آیا با استفاده از فتوشاپ می توان طراحی سایت انجام داد؟

آیا با استفاده از فتوشاپ می توان طراحی سایت انجام داد؟

می توان گفت طراحی سایت دارای دو بخش Front-end و Back-end است و اما در بخش Front-end طراحی سایت هر آن چه در مرورگر می تواند کاربر ببیند و طرح بندی و المان های دیدنی بسیار اهمیت دارد . برای گسترش دادن Front-end می توان در یکی از برنامه های ویرایشگر ساده به کدنویسی پرداخت . البته می توان برای کد نویسی از برنامه ها و ابزارهای پیچیده تری نیز استفاده کرد .استفاده از فتوشاپ برای گسترش دادن سایت آن قدرها معروف نیست و شاید نتواند به نیازهای هر فرد در زمینه گسترش سایت پاسخ دهد.

ورود فتوشاپ به حوزه طراحی سایت

زماین که صحبت از فتوشاپ به میان می آید همه به یاد ویرایش کردن عکس ها و ادیت کردن آن ها می افتند. فتوشاپ در زمینه ویرایش عکس ها ، طراحی لوگو ها و .. گسترش پیدا کردند و در همین میان وارد حوزه  طراحی سایت نیز شدند. امروزه برخی از افراد برای گسترش مدل ها و طرح بندی از فتوشاپ استفاده می کنند حتی در بعضی از موارد از فتوشاپ برای کد زدن نیز استفاده می شد.

اگر طراح سایت حرفه ای باشد می تواند حتی با یک ابزار ساده ویرایش متن مثل Notepad هم صفحه ای را برای متن طراحی کند که بسیار جذاب و زیبا باشد . البته در نرم افزار فتوشاپ امکانات و ویژگی های بسیار زیادی وجود دارد که می توان برای گسترش وب از آن ها استفاده کرد .

فتوشاپ باعث می شود تا طراح سایت بتواند قبل از مرحله کدنویسی مدل را به صورت کامل فراهم کند پس امروزه می توان از فتوشاپ برای توسعه نرم افزارها استفاده کرد. به مرور زمان طراحی سایت تغییرات زیادی را داشته است و اما نرم افزار فتوشاپ توانسته است تا حد زیادی بدون تغییر بماند.

استفاده از فتوشاپ در طراحی سایت برای استفاده از گرافیک وب ، ظواهر دکمه ها ، ایجاد پایه ul استفاده کرد. در زمینه های بهتر شدن گرافیک ، تصویر و رنگ آن ها نیز می تواند به گسترش دهندگان وب سایت کمک کند. با استفاده از کدنویسی می توان کارهای زیادی را انجام داد و اما انجام همین کارها با استفاده از فتوشاپ می تواند کار را بسیار راحت تر کند.

فتوشاپ

چرا از فتوشاپ در طراحی سایت استفاده می شود ؟

در طراحی سایت می توان از ابزارهای بسیار زیادی استفاده کرد . برای مثلا از ابزارهای دیگری که برای توسعه سایت استفاده می شود می توان به Adobe InDesign اشاره کرد. و اما شاید بتوان گفت برای این که طراحی راحت تر شود استفاده از فتوشاپ بهترین گزینه است البته موارد دیگری نیز مانند Illustrator و InDesign می توان استفاده کرد.البته در این جا نمی توانیم به طور قطعی بگوییم که InDesign ابزاری بسیار خوب است زیرا برای گسترش دادن محصول چاپی استفاده می شود .

اما نرم افزار Illustrator نیز همه امکاناتی را که فتوشاپ دارد نخواهد داشت برای مثال می توان به پیکسل ها اشاره کرد . البته در این نرم افزار نیز پیکسل ها وجود دارند و اما کارکرد ان ها متفاوت است . در نرم افزار فتوشاپ در اندازه و پیکسل های معینی مشخص شده اند . تفاوت این دو نرم افزار به صورت کلی در مدیریت پیکسل هاست.

ویژگی های برتر در فتوشاپ

1-تنظیم رزولوشن بسیار راحت است : زمانی که از ابزارهای بسیار راحت در طراحی سایت استفاده می کنید این موضوع بسیار مهم است که باید طراحی بسیار دقیقی را داشته باشیم. در استفاده از سیستم های برداری فتوشاپ به شما این امکان را می دهد تا از مقیاس های متفاوتی بهره گیرید. هم چنین می توانید تصاویر مختلفی را از نمایشگر ها با انواع وضوع و کیفیت داشته باشید .

2-فرمت های گوناگون : این نرم افزار به شما کمک می کند تا بتوانید تصاویر مختلفی را بهینه سازی کنید زیرا از فرمت هایی مانند PNG ، GIF ، JPG و.. استفاده می کند. برای ذخیره سازی این فرمت های گوناگون نیز از خروجی های زیاد و مختلفی استفاده می کند.

3-فونت های این نرم افزار متنوع است : فونت ها مسلما تاثیرات بسیار زیادی را روی خوانایی محتوای یک نوشته دارند و باعث می شود تا محتوا جذابیت های خود را حس کند. نرم افزارها دارای فونت ها و هم چنین آیکون های زیادی است که می تواند در طراحی کردن وب سایت بسیار کمک کننده باشد . پس در این نرم افزار نگرانی های مربوط به فونت و اندازه آن ها را نخواهید داشت .

4-می توان به راحتی از Pixel Perfection استفاده کرد : فتوشاپ دارای این ویژگی بسیار جذاب و خلاقانه است که می تواند به طراح در تغییر و مطالبق نوشته کمک کند .

5-صرفه جویی کردن در زمان : فتوشاپ ابزارهای زیادی را در اختیار انسان قرار می دهد که باعث می شود تا در زمان صرفه جویی زیادی شود. تعدادی از این امکانات عبارتنداز: global swatches ، live shapes .

همین ویژگی ها باعث می شود تا بتوانید در یک و یا چندین صفحه از تصویر ها و کارهای هنری زیادی استفاده کرد .هم چنین در ضمن استفاده از چندین عکس حافظ یکپارچگی نیز خواهد بود .

6-ایجاد کردن اشکالی به صورت زنده : فتوشاپ امکاناتی را برای شما فراهم می کند که باعث می شود تا تصاویر حس زنده بودن را به کاربر انتقال دهند. از این امکانات می توانید برای تصاویر و یا قالب های مربوط به صفحه استفاده کنید . از ویژگی هایی که این نرم افزار برای زنده نشان دادن تصاویر استفاده می کند لبه های گردی است که تصاویر دارند.

7-یکپارچه کردن فریم ورک ها : یکی از امکانات بسیار راحت در طراحی می توان به کارکردن با پلتفرم های مختلف اشاره کرد. اگر طراحی سایت در نوعی از سیستم های بزرگ صورت گیرد می توانید به صورت اشتراکی از امکانات و کامپوننت ها استفاده کنید.

8-امکان نمونه سازی به صورت تعاملی : اگر برای طراحی قالب سایت خود از طراحی سایت استفاده می کنید می توانید به آن امکانات تعاملی را نیز بیافزایید.هم چنین قادرید تا تجربه کاربری ux را فراگیرید و بعدها حتی بدون این که حتی یک خط کد بنویسید می توانید این کار را انجام دهید. در این زمینه فتوشاپ امکانات بسیار زیادی دارد که می تواند به انسان در طراحی سایت کمک کند .

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *