استفاده از فیلتر شکن برای عبور از سد فیلترینگ

استفاده از فیلتر شکن برای عبور از سد فیلترینگ

فیلترشکن و مضرات استفاده از آن برای دور زدن فیلترینگ

تنها راهی که می توان برای دست یابی به سایت های فیلتر شده از آن استفاده کرد به کارگیری از فیلترشکن می باشد اما استفاده از فیلتر شکن ها معایب خاص خود را دارد که در ادامه برخی از این عیوب را به اختصار عنوان خواهیم کرد.

به طور کلی از فیلترینگ در بسیاری از کشورهای جهان برای عدم دسترسی به برخی از محتویات سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده می شود. اما باید این نکته را نیز مد نظر قرار داد که مردم بیشتر از فیلترشکن برای دست یابی به سایت ها و شبکه های اجتماعی بهره می گیرند. در اغلب موارد افراد برای دست یابی به فیلتر شکن پیش از این که هزینه ای را پرداخت نمایند کلمه دانلود فیلترشکن رایگان را جستجو می کنند اما این اتفاق بسیار کم می تواند به وقوع بپیوندد.

این مساله زمانی جذابیت پیدا می کند که مدیران بعضی از سایت ها از محبوبیتی که این کلمه دارد سواستفاده کرده و مطلبی را جمع آوری می کنند که کاربر با مشاهده تیتر آن وارد مطلب مورد نظر شده و به همین علت بازدید سایت افزایش پیدا خواهد کرد. کاربر پس از این که از جستجوهای بی اپر خسته می شود به سراغ سایت هایی می رود که اقدام به فروش فیلترشکن کرده اند و گاهی برای یک ماه مجبور به پرداخت هزینه3 تا10 هزارتومانی خواهند کرد. با این کار کاربران می توانند به محتویاتی که در سایت و شبکه های اجتماعی فیلترشده وجود دارد دست پیدا کنند اما استفاده از فیلترشکن ها معایب خاص خود را دارند که باید نسبت به آن ها آگاهی کامل داشت.

فیلتر شکن سایفون3 یکی از معروف ترین فیلترشکن هایی است که به وسیله رادیو فردا طراحی و تولید شده و در اختیار افراد قرار گرفته است که هدف از تولید آن تنها بره مندی از وب سایت ها به صورت بسیار ساده و آسان می باشد. اما باید این نکته را به خاطر داشته باشید که این دسته از نرم افزارها می توانند به عنوان یک تهدید بزرگ به شمار بیایند و حریم خصوصی افراد را تهدید نمایند چرا که اکثر این نرم افزارها اقدام به جاسوسی و سرقت اطلاعات کاربران می کنند و سایت ها و شبکه های جاسوسی با ارائه فیلترشکن ها می توانند به راحتی به اطلاعات افراد دست پیدا کنند.

حدود سی درصد از افراد برای اینکه بتوانند فیلترشکنی را خریداری نمایند به سراغ سایت هایی می روند که در این زمینه فعال هستند و باید در نظر داشته باشید که فیلتر شکن ها با تغییر آی پی آدرس اینترنتی و منتقل کردن آی پی آدرس به سرورهایی که در کشورهای دیگر وجود دارد موجب می شوند تا کاربران بتوانند به سایت های فیلتر شده دسترسی راحت تری داشته باشند.

شاید در زمان خرید فیلتر شکن با خود فکر کنید که سه هزار تومان مبلغ زیادی نمی باشد اما با تحقیقاتی که در این زمینه انجام شده باید در نظر داشته باشید که افراد و سایت های سودجو اقدام به خرید سرورهای مجازی خارج از کشور کرده و برای این امر هزینه های بسیار کمی را صرف کرده و در قبال آن به درآمدهای میلیونی دست پیدا می کنند به عنوان مثال بر اساس گفته هایی که از سوی یکی از فروشندگان فیلتر شکن عنوان شده می توان با فروش ماهانه1000 فیلترشکن به درآمد تقریبی پنج تا هفت میلیون تومانی در یک ماه دست پیدا کرد؛ این درحالی است که فروشندگان فیلترشکن در هر ماه تنها200 هزار تومان برای ارائه ی فیلترشکن هزینه می کنند. این افراد بدون اینکه کار خاصی را انجام دهند تنها با بازاریابی می توانند درآمدهای چشمگیری را به دست بیاورند.

شاید مهمترین دلیلی که موجب می شود افراد به دنبال عبور از سد فیلترینگ باشند حساسیتی باشد که نسبت به کلمه دسترسی به این سایت امکان ندارد باشد. باید عنوان کنیم که ستاد فیلترینگ بدون اینکه دلیل خاصی داشته باشد اقدام به فیلتر کردن هیچ سایتی نخواهد کرد بلکه دلایلی همچون مستهجن بودن و یا دزدی اطلاعات و عدم هماهنگی با اعتقادات دینی و مواردی از این قبیل می تواند به عنوان عمده ترین دلایل فیلترینگ به شمار بیاید. بنابراین بهترین کار این است که به هنجارهایی که تعیین شده است احترام گذاشته و مانع از پولشویی و سرقت اطلاعات شخصی خود بشویم.

گاهی افراد با جستجوی کلمه دانلود رایگان فیلترشکن سعی می کنند به راحتی به محتوای درون سایت و شبکه های اجتماعی فیلترشده دست پیدا کنند اما باید این نکته را به خاطر داشته باشند شاید بتوانند با خرید و یا دانلود رایگان فیلترشکن به هدف خود دست یافته و فیلترینگ را دور بزنند اما باید این مساله را خوب به خاطر داشته باشند که با این کار تنها خود را در مخاطره انداخته و به راحتی امکان سواستفاده از اطلاعات شخصی و خصوصی را فراهم خواهند کرد بنابراین بهتر است به جای استفاده از فیلترشکن به سراغ سایت ها و شبکه های اجتماعی ایمن بروند و با این کار حریم خصوصی و اطلاعات شخصی خود را از دسترسی سودجویان ایمن نگه دارند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *