آموزش ردیابی موبایل های سرقت شده

آموزش ردیابی موبایل های سرقت شده

آموزش ردیابی موبایل های سرقت شده

ممکن است گاهی اوقات این اتفاق به دلیل مشغله های کاری زیاد برای هر فردی پیش بیاید که موبایل خود را گم کند یا این که سرقت شود. اکثر تولید کنندگان موبایل ها راه حل های خوبی را برای این اتفاقات توصیه می کنند. ما در این مطلب تلاش خواهیم کرد تا شما را با چند روش برای پیدا شدن گوشی های سرقت شده آشنا کنیم.

در نخستین مرحله می خواهیم شما را با نرم افزارهایی آشنا کنیم تا در صورت سرقت گوشی تان توسط آن ها به راحتی بتوانید از مکان گوشی خود مطلع شوید. نرم افزار های متفاوتی برای سیستم های عامل مختلف مانند جاوا ، اندروید بلک بری و ios وجود دارد.

در ابتدا نرم افزاری را برای سیستم های جاوا معرفی می کنیم که نام آن Mguard می باشد. این یک نرم افزار ساده ای است که با استفاده از آن می توانید از سرقت موبایل خود جلوگیری کنید و اگر این اتفاق افتاد هم می توانید از شماره سیم کارتی که درون موبایل تان انداخته شده است هم اطلاع پیدا کنید. این را فراموش نکنید که این نرم افزار حتماً می بایست روی حافظه تلفن نصب شود. بعد از آن که نرم افزار نصب شد ، یک کد جهت فعال سازی از شما می خواهد که تا زمانی که این کد وارد نشود، این برنامه را نمی توان حذف کرد. این نرم افزار به راحتی به شما کمک می کند که سارق گوشی خود را پیدا کنید.

ردیابی موبایل

ردیابی موبایل

این نکته را هم فراموش نکنید که هنگام نصب برنامه در بخش تنظیمات SIM change گزینه Every bootupرا فعال کنید ، در این صورت زمانی که موبایل روشن می شود ، نرم افزار Mguard سیم کارتی که داخل تلفن انداخته شده است را چک می کند.

برای موبایل های با سیستم عامل اندروید هم برنامه های مختلفی وجود دارد که یکی از مهم ترین آن ها نرم افزار Seek Droid می باشد. کاربران می توانند با استفاده از نصب این نرم افزار سارق گوشی خود را ردیابی کنند. این نرم افزار بر روی  موبایل هایی که اندروید آن ها از 2.2بالاتر است نصب می شود.

کاربران اندروید می توانند از نرم افزار Anti Theft Alarm استفاده کنند ، شما می توانید گزینه anti theft را در صفحه گوگل جستجو کنید و از میان تمام نرم افزارهایی که رایگان هستند یک نرم افزار را انتخاب کرده و بر روی موبایل خود نصب نمائید.

برای گوشی های بلک بری هم نرم افزاری مشخص شده است که  Blackberry Protect نام دارد و این نرم افزار به صورت رایگان در اختیار کاربرران قرار می گیرد.

دارندگان موبایل های آیفون هم می توانند با مراجعه به سایت itunes از نرم افزاری که مخصوص این گوشی ها مشخص شده به نام (Find My iphone ) نصب کنند و استفاده نمایند. این نرم افزار هم رایگان میباشد.

می توانید از اپراتور های تلفن همراه کمک بگیرید

اپراتورهای تلفن همراه هم برای یاری رساندن به کاربرانی که تلفن همراه خود را گم کرده اند راه حل و سیستمی را در نظر گرفته اند که کاربر با در اختیار گذاشتن شماره سیمکارت و سریال نامبر موبایل خود به این مراکز راه را برای شناسایی سارق گوشی  آسان می کند ، به محض این که شماره ی سیمکارت جدیدی در موبایل شما انداخته شود سیستم به طور خودکار فعال می شود و نام و نشانی فرد دارنده سیمکارت و مکان استفاده از موبایل سریعاً مشخص می شود.

ردیابی موبایل

ردیابی موبایل

البته این نکته هم ناگفته نماند که این روش مخصوص دارندگان سیمکارت دائمی می باشد و دارندگان سیمکارت های اعتباری می توانند از شماره موبایل بستگان استفاده نمایند! و اکنون روش کار چطور می باشد: نخست شماره کد #۲۱۴۰*۱۱۱* را از خط ثابت همراه اول شمارا گیری نمائید، بعد از انجام این کار اپراتور سریال گوشی سرقت شده را از شما درخواست خواهد کرد و شما می توانید با انجام دادن این کار سرقت موبایل خود را به اپراتور جهت رسیدگی اعلام نمائید.

برچسب ها:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *