اجرای فاز نهایی طرح رجیستری از شنبه26 اسفندماه سال جاری

اجرای فاز نهایی طرح رجیستری از شنبه26 اسفندماه سال جاری

اجرایی شدن فاز نهایی طرح رجیستری از تاریخ 26 اسفند ماه سال جاری

اجرای مرحله‌ نهایی از طرح رجیستری در سال۹۶، دربرگیرنده رجیستری سه برند سونی، تکنو و شیائومی می باشد که از روز شنبه26 اسفند ماه سال جاری آغاز خواهد شد.

در آخرین روزهای سال۹۶، طرح رجیستری گوشی های هوشمند با دربرگرفتن سه برند سونی،  تکنو و شیائومی از روز شنبه۲۶ اسفندماه، فاز نهایی خود در سال جاری را سپری می کند. در پی اجرای طرح ثبت و شناسایی گوشی ‌های هوشمند که وارد کشورمان می شود، محصولات سه کمپانی نام برده شده، مشمول اجرای این طرح می باشند و خریداران این گوشی‌ها موظف هستند از فردا، پس از خریداری نمودن این گوشی های هوشمند، از واقعی بودن اصالت گوشی اطمینان به دست بیاورند و براساس دستورالعمل طرح رجیستری، اقدامات لازم را برای فعال‌سازی و ثبت گوشی خود در شبکه‌ ی مخابراتی کشور انجام دهند.

با توجه به اعلام سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی کشور، کاربران گوشی‌ های هوشمندی که به وسیله برندهای سونی، تکنو و شیائومی تولید و وارد بازار شده اند تا پایان ساعت 24 روز۲۵ اسفند، نیاز به اجرای این طرح در مورد آن ها نمی باشد و گوشی موبایل آن‌ ها حتی بدون این که در این طرح وارد شده و ثبت شوند نیز در شبکه‌ ی ارتباطی کشور قابلیت سرویس پذیری را دارند؛ اما از ساعات آغازین روز۲۶ اسفند، ورود هر کدام از گوشی هایی که به وسیله این سه کمپانی سونی، تکنو و شیائومی،تولید شده اند شامل طرح رجیستری خواهند شد و باید شناسه ‌ی آن‌ ها در این طرح ثبت شده باشد؛ در غیر این صورت، یک ماه پس از از زمان اعلام ‌شده، هیچ گونه سرویس‌ دهی به این گوشی های هوشمند نخواهد شد.

قبل از این هم طرح رجیستری که از آذرماه سال جاری فعالیت خود را آغاز کرده در مورد هفت برند اپل،  موتورولا،  گوگل،  بلک‌ بری،  ال‌ جی،  نوکیا و هواوی نیز به مرحله اجرا درآمده است و گوشی ‌های هوشمندی که با توجه به زمان ‌بندی عنوان شده شناسه ‌ی آن‌ ها در طرح رجیستری ثبت نشده باشد از دسترس خارج شده‌ و دیگر سرویس ارتبطی در خصوص آن ها انجام نمی شود. عنوان شده است که تولیدات سامسونگ هم در سال آینده و از روزهای میانی فروردین به صورت کامل وارد طرح رجیستری می گردند، البته گوشی های هوشمند گلکسی اس۹ و اس۹ پلاس، که کهکشانی ‌های و پرچم داران جدید این کمپانی هستند قبلا و از روزهای میانی اسفند ماه سال جاری وارد طرح رجیستری شده اند.

با توجه به آخرین آمار منتشر شده به وسیله رگولاتوری، تا به حال دسترسی بیشتر از۵۰ هزار گوشی به خاطر اجرای طرح رجیستری به طور کامل قطع شده است و این مساله شاکیان بسیاری را به دنبال داشته است. البته کاربران این گوشی های هوشمند می توانند نسبت به ثبت شناسه گوشی خود در این طرح اقدام کرده و یا گوشی خریداری شده را بازگردانده و وجه خود را دریافت نمایند.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *