از سال جاری الکامپ و تلکام ادغام می شوند

از سال جاری الکامپ و تلکام ادغام می شوند

ادغام الکامپ و تلکام از سال 97

رییس سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور عنوان کرد: نمایشگاه الکامپ سال جاری از لحاظ مساحت بیشتر از هفتاد درصد بزرگ تر شده است و نتیجه می گیریم که دوره بیست و چهارم، بزرگ ترین الکامپ تاریخ ایران خواهد بود.

آقای ناصرعلی سعادت، ریاست محترم سازمان نظام صنفی کامپیوتری کشور در نشست خبری نمایشگاه الکامپ بیان داشت: مهم ترین اتفاق نمایشگاه سال جاری با سال قبل در این است که الکامپ به جای این که در فصل پاییز برگزار شود در تابستان برگزار خواهد شد. البته باید بگوییم که هم زمان با نمایشگاه الکامپ هیچ نمایشگاه دیگری برگزار نخواهد شد و این موضوع دست ما را برای برآورده کردن خیلی از درخواست های صنف باز گذاشته است.

وی اضافه نمود: همچنین تغییر زمان الکامپ، باعث شد فاصله میان دو دوره الکامپ 22 و 23 کم تر شده و زمان مناسب و کافی را جهت برنامه ریزی و اجرا نداشته باشیم. به خصوص بعضی شرکت های خارجی که برنامه ریزی سالانه دارند، در واقع امکان حضور پیدا کردن در این دوره را پیدا نکردند، ولی نتیجه کار مشخص کرده است که مزیت های تغییر تاریخ بالاتر از ضررهای آن بوده است.

سعادت با بیان این که مساحت نمایشگاه سال جاری بیشتر از هفتاد درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: سال قبل الکامپ در 18 هزار متر مربع مساحت نمایشگاهی برگزار گردید. این در حالی است که مساحت نمایشگاه امسال به 34 هزار متر مربع افزایش پیدا کرده است.

حل کامل مشکل ارزی-ریالی

ریاست سازمان نظام صنفی کامپیوتری در جواب به پرسشی در رابطه با مشکل ارزی-ریالی عنوان کرد: به صراحت می گویم که این مشکل به صورت کامل برطرف شده است. در حال حاضر بخش ارزی و ریالی به حالت خود اظهاری انجام می شود و در سال قبل حتی شاهد یک مورد جریمه هم در روند بازرسی شرکت سهامی نمایشگاه ها را نبودیم. وی در مورد این که چرا الکامپ به شهر آفتاب انتقال نمی یابد، گفت: تمام فضای سرپوشیده شهرآفتاب دوازده هزار متر مربع می باشد و در حال حاضر مساحت نمایشگاه الکامپ چندین برابر آن است.

سعادت در مورد شرایط اینترنت نمایشگاه هم گفت: تأمین اینترنت از طرف شرکت سهامی نمایشگاه ها و برای نمایشگاه هایی که در این مجموعه برگزار می شود، به یک شرکت واگذار شده و در واقع ما هم مصرف کننده به حساب می آییم. البته مذاکراتی را هم با تأمین کننده داشتیم تا خدمات خیلی خوبی را ارائه نماید.

هم زمانی الکامپ و تلکام از سال 97

رییس سازمان نظام صنفی کامپیوتری با بیان ادغام نمایشگاه الکامپ و تلکام در سال بعد افزود: طبق تفاهمی که در جلسه مشترکی با مسوولان مربوطه داشتیم، قرار شد نمایشگاه الکامپ و تلکام از جاری به صورت هم زمان و با مدیریت یک پارچه برگزار گردد. همچنین جزییات این که این نمایشگاه ها ادغام شده است یا به شیوه دیگری برگزار گردد در آینده معلوم خواهد شد ولی در هر حال سازمان نظام صنفی کامپیوتری، شرکت سهامی نمایشگاه ها و سرپرست نمایشگاه تلکام روی هم زمانی این دو نمایشگاه به یک توافق اولیه رسیده اند. سعادت در مورد سالن الکام استارز هم گفت: با همکاری وزارت ارتباطات شرایط و موقعیتی برای اسکان حدود 50 نفر از استارتاپ های شهرستانی که در الکام استارز حضور پیدا خواهند کرد در نظر گرفته شده است.

آمار و ارقام الکامپ

باقر بحری، عضو هیات مدیره سازمان نظام صنفی کامپیوتری و مدیر اجرایی الکامپ 23 بیان کرد: در سال جاری مساحت مفید نمایشگاه الکامپ بالغ بر 34 هزار متر مربع و تمامی فضای زیر پوشش 60 هزار متر مربع می باشد که در تاریخ برگزاری الکامپ بی سابقه است. وی با بیان این که کمپانی های خارجی از بیست کشور در 1000 متر مربع در نمایشگاه الکامپ حضور خواهند داشت، گفت: از کشورهای کره جنوبی، چین و تایوان، شرکت‌ هایی به صورت مستقیم در نمایشگاه حضور خواهند داشت. با توجه به این شرکت هایی از هلند، آلمان، ایتالیا، ژاپن و .. هم به نمایشگاه الکامپ امسال خودشان را می رسانند.

وسیع ترین سالن الکامپ در اختیار استارتاپ‌ها

مدیر اجرایی نمایشگاه الکامپ در مورد این که سالن‌های 8 و 9 به عنوان وسیع ترین سالن نمایشگاه در اختیار استارتاپ ها قرار خواهد داشت، افزود: 100 استارتاپ درخواست غرفه 12 متری را داده بودند که به تقاضای آن ها رسیدگی شد، اضافه بر آن 250 استارتاپ در پرتو یک استند در نمایشگاه حضور خواهند داشت. بحری اضافه کرد: در الکام استارز سه قسمت در نظر گرفته شده است. قسمت نخست اشخاص با سابقه در زمینه کسب و کارهای جدید تحت عنوان مربی (منتور) حضور حضور خواهند داشت و این امکان برای استارتاپ ها فراهم می شود تا از تجربه این افراد استفاده نمایند.

وی در ادامه گفت: در قسمت دوم یک مسابقه مثل سال گذشته بین استارتاپ ها برگزار می شود و به برترین طرح ها جوایزی داده خواهد شد. یک قسمت VIP هم پیش بینی شده است که افراد تأثیرگذار از طرف سرمایه گذاران خطر پذیر در این قسمت حضور پیدا می کنند و برای سرمایه گذاری در استارتاپ ها با هم مذاکره انجام می دهند. دبیر اجرایی نمایشگاه الکامپ افزود: با مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی مذاکراتی صورت گرفته و مقرر گردید این سازمان با همکاری شرکت رایتل، بر روی 20 تا 30 استارتاپی که در نمایشگاه حضور پیدا می کنند سرمایه گذاری کنند.

بحری گفت: در سال جاری استارتاپ ها با یکدیگر متحد شده اند تا هم سالن الکام استارز و هم نمایشگاه الکامپ به برترین فرم ممکن برگزار گردد و تعداد زیادی از آن ها به افراد بازدید کننده و غرفه داران خدمات ارائه می کنند که لیست این شرکت ها و خدمات آن ها خیلی سریع منتشر خواهد شد. وی در رابطه با سالن دولت الکترونیکی هم گفت: در سالن 41A دستاوردهای دولت الکترونیکی به شبکه ملی اطلاعات در معرض دید بازدید کنندگان قرار خواهد گرفت.

افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات در الکامپ

سعادت، زیاست سازمان نظام صنفی کامپیوتری در بخش دیگری از این جلسه گفت: مقرر گردید فاز پایانی شبکه ملی طالاعات در نمایشگاه الکامپ به نمایش گذاشته شود. یکی از بهترین عملکردهای دولت یازدهم، شبکه ملی اطلاعات است و پر اهمیت ترین فاز این شبکه در روز سوم الکامپ (یکشنبه هفته آتی) با حضور وزیر ارتباطات در سالن و بخش دولت الکترونیکی به نمایش گذاشته خواهد شد. وی اضافه کرد: از دیگر برنامه هایی که در سال جاری قرار است برگزار شود، همایش «آینده اقتصاد فناوری اطلاعات» می باشد و اضافه بر آن کمیسیون آموزش نظام صنفی تعدادی کارگاه و پنل برگزار خواهد کرد.

سعادت در مورد این که در سال جاری الکامپ مراسم افتتاحیه ندارد، بیان نمود: به دلیل این که شرکت ها طبق معمول در روز نخست درگیر مرتب کردن غرفه خود می باشند، قرار شد مراسم افتتاحیه فقط در حد بریدن یک روبان انجام شود، ولی در روز پایانی نمایشگاه مراسم اختتامیه حتماً برگزار خواهد گردید. ریاست سازمان نظام صنفی کامپیوتری در مورد این که قول داده بودیم هر سال‌ الکامپ یک پله صعود داشته باشد، گفت: در سال جاری با وجود تایم کمی که با دوره قبلی نمایشگاه داشتیم، ولی سالن های به روزتر و جدیدتری نظیر5 ،6 و 7 به نمایشگاه اضافه گردیده و فضای نمایشگاه تقریباً هفتاد درصد وسیع تر شده است.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *