این شبکه اجتماعی دارید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *