استفاده سی و نه میلیونی آمریکائیان از اسپیکرهای هوشمند

استفاده سی و نه میلیونی آمریکائیان از اسپیکرهای هوشمند

استفاده سی و نه میلیونی آمریکائیان از اسپیکرهای هوشمند

موسسه ادیسون و ان پی آر طی تحقیقاتی که داشته اند به این نتیجه دست پیدا کرده اند که در کشور امریکا از هر شش شهروند این کشور یک نفر از اسپیکرهای هوشمند استفاده می کند. این مطلب نشان می دهد استفاده از این دستگاه های دیجیتالی هوشمند در کشور امریکا بیش از مناطق دیگر جهان توسعه یافته است.

اسپیکرهای هوشمند به عنوان وسایل و ابزاری شناخته می شوند که هر روزه بیشتر از روزهای قبل توسعه پیدا می کنند و کمپانی های بزرگی که در عرصه فناوری فعالیت دارند توانسته اند مدل های محختلفی از این ابزار را روانه بازارهای جهانی کرده و در اختیار کاربران قرار دهند.طبق نتایجی که از تحقیقات موسسه ادیسون و ان پی آر به دست آمده چیزی در حدود شانزده درصد از شهروندان آمریکایی از اسپیکرهای هوشمند استفاده می نمایند.

این آمار نشان می دهد که از هر شش فرد آمریکایی یکی از آن ها دارای اسپیکر هوشمند است و آن را در زندگی خود به کار می گیرد. اسپیکرهایی که به وسیله کمپانی آمازون تولید می شوند پیشرو دیگر اسپیکرها هستند و توانسته اند به عنوان نخستین انتخاب آمریکایی شناخته شوند. این پیشرو بودن به میزانی است که الکسای  آمازون توانسته یازده درصد از این رقم را به خود اختصاص دهد. پس از آمازون گوگل است که توانسته با گوگل هوم خود چهار درصد از سهم شانزده درصدی را به خود اختصاص دهد و و جایگاه دوم را برای خود بدست بیاورد.

اسپیکر های هوشمند و جایگاه آن ها در بین کاربران

در تعطیلات سال نو میلادی نیز اسپیکرهای بسیاری به فروش رسیده اند که در بالا رفتن رقم آن ها بی تاثیر نیست. تقریبا هفت درصد از آمریکایی ها در فاصله ای که بین روز بلک فرایدی تا انتهای ماه دسامبر بود اقدام به خریداری اسپیکرهای هوشمند کردند. حدود چهار درصد از این آمار نیز در روزهای تعطیلات این کار را انجام داده و نخستین اسپیکر هوشمند را برای خود خریداری نمودند.

دو کمپانی آمازون و گوگل با تخفیفات ویژه ای که برای اسپیکرهای هوشمند خود قرار دادند توانستند محصولات خود را به قیمت مناسبی فروخته و سهم بیشتری را از بازار این محصولات دیجیتالی هوشمند به خود اختصاص دهند. کارشناسان حوزه فناوری معتقدند تبلیغاتی که این کمپانی ها در مقابل فروشگاه ها داشته اند تاثیر بسیار زیادی در فروش محصولات آن ها داشته است.

البته نا گفته نماند این تخفیف قیمت در خصوص برخی از محصولات برای کمپانی های آمازون و گوگل ضررهایی را نیز به همراه داشته است اما این کمپانی ها برای اینکه بتوانند سهم بیشتری را از بازار فروش اسپیکرهای هوشمند به دست بیاورند این استراتژی را همچنان ادامه می دهند. تحقیقات به عمل آمده نشان داده که اکو دات نسبت به دیگر اسپیکرها پیشتاز بوده و توانسته به عنوان پر فروش ترین اسپیکر هوشمند شناخته شود.

تحقیقات انجام شده نشان می دهد شصت و چهار درصد از افرادی که اقدام به خرید اسپیکرهای هوشمند کرده اند به فکر این بوده اند که آن ها را به قسمتی از خانه های هوشمند مبدل کرده و مورد استفاده قرار دهند. شصت و شش درصد از افرادی که اسپیکر هوشمند خریداری نموده اند از این دستگاه دیجیتالی برای تفریح استفاده کرده اند و به عنوان یک وسیله سرگرمی آن را خریداری نموده اند.

انجام فعالیت هایی همچون پخش موزیک یا بازی کردن و آگاهی از اخبار روز و بسیاری از کارهای دیگر فعالیت هایی هستند که یک اسپیکر هوشمند توان انجام آن ها را دارا می باشد و کاربران به راحتی می توانند از آن ها در خانه های خود استفاده نمایند.

در بین کاربران اسپیکرهای هوشمند سی درصد آن ها اعلام کرده اند به جای تماشای تلویزیون به سراغ استفاده از اسپیکرهای هوشمند رفته اند و به نوعی گوش کردن به آن را جایگزین استفاده از تلویزیون کرده اند. از میان افرادی که اسپیکرهای هوشمند را دریافت کرده اند چهل و چهار درصد آن ها اظهار داشته اند که با خرید اسپیکر هوشمند بیشتر از قبل به سراغ دستیار صوتی گوشی های خود رفته اند و این بنامه را نیز نسبت به قبل بیشتر مورد استفاده قرار داده اند.

با تمام این موارد آمریکا هوچنان به عنوان کشوری شناخته می شود که استفاده کنندگان آن از اسپیکرهای هوشمند بیش از دیگر کشورها می باشد و این به کمپانی های مختلف اجازه می دهد تا محصولات خود را ابتدا در این بازار بزرگ عرضه کنند و میزان سهم خود را از بازار اسپیکرهای هوشمند افزایش دهند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *