آیفون Xو اعتماد به اپلیکیشن تشخیص چهره Face ID

آیفون Xو اعتماد به اپلیکیشن تشخیص چهره Face ID

آیفون Xو اعتماد به اپلیکیشن تشخیص چهره Face ID

آیفون X و اعتماد به برنامه جامع Face ID

کمپانی اپل زمانی که می خواست از پرچمدار جدید خود رونمایی کند سعی کردآن را با نرم افزاری که به نام فیس آیدی شناخته می شود معرفی نماید. نام بردن از این برنامه باعث شد افراد بسیاری علاقه مند به دیدن این محصول جدید اپل شوند اما بسیاری از منتقدینی که این پرچمدار اپل را بررسی کرد اند این عقیده را دارند که ویژگی فیس آیدی آیفون ایکس در همه حال به خوبی قادر نیست عمل کند.

آیفون ایکس

آیفون ایکس

در خصوص این ویژگی باید اعتراف کنیم یک برنامه و اپ فوق العاده است که دارای سرعت بالایی بوده و کار با آن بسیار راحت می باشد اما بر خلاف آنچه که کمپانی اپل پیش از این وعده داده بود کاملا بی عیب و نقص نبوده و مشکلاتی را نیز با خود دارد. طبق بررسی های به عمل آمده آیفون ایکس یا همان آیفون10 اپل نخستین گوشی می باشد که باید از فناوری تشخیص چهره آن هم به صورت سه بعدی استفاده کرد تا بتوان قفل گوشی را باز کرد. اما در طیبررسی هایی که به عمل آمده مشخص شده که این فناوری همیشه هم به درستی کار خود را انجام نمی دهد و دارای نقص هایی نیز می باشد.

نشریات مختلفی در خصوص این قابلیت اپل نظریات خود را بیان کرده اند که به طور خلاصه به برخی از آن ها اشاره می کنیم:

اسکات اشتین نویسنده روزنامه سی نت در خصوص فناوری فیس آیدی گفته این ویژگی در اکثر مواقع قادر است چهره را تشخیص دهد اما گاهی نیز نمی تواند کار خود را به درستی انجام داده و شما نمی توانید قفل گوشی را باز کنید. البته اسکات اشتین خود به شخصه این بررسی را در مورد آیفون ایکس انجام داده و این نظریه را بیان کرده است.

استیو کوواچ به عنوان نویسنده بیزینس اینسایدر عنوان کرده که فناوری فیس آی دی می تواند چهره دوقلوهایی که همسان هستند را به راحتی تشخیص دهد. این برنامه به وسیله چهره یکی از دوقلوها قفل را گشود اما در مورد دوقلوی دیگر این کار را انجام نداد. این دوقلوها اعلام کردند که گاهی افراد خانواده شان هم نمی توانند آن ها را به درستی تشخیص دهند اما برنامه فیس آی دی به راحتی توانست نقشه چهره این دوقلوها را به شکلی کاملا دقیق ترسیم کرده و بر طبق آن تفاوت هایی که بینشان وجود دارد را شناسایی کند.

آیفون ایکس

آیفون ایکس

جوفری فولر هم که نویسنده واشنگتن پست است نوشته برنامه فیس آی دی ده بار مورد آزمایش قرار گرفته است که از این تعداد نه مرتبهبه درستی کار کرده اما بار دهم نتوانسته کار خود را به خوبی انجام دهد. او نیز این قابلیت رابر روی چهره خود مورد آزمایش قرار داده است و عنوان کرده زمانی که در تاریکی بوده و عینک به چشم داشته فیس آی دی توانسته او را تشخیص داده و قفل را باز کند اما زمانی که از ریش مصنوعی استفاده کرده این برنامه قادر به شناسایی او نبوده است.

نیلی پاتل هم از مجله ورج گفته کمپانی اپل بهترین فاصله را در حدود25 تا50 سانتی متر توصیه می کند تا این برنامه بتواند به خوبی از عهده کار خود برآید. به عقیده او این میزان فاصله بسیار نزدیک تر از زمان هایی است که شما می خواهید تلفن همراه خود را از جیبتان خارج کنید. بنابراین برای اینکه بتوانید قفل گوشی خود را به راحتی باز کنی باید آن را بسیار نزدیک به چهره خود نگه دارید.

نویسنده نشریه تامز گاید به نام مارک اسپونر می گوید زمانی که گوشی آیفون ایکس را مورد استفاده قرار داده است در کمترین نور اتاق ویا در تاریکی هم توانسته به وسیله فیس آی دی قفل گوشی خود را باز کند اما این برنامه بدون هیچ علتی در داخل آسانسور کارایی خود را از دست داده و نتوانسته قفل گوشی را باز کند.

آیفون ایکس

آیفون ایکس

نویسنده مجله دیجیتال ترندز، جولیان ترندز اعلام کرده این برنامه در بیشتر مواقع کارایی خوبی را از خود نشان می دهد اما هنوز این قابلیت را ندارد که برای باز کردن قفل گوشی به اندازه اثر انگشت سریع کار کند به همین دلیل چندان قابل اعتماد نمی باشد. در برخی از مواقع نمی تواند چهره کاربر را به خوبیتشخیص دهد و باعث می شود فرد مجددا این کار را امتحان کند و یا اینکه از رمز عبور استفاده نماید. گاهی اینبرنامه شما را وادار می کند برای راه اندازی مجدد گوشی پس از اینکه قفل آن باز شد از قسمت پائینی صفحه تا بالای آن بکشید تا آیفون ایکس شما بتواند فعالیت خود را شروع کند که این مساله کمی آزار دهنده به نظر می رسد.

ادوارد سی بیگ که نویسنده مجله یو اس ای تودیز است آیفون ایکس خود را که مجهز به قابلیت فیس آیدی است را در شرایط مختلفی امتحان کرده است و در هر شرایطی هم استایل متنوعی را برای خود به کار گرفته و گاهی از کلاه وعینک استفاده کرده است و در زمینه کاربدی بودن این برنامه می گوید اینبرنامه در تمام مواردی که من آن را بررسی کردم توانست خوب عمل کرده و قفل گوشی را باز کند اما در مواقعی که از فیلم و عکس استفاده کرده بود تا بتواند این نرم افزار را مجاب به باز کردن قفل گوشی کند این برنامه هیچ گونه عملکردی از خود نشان نداده بود.

با این تفاسیر هنوز هم نمی توان به طور حتم گفت این برنامه بسیار خوب است اما آیفون ایکس از جنبه های دیگر نیز می تواند کاربردی بودن خودرا نشان داده و گوشی ایده آلی برای علاقه مندانش به شمار رود.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *