استفاده از سنسور اثر انگشت نوری توسط سامسونگ

استفاده از سنسور اثر انگشت نوری توسط سامسونگ

تلفن های همراه هوشمند هر روز به سوی تمام ‌صفحه‌ شدن گام برمی ‌دارند و سازندگان هم سعی دارند تا با استفاده از تکنولوژی های به روز به این پروسه سرعت ببخشند.قبل ‌از این، استفاده از حسگر اثر انگشت در دستگاه‌ های تمام ‌صفحه از جمله مهم ترین مشکلات مهندسی برای تولیدکنندگان به شمار می رفت. اکنون به خاطر تلاش‌ های مکرر شرکت ‌های فناوری، امکان به کارگیری از سنسور اثرانگشت در زیر پنل نمایشگر امکان پذیر شده است.

سامسونگ در گوشی های هوشمند سری A از سنسور اثر انگشت نوری استفاده می کند

حال به ‌نظر می‌ رسد که سامسونگ علاوه بر گلکسی اس 10 (Galaxy S10)، می خواهد در سری A گوشی ‌های هوشمند خود هم این حسگرهای احراز هویت را به کار ببرد.

بر اساس گفته ‌ی بعضی از منابع کره‌ ‌ای، این شرکت قبل از ارائه ی گلکسی اس 10 در چند مدل از تلفن ‌های همراه سری A خود از بریدگی نمایشگر کوچک و حسگر اثرانگشت در زیر صفحه نمایش استفاده خواهد کرد.

طبق روایت این منابع، جدیدا غول تکنولوژی کره ‌ای قراردادی با زنجیره ‌ی تأمین سنسورهای اثر انگشت نوری بسته است تا این حسگرها را در خانواده‌ ی Galaxy A به کار ببرد. با وجود این که بر اساس شایعات، کره‌ ای‌ ها از حسگر التراسونیک (Ultrasonic) کوالکام در گلکسی اس 10 استفاده خواهند کرد؛ ولی انتظار می‌ رود که سنسورهای نوری Aegis گزینه ‌ی مورد نظر مسئولان سامسونگ برای تلفن های همراه میان ‌رده ‌ی سری A آن‌ ها باشد.

به طور کلی سنسورهای نوری از نظر کارکرد، از سرعت کمتری برای تشخیص اثرانگشت نسبت به حسگرهای التراسونیک برخوردار هستند؛ این مسئله موجب شده است تا تولید فراوان آن ‌ها نسبت به نمونه ‌‌ی کوالکام راحت تر و ارزان‌ تر باشد.

نکته حائز اهمیتی که وجود دارد این است که همواره مشخص نیست که سامسونگ در کدام مدل ‌ها این حسگرهای جدید را به کار خواهد برد.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *